Salomon Xdrive 8.0 Ti - Ski tips?

Bezit deze ski inmiddels 2 jaar en 5 vakantie mee geskiet. Fijne ski wanneer je hem kunt laten gaan of wanneer je een stijle rode/zwarte piste af gaat.

Echter, merk dat wanneer ik met wat mindere skiërs over blauwe ga, en ik me dus wat in moet houden, de ski niet wil doen wat ik wil.
Met de ski is op blauwe pistes en paadjes op lagere snelheid wat lastig bochten te maken.

Mijn vraag is; heeft iemand ervaring met deze ski of een andere versie van dit model? En kan iemand mij tips geven over hoe ik met deze ski op lagere snelheid ook beter bochten kan maken?

Dat zijn die met rood/zwarte print toch?
Ik heb zelf de FS (groen/zwart) ipv de Ti, maar herken wel een beetje wat je bedoelt. Rustig en op lage snelheid skiën is er niet bij. :)
Mijn tip: rustig en geconcentreerd blijven, vooral vertrouwen op je techniek. Gooi ze vooral niet dwars maar blijf druk houden op de voorkant…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Dat kan wel kloppen dat je dat op deze ski ervaart. Hoewel makkelijk bestuurbaar is het best een potige ski. Probeer te focussen op goede voorwaartse druk bij de bochtinzet. Slechts je voeten omkanten om te sturen. Wees dan geduldig totdat de ski zelf de bocht oppakt. Op die manier laat je de ski het werk doen.

@Ferdinand
Ja, dit zijn inderdaad die rood/oranje met zwarte skies. Modeljaar 2017

Ik heb ze korte tijd gehad, en kan je zeggen dat door de relatief zachtere tip en tail ze niet fijn slipten op vlakkere ondergrond. Dan was het zaak om de ski op zijn kant te houden.
Wat je dus omschrijft is typerend voor de ski. Ga je ze carven op een vlakke piste zijn ze meer dan prima.

Plaats een reactie