Verkeerde techniek, graag wat input (filmpje)?

Hoi,

Zoals jullie in bijhorend filmpje kunnen zien loopt er op meerdere vlakken iets mis met de skitechniek maar ik kan mijn vinger er niet opleggen waar precies.
Je kan het preciezer zien als het filmpje iets vertraagd afgespeeld wordt.

Kunnen jullie eens kijken en wat input geven? Thanks!

Ik ben geen skileraar maar:

  1. je houding: je staat te rechtop en te ver achterop. Iets dieper zakken en daarbij iets meer voorwaarts, handen meer voor je lichaam. Dus niet je kont naar achter alsof je op de wc gaat zitten, schenen goed tegen je schoenen.
  2. de bochtinzet: je draait in vanuit je bovenlichaam ipv je voeten. Bovenlichaam niet meedraaien en sturen uit de voeten.
  3. bochten iets ronder en geleidelijker maken. Je gooit de ski's meteen om voor je volgende bocht en dan heb je een lange uitstuurfase. Meer s-vorm bochten en minder z-vorm bochten.

De rest laat ik over aan mensen met diploma's ;)

https://youtu.be/1V-z9vEBJNo
Filmpje bij de tekst hierboven. Let ook op de voorwaartse beweging bij de bochtenwissel.

Ik vrees dat het vrij moeilijk is om hieraan te beginnen obv een filmpje. Het gaat om meerdere fouten op vlak van houding, belasting, bochtinzet, drukwissels, en ritme. Je grootste fout is dat je nog teveel op het binnenbeen staat.

Je kan enkel je niveau verhogen door les te nemen zodat je de nodige oefeningen krijgt aangereikt om fout per fout weg te werken.

*bericht bewerkt door Arnh op 05 jan 2020 17:59

Je grootste fout is een heel, heel veel gemaakte @Jurgen_t. In dit filmpje dat vanochtend in mijn feed opdook wordt het enigszins toegelicht:

https://youtu.be/CMgId4iSlcE