Overnachting Duitsland

Hallo.
Wij gaan as vrijdag richting Flachau.
We rijden tegen 13:00 weg met twee kids .
Willen graag net na München stoppen voor 1 overnachting. Wie weet wat

Gr Emiel

Nh in unterhaching, mc dreams in München.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Is bij Munchen misschien ook een optie? Wij hebben geregeld in een Ibis Budget in Putzbrunn gezeten. Is goedkoop, zit vlakbij de snelweg en is goed genoeg om alleen ff te slapen. Zie: https://all.accor.com/hotel/2637/index.nl.shtml

Als je vrijdag a.s. rijdt zal het verkeer zaterdag onder normale omstandigheden geen enkel probleem zijn en rij je zo door naar Flachau. Het is immers laagseizoen.

*bericht bewerkt door -JPS- op 12 jan 2020 15:32

Inderdaad Ibis Budget. Hebben ook eens via de accor site een apartement hotel geboekt in Munchen naast een Ibis. Adagio ofzo dacht ik. Ook heel betaalbaar en konden we lekker met z’n vieren op een kamer. Volgende dag door Munchen heen in de ochtend en slechts een klein stukje aanschuiven in de file…na een heerlijke nachtrust en een ontbijtje op het gemakje.

Check hier eens, genoeg te vinden: https://autobahn-guide.com/de/

Wij al een paar keer geslapen, prima Hotel, goed restaurant https://www.kramerwirt-irschenberg.de/nl/

Groeten, Harald

Waarom zoek je niet eens op Trivago (of booking, …)?
Zoekcriteria geef je gewoon in, je kan op een kaartje zien of de accomodatie een gunstige ligging heeft en aan de van de beoordelingen (soms zelfs honderden, lijkt me een betere graadmeter dan de mening van slechts een paar bezoekers van deze site) weet je min of meer wat te verwachten

Wat ik een geweldig leuk hotel daarvoor vind is Hotel zur Post in Rohrdorf. Ligt 5 minuten van de snelweg en is een echt Bayerisch hotel. Iets duurder dan de gemiddelde rommel langs de snelweg maar wel veel leuker.

Voor 100+ is er zat te vinden. Ik heb voor de krokus ook wel eens gekeken voor iets simpels a la formule 1 of ibis budget, maar na München kon ik dat niet meer vinden.
Wij rijden nu in één keer naar onze bestemming.

Jaren lang naar Hotel Bader in Parsdorf even van de snelweg af bij München, heerlijk hotel met goede bedden, ontbijt en een heerlijke douche.

B&B groupe France , goed en goedkoop, zit inmiddels ook op steeds meer plaatsen in o.a. Duitsland. Als je op de webside de kaart aanklikt zie je er bijvoorbeeld ook enkele bij München. Ze liggen meestal vlakbij de grote snelwegen met een goede bereikbaarheid, uitstekende Wi-Fi en goed ontbijt. En dat allemaal voor zeer schappelijke prijzen. Ik gebruik ze al jaren, zomer en winter.

Hen48

Hulst, ik vermoed dat je B&B Hotel bedoelt. Het zijn idd goedkope hotels, goede kamers, goed ontbijt. Het is allemaal basic, maar in orde en net. Ik heb er in Frankrijk gebruik van gemaakt.
Dit is de site: https://www.hotelbb.de/en/index (voor hotels in Duitsland).

Ik begrijp niet zo goed waarom je een ibis zou pakken als je voor hetzelfde geld in een gemütlich bayrisch hotel kan zitten. Kijk eens op booking idd, meer dan genoeg keus! Krammerwirt in Irschenberg is zo’n hotel, goed hotel, goed te betalen en het ligt nog net niet aan de afrit.

*bericht bewerkt door jessehuijers op 13 jan 2020 21:48

Ik begrijp niet zo goed waarom je een ibis zou pakken als je voor hetzelfde geld in een gemütlich bayrisch hotel kan zitten. Kijk eens op booking idd, meer dan genoeg keus! Krammerwirt in Irschenberg is zo’n hotel, goed hotel, goed te betalen en het ligt nog net niet aan de afrit.

jessehuijers op 13 jan 2020 21:47

Ligt een beetje aan de tijd wanneer je reist natuurlijk. In ons geval de schoolvakanties en dan wil eea wel eens vol zitten. Vandaar het gemak van een ketenhotel bij ons. Ook een gevalletje op safe dit. Als het bed maar goed is en een acceptabel ontbijt ben je een heel eind toch? 😉

In Tennelohe (Nurnberg) zit ook een B&B en ibis budget. Verblijf er vaak vanwege de digitale incheck en de ligging pal naast de 3. Wel een goed uur van Munchen.

https://www.booking.com/hotel/de/ibis-budget-nurnberg-tennen…
https://www.hotelbb.de/de/erlangen

Ik begrijp niet zo goed waarom je een ibis zou pakken als je voor hetzelfde geld in een gemütlich bayrisch hotel kan zitten. Kijk eens op booking idd, meer dan genoeg keus! Krammerwirt in Irschenberg is zo’n hotel, goed hotel, goed te betalen en het ligt nog net niet aan de afrit.

jessehuijers op 13 jan 2020 21:47

Het is absoluut gezelliger en ik denk dat je ook meer waar voor je geld krijgt. Maar ik zie nog wel een prijsverschil van 27 euro als ik kijk naar mijn reisdatum, voor een paar uur op een bed liggen vind ik dat nog wel een aardig verschil.
Daarbij ben ik altijd bang dat ik er na 23.00 niet meer in kom :)

Wat ik een geweldig leuk hotel daarvoor vind is Hotel zur Post in Rohrdorf. Ligt 5 minuten van de snelweg en is een echt Bayerisch hotel. Iets duurder dan de gemiddelde rommel langs de snelweg maar wel veel leuker.

marklit op 12 jan 2020 20:42

mee eens en qua eten zit het ook wel snor. Prettige herinnering aan. Nu zal de topicstarter er niet zoveel last van hebben gezien de reisdatum, maar mocht je aan een schoolvakantie vastzitten is het wel fijn dat je het Autobahndreieck Inntal voorbij bant ivm file

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

B&B hotel Ingolstadt. Zit naast een Burgerking die helemaal in Audi-style is ingericht. Kan je ook ontbijten en ernaast kan je goedkoop tanken om zo weer door te gaan de volgende dag.

Ingolstadt ligt wel een half uurtje voor München.

Je kan ook naar Salzburg doorrijden. Bij het vliegveld is een prima Ibis Budget.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 13 jan 2020 22:52

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik begrijp niet zo goed waarom je een ibis zou pakken als je voor hetzelfde geld in een gemütlich bayrisch hotel kan zitten. Kijk eens op booking idd, meer dan genoeg keus! Krammerwirt in Irschenberg is zo’n hotel, goed hotel, goed te betalen en het ligt nog net niet aan de afrit.

jessehuijers op 13 jan 2020 21:47

Het is absoluut gezelliger en ik denk dat je ook meer waar voor je geld krijgt. Maar ik zie nog wel een prijsverschil van 27 euro als ik kijk naar mijn reisdatum, voor een paar uur op een bed liggen vind ik dat nog wel een aardig verschil.
Daarbij ben ik altijd bang dat ik er na 23.00 niet meer in kom :)

Ivo- op 13 jan 2020 22:37

is inderdaad maar net waar je naar op zoek bent. Ik vind het een fantastische aangelegenheid om in de stemming te komen! En voor 35 euro p.p. Is vaak genoeg te vinden.

Bij de B&B die ik bedoel kun je op alle uren terecht. Onmiddellijk na je online boeking krijg je een mail met een code, waarmee je altijd binnenkomt ook als de receptie niet niemand is. Je parkeert er steeds op een afgeschermd bewaakt terrein. Op doorreis ben je op zoek naar goed, snel bereikbaar en zeer betaalbaar met een goed ontbijt 's morgens. Het zijn inderdaad de hotels die @JDC aangeeft. Ik boek altijd rechtstreeks en nooit bij hotel.com e,d.

Hen48

Ook een gasthof als Kramerwirt heeft tegenwoordig van dit codekluisjes voor late aankomst. Maar dan mis je wel de lekkere Beierse keuken die zo’n overnachting al een deel van je vakantie maakt. Wat is er lekkerder dan na een lange autorit een frisse hefeweizen drinken naast -de bij ons traditionele- schnitzel?

De schnitzel kan je ook onderweg scoren! Ik diner eerst bij een schnitzelhut en rij dan nog 3 uurtjes naar mn overnachtings adres.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik zoek dit soort overnachtingsplekken altijd via booking.com op. Maar vaak bel/mail ik de accommodatie daarna rechtstreeks op. Dat is goedkoper en hoeven hun geen commissie af te dragen aan booking.com.

Op de heenreis boek ik het van te voren en reken ik uit dat ik dan ongeveer 700 km heb gereden, op de terugreis rij ik gewoon tot ik geen zin meer heb of moe begin te worden, open de booking.com app en kijk op de map waar nog wat zit. Dan zonder boeken er rechtstreeks heen rijden.

Dit betreft dan zomervakanties naar Oostenrijk waarbij ik alleen rij. Met de wintersport naar Frankrijk gaan we met zijn 3en en wordt er ruim van te voren een hotel geboekt met 3 persoons kamer, eigenlijk altijd Ibis Budget en eigenlijk elk jaar hetzelfde hotel. Nu dit jaar naar Chatel ipv 3 Valleeys dus ander hotel.

@Guido1976. Ik doe ongeveer hetzelfde, zij het Frankrijk en Italië. Je moet toch eens bij B&B groupe France kijken. Als je op de website het kaartje aanklikt zie je hun gigantische hoeveelheid goede en uiterst betaalbare hotels. Wel de meeste in Frankrijk, maar inmiddels ook in alle omringende landen. Ik boek daar zomer en winter al meer dan 10 jaar. Op de terugreis zijn Nancy en Metz goede gelegenheden met ook nog eens leuke steden. Op de doorreis naar bijv. Italië zijn Como en Milaan ideaal., maar dat is meer voor de zomer. Alle hotels hebben eigen afgeschermde parkeerterreinen en uitstekende Wi-Fi. Ook booking biedt ze aan maar ik boek altijd
rechtstreeks.

Hen48

Beste Emiel,

Hotel Zur Post in Rohrdorf is perfect voor een tussenstop net na München.
Via de site kun je een reservering aanvragen en je krijgt meteen antwoord.

  • Fantastische locatie vlakbij snelweg;
  • Vriendelijk personeel;
  • Fijne kamers;
  • Heerlijk ontbijtbuffet;
  • Niet overdreven duur;
  • Meestal wel plaats;

De site: https://www.post-rohrdorf.de/

Succes

Peter

Ik vraag me werkelijk af wat sommigen allemaal doen in/bij zo’n doorreishotel. Als wij reizen proberen we zoveel mogelijk effectieve kilometers te maken en is het puur een slaapplek. Liefst dicht bij de snelweg, waar we dan ergens tussen 21-23u aankomen en dan sochtends weer door. Mag dus rustig op een industrieterrein zijn, het is vaak toch donker.

Als ik het topic zo lees lijkt het wel of sommigen er gelijk een stedentrip van maken :) Wij houden liever de tijd over om te skiën en de gemutlichkeit komt wel weer op de bestemming.
Wat we tegenwoordig richting Oostenrijk wel vaak doen is het laatste stuk na Munchen via binnenwegen. Vaak niet eens om files te vermijden, maar om van irritant/asociaal snelwegverkeer af te zijn en van de omgeving te genieten.

@Guido1976. Ik doe ongeveer hetzelfde, zij het Frankrijk en Italië. Je moet toch eens bij B&B groupe France kijken. Als je op de website het kaartje aanklikt zie je hun gigantische hoeveelheid goede en uiterst betaalbare hotels. Wel de meeste in Frankrijk, maar inmiddels ook in alle omringende landen. Ik boek daar zomer en winter al meer dan 10 jaar. Op de terugreis zijn Nancy en Metz goede gelegenheden met ook nog eens leuke steden. Op de doorreis naar bijv. Italië zijn Como en Milaan ideaal., maar dat is meer voor de zomer. Alle hotels hebben eigen afgeschermde parkeerterreinen en uitstekende Wi-Fi. Ook booking biedt ze aan maar ik boek altijd
rechtstreeks.

Hulst op 15 jan 2020 11:07

Ja dat zal best. Maar het gemak van Booking vindt ik ook wel fijn, ook de mogelijkheid tot annuleren. Als wij op ski vakantie gaan boekt mijn maatje de hotels altijd, en wij rijden altijd via duitsland/zwitserland naar Frankrijk.

Ik vraag me werkelijk af wat sommigen allemaal doen in/bij zo’n doorreishotel. Als wij reizen proberen we zoveel mogelijk effectieve kilometers te maken en is het puur een slaapplek. Liefst dicht bij de snelweg, waar we dan ergens tussen 21-23u aankomen en dan sochtends weer door. Mag dus rustig op een industrieterrein zijn, het is vaak toch donker.

Als ik het topic zo lees lijkt het wel of sommigen er gelijk een stedentrip van maken :) Wij houden liever de tijd over om te skiën en de gemutlichkeit komt wel weer op de bestemming.
Wat we tegenwoordig richting Oostenrijk wel vaak doen is het laatste stuk na Munchen via binnenwegen. Vaak niet eens om files te vermijden, maar om van irritant/asociaal snelwegverkeer af te zijn en van de omgeving te genieten.

-JPS- op 15 jan 2020 11:41

Om een uur of 9 een schnitzel en 3 potten bier naar binnen werken om vervolgens een kleine wandeling door het plaatselijk dorpje te maken. Veel meer heb je niet nodig om in de stemming te komen.

Hallo.
Wij gaan as vrijdag richting Flachau.
We rijden tegen 13:00 weg met twee kids .
Willen graag net na München stoppen voor 1 overnachting. Wie weet wat

Gr Emiel

EmielBos op 12 jan 2020 15:12

Hotel alterwirt in weyarn.
Ligt direct aan de snelweg, wanneer wij naar flachau (of andere bestemmingen) gaan overnachten wij hier ook altijd!
's avonds kun je er ook nog even lekker eten en 's morgens is er een ontbijtbuffet (niet heel bijzonder).

A Little party never killed nobody

Ik vraag me werkelijk af wat sommigen allemaal doen in/bij zo’n doorreishotel. Als wij reizen proberen we zoveel mogelijk effectieve kilometers te maken en is het puur een slaapplek. Liefst dicht bij de snelweg, waar we dan ergens tussen 21-23u aankomen en dan sochtends weer door. Mag dus rustig op een industrieterrein zijn, het is vaak toch donker.

Als ik het topic zo lees lijkt het wel of sommigen er gelijk een stedentrip van maken :) Wij houden liever de tijd over om te skiën en de gemutlichkeit komt wel weer op de bestemming.
Wat we tegenwoordig richting Oostenrijk wel vaak doen is het laatste stuk na Munchen via binnenwegen. Vaak niet eens om files te vermijden, maar om van irritant/asociaal snelwegverkeer af te zijn en van de omgeving te genieten.

-JPS- op 15 jan 2020 11:41

Wij staan ook gewoon de volgende dag om 10.00 uur op de piste, dus tijdverlies is er niet. Ja misschien op vrijdag maar wij verkeren in de luxe positie dat een dag extra vrij geen enkel probleem is.

Ik vraag me werkelijk af wat sommigen allemaal doen in/bij zo’n doorreishotel. Als wij reizen proberen we zoveel mogelijk effectieve kilometers te maken en is het puur een slaapplek. Liefst dicht bij de snelweg, waar we dan ergens tussen 21-23u aankomen en dan sochtends weer door. Mag dus rustig op een industrieterrein zijn, het is vaak toch donker.

Als ik het topic zo lees lijkt het wel of sommigen er gelijk een stedentrip van maken :) Wij houden liever de tijd over om te skiën en de gemutlichkeit komt wel weer op de bestemming.
Wat we tegenwoordig richting Oostenrijk wel vaak doen is het laatste stuk na Munchen via binnenwegen. Vaak niet eens om files te vermijden, maar om van irritant/asociaal snelwegverkeer af te zijn en van de omgeving te genieten.

-JPS- op 15 jan 2020 11:41

Grappig. Jij verwijt mensen dat ze er een stedentrip van maken maar zelf speel je een potje “weg van de snelweg”.

Plaats een reactie