Ski's dames

Wie heeft ervaring met de volgende ski's:

Head Epic Joy SLR Joy Pro
Head Super Joy SLR
ATOMIC Redster S7 FT
FISCHER RC4 The Curv

Ik ski sinds mijn 6e en ben nu 47 jaar. Skiën gaat mij prima af, ik ski onder alle omstandigheden zeer stabiel, met volledige controle, op alle pistes (ook buckel en zwart) en ik houd ervan om flink snelheid te maken. Carvebochten en soepele kleinere bochten vind ik beide even leuk. Ik ga niet off-piste aangezien ik voornamelijk met mijn kind ski. Maar ook als ik alleen ga, ski ik voornamelijk op de piste.

Ik hoor graag ervaringen, want ik wil een keuze maken tussen deze ski's.

Dat zijn echt heel verschillende ski’s en eerlijkgezegd allemaal ongeschikt als je het mij vraagt. De Fischer The Curv is een zeer sportieve ski alleen geschikt voor (ex)wedstrijdskiers met uitstekende techniek en vaardigheden. De andere zijn het best voor licht gevorderd tot gemiddeld skier. Te weinig stabiliteit op snelheid.

De Fischer My Curv zou mijn eerste keuze zijn (snel en wendbaar), gevolgd door de Salomon Blast W (fractie minder wendbaar maar zeer stabiel).

Dank je voor je antwoord! Ik dacht ook aan de Fischer (Ik ga huren en dan kijken wat ik een fijne ski vind). De Salomon ga ik ook even bekijken (hadden ze ook in de verhuur in het gebied waar ik ski’s ga huren).

De heren variant van de my curv is de Curv Ti. Dat is exact dezelfde ski met een ander printje. Meestal is deze makkelijker in de verhuur te vinden, vandaar. Succes!

Dank je! Waarschijnlijk kan ik ook inruilen wanneer ski’s niet bevallen 😉 Ik ga in ieder geval deze ski proberen!

Plaats een reactie