Ski's en schoenen gezicht voor 15 jarige dochter (7 weken les)

Voor mijn dochter van 15 ben ik op zoek naar ski's en schoenen.

Na jaren gehuurd te hebben is ze nu uitgegroeid en zal ze de komende jaren qua niveau ook niet meer heel veel veranderen.
Ze skiet een week per jaar en af en toe indoor.

Ze heeft vanaf haar 5e 7 weken les gehad.
Ze wil op dit moment geen les meer en skiet zonder moeite rood en zwart. Techniek zou nog wel verbeterd kunnen worden, maar de komende jaren blijft ze waarschijnlijk op t zelfde niveau doordat ze geen les meer krijgt.

Lengte: 1.69
Gewicht: 56 kg
Gigi niveau: 6/7

Ik ben op zoek naar ski's en schoenen waarmee ze op haar niveau kan skiën, maar waar ook nog de mogelijkheid is om er meer uit te halen als ze weer eens les gaat nemen.

Qua budget wil ik voor ski's rond de 250 euro uitgeven en voor schoenen rond de 150 euro.
Ik ben benieuwd wat jullie voor tips hebben.
Bedankt alvast!

*bericht bewerkt door Eliza op 07 jan 2020 14:36

Ik zou beginnen met de schoenen en daarbij het budget even passeren. Als het gevolg is dat voor, goed passende schoenen, de ski’s nog een jaartje moeten wachten, is het niet anders. Schoenen gewoon zorgen dat ze iets perfect passends heeft, dus passen en meten in een goede winkel, geen internetaankoop op basis van forum-meningen ;)

Alleen met veel info omtrent de voet (grootte, pasvorm en mobiliteit van de gewrichten) kan een goede keuze gemaakt worden. Passend advies hierin is gewoon vakwerk.

Edwin van Riel

Ik zou beginnen met de schoenen en daarbij het budget even passeren. Als het gevolg is dat voor, goed passende schoenen, de ski’s nog een jaartje moeten wachten, is het niet anders. Schoenen gewoon zorgen dat ze iets perfect passends heeft, dus passen en meten in een goede winkel, geen internetaankoop op basis van forum-meningen ;)

Alleen met veel info omtrent de voet (grootte, pasvorm en mobiliteit van de gewrichten) kan een goede keuze gemaakt worden. Passend advies hierin is gewoon vakwerk.

evr66 op 7 jan 2020 14:52

Bedankt voor je advies.
Even een vraag over t budget, denk je dat dat te laag is?
Ik ben niet op zoek naar de allernieuwste materiaal. t Mag ook een overjarig (test) model zijn.
t Gaat om 1 week skiën per jaar en misschien 1 of 2x indoor.

In onze woonplaats zit Outdoor XL wellicht dat die een passend advies kunnen geven qua schoenen.

Gewoon even bij OXL binnenstappen dan, prima zaak! Nee hoor, gaat me niet zozeer om het budget an sich. Meer dat je even prioriteit legt bij een goed passende schoen tov de ski’s. Op iets mindere ski’s met fijne schoenen is geen probleem, omgekeerd een ramp die heel veel plezier wegneemt ;)

Als het meezit qua voeten heb je voor dat bedrag perfecte schoenen, zit het wat tegen, kun je zo maar ineens 250 of 300 kwijt zijn. Dan bedoel ik, als het budget dan geen ski’s meer toelaat, zou ik die gewoon even uitstellen.

Zit niet meer zo in de instap damesski’s, maar daar weten anderen hier genoeg over te vertellen ;)

Edwin van Riel

Mbt overjarige modellen: gewoon doen als je een beetje op de kosten wilt letten, doe het zelf ook regelmatig, geen enkel probleem. Toevallig in december voor mijn dochter op die manier nog een paar heerlijke racelatten heel goedkoop gescoord, ze gaan als de brandweer ;)

Edwin van Riel

Schoenen inderdaad eerst kopen en daar meeste geld aan uitgeven. Daar gaat ze nog jaren plezier van hebben. Ski’s kun je altijd wel vinden, overjarig of tweedehands of zelfs nog even huren.

Helemaal eens met het bovenstaande, als allereerste schoenen! Ik zou de ski nog even links laten liggen (m.a.w. gewoon huren). Norbert Maier te Rotterdam kan ik je hiervoor ten zeerste aanbevelen.

Grtz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 07 jan 2020 21:47

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ja, Precies wat hierboven wordt gezegd.
Het lijkt mij een nogal krap budget, en dus de kans dat het niet allebei lukt, heb je dan liever huurschoenen met eigen ski’s of omgekeerd?

Het is in Europa mischien anders met uitverkoop, maar 150 euro voor een paar (goede)schoenen lijkt mij bijna onmogelijk laag, zelfs online.
Uitzondering als ze hele grote of hele kleine maat voeten heeft.

Qua ski’s is ze redelijk in het bereik van volwassene ski’s, alhoewel aan de lichte kant, dus mischien niet de meest stijve ski of te grote maat nemen.

Het maakt natuurlijk ook nogal uit wat voor skistijl en interesse ze er op na houdt.

Ook dat pleit voor het kopen van een paar schoenen, en zelfs als er dan nog budget over is, dit jaar eerst huren en veel wisselen tussen verschillende modellen, dan heeft ze een beter idee van waar ze van houdt.

Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat ze tot nu toe, met huurschoenen (=slap en slecht passend), een vrij sportieve ski niet zag zitten, als ze dat al eens had geprobeerd. Maar met goede schoenen is het misschien wel leuk.

*bericht bewerkt door Slim op 08 jan 2020 18:45

Plaats een reactie