Advies gevraagd welke ski's te kopen

Ik ben van plan dit jaar nieuwe ski's aan te schaffen alleen ben ik na veel research op internet er nog niet helemaal uit welke het nou moet worden. Ik ski vooral op de piste dus ik ben ook opzoek naar een piste ski. Ik wil een ski die het liefst gecarvde korte en afentoe een lange bocht kan skien. Ik ben 19 jaar 1,81m lang, 70kg en zelf ben ik een vergevorderde (niveau 7/8) en een echte sportieve skier die vooral houd van snelle gesneden bochten en zeker graag bij wil leren om mijn techniek naar een nog hoger niveau te brengen.

Ik heb al een paar type ski's op het oog die mij wel geschikt leken
-Head wcr i.race
-Fischer rc4 the curv dtx rt
-Rossignol hero elite mt ti

Misschien betere alternatieven zijn zeer zeker welkom.

*bericht bewerkt door Daan_. op 08 jan 2020 23:05

Wat ski je momenteel? Lengte en gewicht? Welke lengte heb je op het oog voor de ski’s die je reeds in het hoofd hebt?

Van de drie ski’s die je voorstelt heeft de Fischer de grootste radius en zal dus iets grotere bochten willen maken t.o.v. de andere twee, de head zal waarschijnlijk de meeste ‘serieuze’ ski zijn uit het lijstje. Hou er wel rekening mee dat alle drie de ski’s echt wel sportieve on-piste ski’s zijn, verwacht geen ski’s waarmee je makkelijk kapot geskiede pistes op het einde van de dag gaat skiën.

Momenteel heb ik eigenlijk altijd ski’s gehuurd skischoenen al wel zelf gekocht. Ik wil toch zo rond de 170 gaan zitten. Ik heb mijn bericht trouwens aangepast dus mijn lengte en gewicht staat er nu in.

Er vanuit gaande dat je echt het niveau hebt wat je zegt:

Ik zou de rossignol MT niet doen. Hoewel een uitstekende ski heeft ie een lager plafond dan de andere 2. Ik zou kijken naar de Rossignol Plus Ti. Feitelijk een brede slalomski maar een lange bocht gaat prima.

De fischer dtx heeft ondanks zijn radius meer een voorkeur voor korte bochten dan voor lange. Maar deze vereist zuivere techniek en wil echt alleen gesneden geskied worden.

De head i.race is n echte racebak. Ondanks de kortere radius vond ik dat de korte bochten veel input vereisen. Maar op snelheid zeer betrouwbaar en stabiel.

Plaats een reactie