Kleding in vliegtuig wintersport

Hoi! Binnenkort mijn eerste ervaring naar een wintersport vakantie.
Mijn vraag: wat draag je in het vliegtuig?

Dik ingepakt klem tussen de stoelen lijkt mij niet handig, maar eenmaal uit het vliegtuig zal het erg koud zijn op mijn bestemming.

Haha, hoe doe je dat als je in de winter nar en warm land vliegt? Doe je dan in Schiphol alvast je zwembroek aan?

Door ruimtegebrek in mijn koffer doe ik mijn sneeuwschoenen aan, spijkerbroek, capuchontrui en ski-jack. Meteen ook laatste keer dat ik mijn spijkerbroek aan heb haha! Pas weer op de terugweg 😜

Haha, hoe doe je dat als je in de winter nar en warm land vliegt? Doe je dan in Schiphol alvast je zwembroek aan?

pahlawan op 11 jan 2020 21:34

Je moet sommige eens zien zitten😉
Maar ik zie mezelf niet met dikke trui, winterjas, sjaal en de hele mikmak 4,5 uur lang opgepropt zitten.
Vandaar ook mijn vraag

Haha, hoe doe je dat als je in de winter nar en warm land vliegt? Doe je dan in Schiphol alvast je zwembroek aan?

pahlawan op 11 jan 2020 21:34

Je moet sommige eens zien zitten😉
Maar ik zie mezelf niet met dikke trui, winterjas, sjaal en de hele mikmak 4,5 uur lang opgepropt zitten.
Vandaar ook mijn vraag

Channy op 11 jan 2020 22:09

Mijn jas heeft een rits. Om het uit te kunnen doen. Een Truly Amazing Discovery.

Waar ga je heen? Lapland? Daar is het wel koud ja. Alpen zijn een stuk warmer.

*bericht bewerkt door Matthieu op 11 jan 2020 22:43

Aftellen maar!

Haha, hoe doe je dat als je in de winter nar en warm land vliegt? Doe je dan in Schiphol alvast je zwembroek aan?

pahlawan op 11 jan 2020 21:34

Je moet sommige eens zien zitten😉
Maar ik zie mezelf niet met dikke trui, winterjas, sjaal en de hele mikmak 4,5 uur lang opgepropt zitten.
Vandaar ook mijn vraag

Channy op 11 jan 2020 22:09

Mijn jas heeft een rits. Om het uit te kunnen doen. Een Truly Amazing Discovery.

DrPhil op 11 jan 2020 22:17

jammer deze reacties. Als je niet wil helpen, reageer reageer dan niet. Je hebt vast betere dingen te doen dan anderen de grond in te trappen.

Waar ga je heen? Lapland? Daar is het wel koud ja. Alpen zijn een stuk warmer.

Matthieu op 11 jan 2020 22:30

Lapland klopt inderdaad! Misschien is het dragen van laten beter dan een dikke trui.

Een makkelijk zittende broek, een trui en je skijack. Dat jack kun je onderweg gewoon uittrekken en in de bagagebak doen. Als je het vliegtuig uitgaat doe je hem gewoon weer aan. Vergelijk het met reizen in de trein. Neem geen sjaal mee op wintersport maar een buff. En prop je handschoenen in je jaszak, of doe ze in je koffer.

Mijn vraag: wat draag je in het vliegtuig?

Simpel: Makkelijk zittende kleding, die niet te warm is en niet knelt.
Ik vind niets vervelender dan in een vliegtuig zitten met volumineuze kleding, dus jack/jasje gaan bij mij altijd uit en in de bagage bak.
En hoewel de een anders reageert dan de ander, heb ik het in een vliegtuig eerder warm dan koud …
Dus zoveel mogelijk in je koffer en zo min mogelijk mee te cabine in.

Rob

Ik ben net terug uit Lapland. Draag in het vliegtuig wat je binnen draagt (vliegtuig Transavia is erg warm). Dus gewoon een broek (ik doe daar een thermobroek onder), thermoshirt en fleece. Neem een rugzak mee als handbagage en stop daarin muts, Buff/sjaal, handschoenen en een extra laag voor onder je jas. Jas en rugzak passen in het handbagagevak. Vanuit het vliegtuig loop je een klein stukje naar de bagagehal en van daaruit stap je meteen in een bus of auto die je naar de locatie brengt. Daar heb je geen superdikke kleding voor nodig. Tijdens je verblijf krijg je doorgaans thermopakken voor de activiteiten. Lapland is koud, maar veel aangenamer koud dan in Nederland door het droge klimaat. Alleen arctische wind is heel koud.
Veel plezier in Lapland!

*bericht bewerkt door Sneeuwwandelaar op 12 jan 2020 16:43

Lapland klopt inderdaad! Misschien is het dragen van laten beter dan een dikke trui.

Channy op 11 jan 2020 22:39

Als je dat er in de 1e instantie bij had vermeld had je sommige reacties kunnen voorkomen. Ik had eerst ook het gevoel van ‘wat een kansloze vraag’ :-P

When life gets too complicated.... SKI

Waar ga je heen? Lapland? Daar is het wel koud ja. Alpen zijn een stuk warmer.

Matthieu op 11 jan 2020 22:30

wij gingen dus echt naar Lapland… Had mijn vriendin een soort luxe snowboots aangedaan. Onder het mom van ruimtebesparen in de koffer. Kon ze bij de security check op schiphol meteen mee zo’n hokje in om alles uit te trekken. Ze vonden die dikke gevoerde laarzen tot net onder de knieën er toch wel verdacht uitzien. 😂

🏂

Plaats een reactie