Ski’s voor een vriend

Beste,

Ik ben op zoek naar een paar betaalbare ski’s voor een vriend van me. Heb vaak op Ekosport besteld, schappelijke prijzen. Iemand die me iets aan kan raden rekening houdend met volgende zaken:

  • budget max 250.
  • man (1.78)
  • hoofdzakelijk piste skier.
  • beginner/ tot licht gevorderd.

Bij voorbaat dank!

Tight budget, misschien f17, te vinden vanaf 280 incl binding ongeveer

Edwin van Riel

Ik heb eerder dit (vorig 😉) jaar de F18 gekocht voor 250 euro. Dus als je beetje uitkijkt valt dat wel binnen budget.

De eerste aanbieding die je op Ekosport tegenkomt (ROSSIGNOL PURSUIT 400 CARBON + NX 12 in lengte 170cm) lijkt me al geen slechte zaak waar je een heel eind verder mee zal komen
nu met 40% + 20% korting = 239,92 € + 9.99 € voor de levering, dus perfect binnen budget

cfr
https://www.wintersport.be/forum/topic/374758
https://www.anwb.nl/vakantie/wintersport/skien/skitest/2018/…

Wat is zijn gewicht?
Wat is volgens jouw beginner/licht gevorderd (hoeveel skiweken in de bergen/hoeveel met les/welk lesniveau)?
Bij beginnend/licht gevorderd denk ik zelf aan: het ploegen ontgroeid, maar nog (lang) niet aan carven toe.
Voornamelijk op blauwe pistes (rode kan misschien wel, maar dan met weinig vertrouwen/controle).

*bericht bewerkt door Vivace op 06 jan 2020 16:22

Glide on!

De eerste aanbieding die je op Ekosport tegenkomt (ROSSIGNOL PURSUIT 400 CARBON + NX 12 in lengte 170cm) lijkt me al geen slechte zaak waar je een heel eind verder mee zal komen
nu met 40% + 20% korting = 239,92 € + 9.99 € voor de levering, dus perfect binnen budget

cfr
https://www.wintersport.be/forum/topic/374758
https://www.anwb.nl/vakantie/wintersport/skien/skitest/2018/…

Wat is zijn gewicht?
Wat is volgens jouw beginner/licht gevorderd (hoeveel skiweken in de bergen/hoeveel met les/welk lesniveau)?
Bij beginnend/licht gevorderd denk ik zelf aan: het ploegen ontgroeid, maar nog (lang) niet aan carven toe.
Voornamelijk op blauwe pistes (rode kan misschien wel, maar dan met weinig vertrouwen/controle).

Vivace op 6 jan 2020 16:20

70 kg, 2 weken in de alpen (waarvan 1 met les). Eigenlijk precies wat je omschrijft, maakt zijn bochtjes maar aan carven issie zeker nog niet toe. Af en toe wat ongecontroleerd, maar houdt wel van wat snelheid.

In dit geval (2 weken bergervaring), waarom nu al kopen?
Voor de prijs van skis + schoenen samen (500-600 EUR?) kan je al een heel aantal weken huren en heb je verder geen last van onderhoud en stockage.
Over enkele jaren zal hij ook een beter beeld hebben van wat hij liefst wil doen (cruisen/racen/freestyle/…).

Op 2 weken (1w les) het ploegen al volledig ontgroeid zijn is trouwens al een hele verwezenlijking (zeker op steilere stukken). Velen zullen dan nog vaak aan het ploegen + bijtrekken zijn in plaats van volledig parallel te skiën.

Als hij toch wil kopen, denk ik dat de P400 wel geschikt zal zijn.
De F18 die Morzel aangeraden heeft lijkt me voor 2 weken sneeuwervaring wat te hoog gegrepen.

*bericht bewerkt door Vivace op 06 jan 2020 16:42

Glide on!

P400 lijkt me idd een prima ski. Identiek aan de oude Hero Elite MT, overigens.
Wat denk jij ervan, @sneeuwkabouter?

Met zo weinig ervaring: begin met een paar echt goed passende schoenen en kijk over 2 jaar verder ;)

Edwin van Riel

Dank voor het meedenken en jullie wijze adviezen, maar hij heeft besloten om ski’s te kopen dit jaar dus nog een aantal jaartjes wachten zit er niet in. Schoenen heeft hij al, deze bevallen goed!

*bericht bewerkt door jessehuijers op 06 jan 2020 16:50

kijk, dat scheelt, dan blijf ik even bij de f17. EVt die pursuit, maar mijn vrouw had de voorganger en dat vond ik eigenlijk maar slappe hap.

Edwin van Riel

P400 lijkt me idd een prima ski. Identiek aan de oude Hero Elite MT, overigens.
Wat denk jij ervan, @sneeuwkabouter?

DrPhil op 6 jan 2020 16:41

Niet zo veel, toen ik nog in een skiwinkel werkte was het aanbod van Rossignol zeer beperkt, tevens had ik ook meer kennis van freeride en tour items gezien die meer raakvlak hadden met mijn interesses (destijds).

Ski’s adviseren waar ik niet op heb geskied vond ik heel lastig, dus was mijn oplossing om alles te skiën om een goed advies te kunnen geven ;)

Jammer. Ik heb de oude Hero elite AT wel geskied. Identiek aan de Pursuit 400 dus. Prima beginnerski wmb.
F17 ook een prima tip trouwens. Eigenlijk idd beter.

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 jan 2020 17:48

^^dacht dat jij die Elite AT de slechtste ski ooit vond 😆

Jammer. Ik heb de oude Hero elite AT wel geskied. Identiek aan de Pursuit 400 dus. Prima beginnerski wmb.
F17 ook een prima tip trouwens. Eigenlijk idd beter.

DrPhil op 6 jan 2020 17:45

F17 helaas niet verkrijgbaar op ekosport. Ook op andere sites gaat ie al snel boven de 300, wat buiten budget is helaas.

P400 lijkt me idd een prima ski. Identiek aan de oude Hero Elite MT, overigens.

Wat denk jij ervan, @sneeuwkabouter?

DrPhil op 6 jan 2020 16:41

Niet zo veel, toen ik nog in een skiwinkel werkte was het aanbod van Rossignol zeer beperkt, tevens had ik ook meer kennis van freeride en tour items gezien die meer raakvlak hadden met mijn interesses (destijds).

Ski’s adviseren waar ik niet op heb geskied vond ik heel lastig, dus was mijn oplossing om alles te skiën om een goed advies te kunnen geven ;)

sneeuwkabouter op 6 jan 2020 17:27

ja, iedereen op freeride if tourlatten zetten is ook zowat. Wel lekker voor de marge ;)

Edwin van Riel

DrPhil
12-12-17 21:27
Ik wil je niet teleur stellen, maar ik kan ze niet aanraden.
Ik heb de All Turn Carbon geprobeerd en ik heb ze meteen teruggebracht. Geen grip, ik kon er niet mee snijden, ik kon er helemaal niks mee. Ik vond het de slechtste ski die ik ooit heb geskied. Ik wilde ze aanvankelijk ook kopen. Sorry dat ik geen beter nieuws heb.
Als je zo’n soort ski zoekt, kun je beter bv de Fischer Progressor F18 kopen.
*bericht bewerkt door DrPhil op 12 dec 2017 21:32
🤔🤔

Ts gewoon lekker op internet ski’tjes kijken misschien hier en daar uittesten. En soms einde van het seizoen leuk dealtje slaan in een goede shop ofzo
Waar kom je vandaan misschie kunnen mensen je een shop aanraden.

De Rossignol AllTurn ( niet de carbon versie dus) is een leuke beginnerski.

^^dacht dat jij die Elite AT de slechtste ski ooit vond 😆

elisabeth101 op 6 jan 2020 18:08

Idd, maar als beginnerski prima geschikt!

Hmm de Rossignol dus toch niet zon goed plan, andere suggesties?

@jessehuijers De f17 uit eerste reactie staat nog fier overeind ;)

Edwin van Riel

@jessehuijers De f17 uit eerste reactie staat nog fier overeind ;)

evr66 op 6 jan 2020 18:45

Ja, zeker waar, nog een adresje waar ik hem voor een spotprijsje kan binnen hengelen?

Heb zelf overigens ook goede ervaring met de F18. De F16 is te licht neem ik aan?

*bericht bewerkt door jessehuijers op 06 jan 2020 18:49

@jessehuijers De f17 uit eerste reactie staat nog fier overeind ;)

evr66 op 6 jan 2020 18:45

Voor €299 te krijgen bij outdoorXL:

https://www.outdoorxl.nl/fischer-progressor-f17.html?prl=92-…

*en sportconrad zag ik; bij OutdoorXL werd ik ook blij van de service

*bericht bewerkt door MvA op 06 jan 2020 18:50

Kan iemand me uitleggen wat dit precies voor model is? En of deze eventueel geschikt is? https://www.xspo.nl/fischer-my-progressor-wt?variant=19h-FIS…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kan iemand me uitleggen wat dit precies voor model is? En of deze eventueel geschikt is? https://www.xspo.nl/fischer-my-progressor-wt?variant=19h-FIS…

jessehuijers op 6 jan 2020 19:18

Is een lichte damesski, lijkt me niet echt aan te raden

Gebruikte F17, € 225,- bij https://www.skischuur.nl/verkoop/verkoop%20ski%27s.html…

Roy83 op 6 jan 2020 19:58

Lengte 153 is echt te kort vrees ik.

Ik kreeg dit ski’tje (K2) 2e hands aangeboden, wat zijn jullie gedachtes, zou dit een goede zijn?

null

P400 lijkt me idd een prima ski. Identiek aan de oude Hero Elite MT, overigens.

Wat denk jij ervan, @sneeuwkabouter?

DrPhil op 6 jan 2020 16:41

Niet zo veel, toen ik nog in een skiwinkel werkte was het aanbod van Rossignol zeer beperkt, tevens had ik ook meer kennis van freeride en tour items gezien die meer raakvlak hadden met mijn interesses (destijds).

Ski’s adviseren waar ik niet op heb geskied vond ik heel lastig, dus was mijn oplossing om alles te skiën om een goed advies te kunnen geven ;)

sneeuwkabouter op 6 jan 2020 17:27

ja, iedereen op freeride if tourlatten zetten is ook zowat. Wel lekker voor de marge ;)

evr66 op 6 jan 2020 18:12

Hahahaha, was het maar zo. Veel mensen zijn er niet voor te porren (gelukkig maar!)

Hoi Jesse, om niet te veel uit te geven aan een ski en toch uit te kunnen proberen is natuurlijk huren. Nog goedkoper is de optie om een tweedehands ski te kopen en deze bij niet bevallen weer door te verkopen via marktplaats. Zo doe ik het zelf ook vaak. Sites als http://www.wintergear.nl bieden kwalitatief goede tweedehands ski’s tegen zeer scherpe prijzen. Succes!

Nou ja, aan die K2s kun je je geen buil vallen iig.

Plaats een reactie