Welke borstels na het wax schrapen?

Vraag me wel altijd af waarom dit spul zo (in mijn ogen) stevig geprijsd moet zijn.

evr66 op 8 jan 2020 16:39

Volgens mij is dat gewoon marktwerking. We hebben het geld ervoor over, dus is de prijs ernaar.

Zojuist even drie paar ski’s geschraapt met een ijskrabber van een euro en daarna geborsteld met een el cheapo nylon borstel van een paar euro. Setje van 3 euro doet het ook.

Een toko plastic krabber is toch niet veel duurder?
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Kwaliteitsmateriaal is zelfde prijs als kwaliteits-gereedschap, en vaak nog opvallend goedkoop voor de lage oplage die ze draaien in vergelijking met normaal gereedschap.

Ik heb net een goede set inbusbouten (WERA) gekocht, dat is ook niet goedkoop ;-)

Click. Click. Peace

Toko krabber is inderdaad ook goedkoop. Het gaat eigenlijk niet echt over de prijs maar dat (naar mijn mening) makkelijk verkrijgbaar huis-, tuin- en keukenspul ook gewoon goed werkt voor de recreatieve skiër. Toen ik mijn dure diamantvijlen kocht bestonden die goedkope setjes van Ali nog niet, anders had ik die wel genomen :)

@martin7182, dat scheelt toch wel erg per artikel. Voor een krabbertje, prima, ik gebruik gewoon wat ik voorhanden heb, alhoewel liefst iets wat dikker dan een ijskrabber.

Verschil in gemak/snelheid tussen een simpel nylon borstel en rotobrush is toch wel enorm als je echt wilt borstelen. Heb hier voor de vakantie 9 paar staan, no way, dat ik die allemaal een paar keer met de hand ga borstelen ;)

Edwin van Riel

@martin7182, dat scheelt toch wel erg per artikel. Voor een krabbertje, prima, ik gebruik gewoon wat ik voorhanden heb, alhoewel liefst iets wat dikker dan een ijskrabber.

Verschil in gemak/snelheid tussen een simpel nylon borstel en rotobrush is toch wel enorm als je echt wilt borstelen. Heb hier voor de vakantie 9 paar staan, no way, dat ik die allemaal een paar keer met de hand ga borstelen ;)

evr66 op 9 jan 2020 07:48

Rotoborstel is inderdaad bijna een must.

Bij 9 paar ski’s snap ik het wel. Ik doe per keer maar 3 paar. Evengoed ben ik meer tijd kwijt aan schrapen en schoonmaken na afloop.

Voor tijd te besparen op schrapen en schoonmaken kan je fibrilene doekjes gebruiken (werkt in mijn ogen super eens je de truk doorhebt)

Glide on!

Klopt, doe ik ook. Scheelt heel veel krabben

Edwin van Riel

Eeehhhh… fibrilene doekjes??? Verklaar u nader s.v.p. En wat is die truc? Ik hoor het graag!

Ik gebruik waxfleece. Doekje tussen strijkbout en belag bij het instrijken. Je gebruikt veel minder wax en hoeft die overtollige zooi ook niet weg te krabben. Werkt ideaal. Doekje zorgt dat de wax regelmatig verdeeld wordt en neemt het te veel op.

Edwin van Riel

Zit er nou veel verschil in de Vola en Holmenkol set (los van de prijs)

*bericht bewerkt door marklit op 09 jan 2020 21:27

Plaats een reactie