3,5e dag in de Zillertal Arena en Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena en Zillertal 3000

Het was dan eindelijk zo ver: m'n eerste shortski in m'n eentje! De bestemming was Zell am Ziller. Voornamelijk vanwege de gemakkelijke bereikbaarheid per trein (eerst gevlogen op Innsbruck), en omdat je vanuit Zell zowel richting Gerlos/Königsleiten als Mayrhofen kon skiën (of met de trein). Ik was vrijdag rond kwart over 11 in Zell, spullen gedropt in het hotel, en met een hele dure taxi richting de skilift (er rijden na 12 uur geen skibussen meer richting de lift…). 's Middags kennisgemaakt met het gebied boven Zell. Dat was even pittig! Na een jaar niet skiën voelden de rode, zachte pistes heel zwaar en stijl aan. Dus na 3 uurtjes had ik het wel gezien.

Zaterdagochtend de betreffende pistes nogmaals gedaan en dat was heerlijk! Lekker strak en rustig, ideaal. Daarna in de mist de oversteek gemaakt naar Gerlos, Königsleiten en Hochkrimml. In de loop van de dag begon het steeds harder te sneeuwen. Leuk om zo'n toer te skiën! Vooral de afwisseling met blauw en zwart is beter boven Gerlos en Königsleiten vond ik. De verschillende challenges zoals slalomwedstrijdjes en snelheidsproeven zijn leuk om te doen, en kun je daarna in de app of op de site terugvinden. Dit systeem werkt goed en is een leuke afwisseling in het skiën, zeker als je alleen skiet. Volgens de tips van dit forum een kippetje gegeten in de Larmachalm en die was inderdaad heerlijk! :) De oversteek terug in de sneeuw en wind was geen pretje, maar dat weet je van tevoren.

Op zondag viel er 's ochtends nog wat sneeuw, maar tegen het middaguur begon het enorm op te klaren en verscheen de zon. Weer een rondje richting Königsleiten gemaakt, met als challenge voor mezelf om elke (stoeltjes- of cabine)lift een keer te doen. Gelukt!

null

Volgens de Skiline-site meer dan 80 km geskied. Die voel je wel :) Door de hogere temperaturen worden veel rode pistes enorme buckelpistes, wat wel een uitdaging is. Gelukkig blijven blauw en zwart er redelijk strak bij liggen. En vooral 's ochtends vroeg was het heerlijk cruisen op strakke pistes (met verse sneeuw ook nog). De Karspitzbaan is vanuit Zell al om 8 uur open, dus dat was mooi. De rode 18 (Sportabfahrt) is een prachtige piste, zeker zo vroeg op de ochtend. De zwarte dalafdaling richting Königsleiten vond ik ook een fijne, al zal die er later op de dag vast niet zo mooi meer bij liggen.

Op maandag ben ik met de trein richting Mayrhofen gegaan. Wat vooral opviel is de niet zo fijne bewegwijzering. Ik wil liever niet bij elke bocht op m'n telefoon kijken of op de kaart waar ik ben, maar ik ben toch best een aantal keer volledig verkeerd geskied ten opzichte van wat ik van plan was. Op het forum gelezen dat de Eggalm vaak rustig is, en ook dat klopte vandaag :) Al met al ook dit gebied van rechts naar links en weer terug doorkruist, en op zich zou ik hier nog wel een keertje terug willen. Al wil ik niet weten hoe lang de rij voor de 150er Tux dan is.

null

Al met al een heerlijke trip gehad zo, ik zou zo nog een keer teruggaan naar zowel Zillertal Arena als Mayrhofen.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 11:19

Plaats een reactie