Welke ski voor een (zeer) lange man

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar nieuwe skies in een budget tot ongeveer 450,- Normaliter is dit denk ik al een uitdagende zoektocht, echter maken mijn lengte van 2.02m en gewicht van +/- 110kg het er niet gemakkelijker op…

Ik ben een redelijk goede skiër. Ik schat mijn niveau in op 6-7. Zwarte pistes zijn normaliter geen probleem. Ik ski voornamelijk op de piste en merk dat mijn tempo altijd wel een stukje hoger ligt dan de gemiddelde skiër om mij heen. Ook vind ik het leuk om, als de omstandigheden het toelaten, een hogere snelheid te halen.

Mijn zwakte ligt bij buggles en losse hopen sneeuw. Ik ski wel op 12-14 jaar oude skies en heb niet het idee dat die me op dit vlak ook erg helpen…

Qua lengte van skies weet ik echt niet waar ik goed aan doe… de meeste skies zijn vaak niet eens te krijgen in een lengte die voldoen aan de gemiddelde richtlijnen voor lichaamslengte.

Ikzelf had de Rossignol Experience 84 AI op het oog in lengtemaat 184.

Wie kan mij adviseren? Alvast bedankt.

Beste,

De Rossignol Experience 84 lijkt mij voor uw beschrijving een prima ski. Een vriend van mij heeft een beetje de zelfde lengte en gewicht en is door Norbert Maier in Rotterdam op deze ski’s gaan skiën naar tevredenheid. Ski schijnt het erg goed te doen in de losse sneeuw. Wellicht is de Salomon Force 11 ook een idee. Iets steviger en stabieler bij hoge snelheid. Verder ook iets breder onder de binding maar minder drijfvermogen als de Rossignol.

Succes

Probeer ook even de experience 88 ti dan, wellicht iets geschikter voor jouw postuur. Heb m zelf ook (2.02, 100 kg)

Edwin van Riel

Plaats een reactie