Atomic Cloud 11, Head Super Joy of Head Absolute

Beste lezers,

Ik ben op zoek naar nieuwe ski's en heb een Duitse webshop aangeraden gekregen waarbij ik goedkoop ski's kan aanschaffen. Bij deze shop is mijn oog gevallen op de Atomic CLoud 11, Head Super Joy en Head Absolute Joy. Ik heb al veel forums gelezen, maar kom er echt niet zo goed uit, dus vraag ik jullie advies :)

Ik ben een vrouw, 158 cm lang en weeg 53 kilo. Dit wordt mijn 14/15e keer wintersport. Mijn ski stijl vind ik lastig te omschrijven, omdat ik weleens wat nieuws probeer. Ik wissel gemiddeld/langere bochten af met kortere. Ik ski parallel en carven heb ik nog niet volledig onder de knie, maar probeer dit wel te leren. Verder hou ik van lekker relaxt skiën, maar af en toe wat sneller vind ik ook leuk. Echter, heb ik de afgelopen twee jaar erg veel last gehad van verzuurde benen (al vroeg in de skiweek) waardoor ik op hogere snelheden soms echt even moest stoppen omdat mn benen dit niet volhielden.

De Atomic Cloud 11 spreekt mij aan vanwege het soepele glijden, en de mogelijkheid van carven. Echter las ik hier dat deze bij mindere pistekwaliteit (bugels en papsneeuw) wat slechter uitkomen en de pistes aan het eind van de dag te zwaar worden. Gezien ik altijd in het voorjaar op vakantie ga, is de pistekwaliteit in de middag vaak wat slechter…

De Head Super Joy zag ik erg goed naar voren komen in meerdere testen, en spraken mij aan vanwege het makkelijke draaien, stabiliteit en goed in meerdere pisteomstandigheden. Echter lees ik ook weer dat dit wel een echte raceski is. Nu vind ik hoge snelheden af en toe wel leuk, maar een racemonster ben ik niet. Dus ik vraag mij af hoe deze op wat lagere, gemiddelde snelheden is? Daarnaast merkte ik ook op dat veel deze ski voor echt gevorderde vinden, en ik ben eerder lichtgevorderd.

De Head Absolute Joy sprak mij aan vanwege het lichte gewicht en het weinig kracht hoeven zetten tijdens het skiën. Op sommige forums en webshops lees ik dat deze voor beginner tot gevorderd is, maar bij andere forums lees ik weer dat ze dit meer een beginner/gemiddelde ski is.

Ik zoek dus een lichte ski waar ik mezelf nog goed mee kan verbeteren, maar die ook lekker makkelijk cruiset en waarbij minder snel sprake is van verzuring. Ook een ski die ook slechtere pistes aan kan en waarop je meerdere soorten bochten kan skiën.

Wat raden jullie aan? :)

*bericht bewerkt door joyoussoren op 07 jan 2020 15:26

De super joy past het best. Maak je geen zorgen, het is echt geen raceski. Licht en wendbaar en goeie doorgroeimogelijkheden wat betreft het carven.

Problemen bij mindere sneeuw bij de Cloud 11 herken ik helemaal niet. Ik vind het hele fijne ski’s die doen wat ze moeten doen, nl. mij in alle omstandigheden mij beneden brengen. Zowel eind december als half april probleemloos mee geskieed.
Kunnen die gemelde problemen misschien aan de lengte van de ski liggen (te lang)?
Mijn ski’s zijn 161cm voor 1.67 en 65kg.
De andere ski’s ken ik niet, die zijn misschien nog beter :-)

Plaats een reactie