KLM en skispullen

Er is al e.e.a. over op het forum gezet, maar veelal wat oudere info. Ik wil in maart met KLM nog een korte week gaan skiën maar blijf de voorwaarden/kosten voor bagage vaag vinden op hun site. Weet iemand:

Wat kost nu 1 paar ski's meenemen naast mijn gewone ruimbagage?
Naast de ski's mag je ook je schoenen en stokken daarbij rekenen, maar hoe verpak je dan de schoenen? (aparte tas of moet dat bij de skizak in?)

Dank!

Naar mijn recente ervaring boek je je ski’s nu als tweede ruimbagage (was vroeger ‘sportuitrusting’) en kost het zo’n 50 euro voor een retour
Wij namen de skischoenen als handbagage, weet niet of schoenen voor die 50 euro mee het ruim in mogen…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 13 jan 2020 11:59

"Ski’s en snowboards
Een (water)ski- of snowboarduitrusting mag bestaan uit:

een board (in een tas: max. lengte 300 cm / 118 inch) en een paar snowboardschoenen
een paar (water)ski’s, 2 skistokken en een paar skischoenen
U mag een van bovenstaande uitrustingen meenemen als inbegrepen ruimbagage of in plaats van vooraf gereserveerde extra ruimbagage. U hoeft het vervoer van een ski-uitrusting niet van tevoren te reserveren.

U mag een lawinerugzak meenemen in plaats van een stuk hand- of (extra gereserveerde) ruimbagage, of verpakt in uw hand- of ruimbagage. Het vervoer hiervan moet u wel altijd telefonisch reserveren. Op vluchten naar, vanuit en via de Verenigde Staten zijn lawinerugzakken met een activatietrigger niet toegestaan. Dit geldt voor zowel hand- als ruimbagage. "

Van de KLM website.
Kosten varieren denk ik per vlucht, dus even tijdens het boeken kijken wat een extra stuk ruimbagage kost.

*bericht bewerkt door RavSki op 13 jan 2020 12:04

"Ski’s en snowboards
Een (water)ski- of snowboarduitrusting mag bestaan uit:

een board (in een tas: max. lengte 300 cm / 118 inch) en een paar snowboardschoenen
een paar (water)ski’s, 2 skistokken en een paar skischoenen
U mag een van bovenstaande uitrustingen meenemen als inbegrepen ruimbagage of in plaats van vooraf gereserveerde extra ruimbagage. U hoeft het vervoer van een ski-uitrusting niet van tevoren te reserveren.

U mag een lawinerugzak meenemen in plaats van een stuk hand- of (extra gereserveerde) ruimbagage, of verpakt in uw hand- of ruimbagage. Het vervoer hiervan moet u wel altijd telefonisch reserveren. Op vluchten naar, vanuit en via de Verenigde Staten zijn lawinerugzakken met een activatietrigger niet toegestaan. Dit geldt voor zowel hand- als ruimbagage. "

Van de KLM website.
Kosten varieren denk ik per vlucht, dus even tijdens het boeken kijken wat een extra stuk ruimbagage kost.

RavSki op 13 jan 2020 12:02

Dank voor de info, dit had ook gevonden maar geeft niet duidelijk antwoord op mijn vragen, die zijn daar uit ontstaan eigenlijk.

"Ski’s en snowboards

Een (water)ski- of snowboarduitrusting mag bestaan uit:

een board (in een tas: max. lengte 300 cm / 118 inch) en een paar snowboardschoenen
een paar (water)ski’s, 2 skistokken en een paar skischoenen
U mag een van bovenstaande uitrustingen meenemen als inbegrepen ruimbagage of in plaats van vooraf gereserveerde extra ruimbagage. U hoeft het vervoer van een ski-uitrusting niet van tevoren te reserveren.

U mag een lawinerugzak meenemen in plaats van een stuk hand- of (extra gereserveerde) ruimbagage, of verpakt in uw hand- of ruimbagage. Het vervoer hiervan moet u wel altijd telefonisch reserveren. Op vluchten naar, vanuit en via de Verenigde Staten zijn lawinerugzakken met een activatietrigger niet toegestaan. Dit geldt voor zowel hand- als ruimbagage. "

Van de KLM website.
Kosten varieren denk ik per vlucht, dus even tijdens het boeken kijken wat een extra stuk ruimbagage kost.

RavSki op 13 jan 2020 12:02

Dank voor de info, dit had ook gevonden maar geeft niet duidelijk antwoord op mijn vragen, die zijn daar uit ontstaan eigenlijk.

HN65 op 13 jan 2020 12:09

Schoenen en stokken in dezelfde tas. Als dit niet past dan los als handbagage of als extra stuk ruimbagage.

Wat een extra stuk bagage kost dus even kijken tijdens het boeken. Als je nog niet wilt boeken dan alleen even op de website tot zover gaan dat je kan zien wat het kost, maar gewoon nog niet afrekenen.

De tekst van KLM lezende kun je je skischoenen apart in een schoenentas afgeven, maar ze zijn bij de prijsinbegrepen. Stokken waarschijnlijk ook, maar die kun je ook makkelijk met tie-raps aan de ski’s vast maken.
Je moet hiervoor overigens sowieso apart naar de afgiftebalie voor ‘afwijkende bagage’, het kan niet bij de normale bagage-afgifte.
Idem bij aankomst, ook daar moet je naar een aparte balie.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 13 jan 2020 12:19

Wij zijn in December naar Calgary gevlogen met KLM , ski’s /stokken / skischoenen / helm etc staken allemaal samen in dezelfde zak.
Dit was geen enkel probleem , zak mag niet meer dan 23kg wegen.

Wij zijn in December naar Calgary gevlogen met KLM , ski’s /stokken / skischoenen / helm etc staken allemaal samen in dezelfde zak.
Dit was geen enkel probleem , zak mag niet meer dan 23kg wegen.

Sarah op 13 jan 2020 12:51

Thx, ik ging er vanuit dat mijn schoenen niet samen passen in mijn ski(draag)tas. Ga ik toch maar eens proberen

Je kunt je vraag ook via Whatsapp voorleggen aan KLM. ( +3120 6490787) Die kunnen je hoogstwaarschijnlijk alle info geven die je zoekt. 👍🏽

*bericht bewerkt door Fabian op 13 jan 2020 16:26

Snow!

Tegenwoordig is het gebruikelijk dat je voor je ruim-bagage apart moet betalen. Of dat in deze situatie ook is is afhankelijk van het geboekte ticket.

Als ruimbagage niet is inbegrepen zal je dus voor zowel je 'gewone' ruimbage als voor je ski-uitrusting apart moeten betalen.

Als ruimbagage wel in je ticket is inbegrepen hoef je alleen maar je extra ski-uitrusting bij te betalen.

Boek je bagage wel vooraf via internet bij, want bij de balie op Schiphol zijn de kosten hoger.

Als wij vliegen stoppen we 2 paar ski's en stokken in 1 zak (max 15 kgs) en doen we onze schoenen in de hand-bagage. Ik doe mijn schoenen altijd in de handbagage want dan kunnen deze niet zoek raken of vertragen.

*bericht bewerkt door zenith op 13 jan 2020 16:28

Wij zijn in December naar Calgary gevlogen met KLM , ski’s /stokken / skischoenen / helm etc staken allemaal samen in dezelfde zak.

Dit was geen enkel probleem , zak mag niet meer dan 23kg wegen.

Sarah op 13 jan 2020 12:51

Thx, ik ging er vanuit dat mijn schoenen niet samen passen in mijn ski(draag)tas. Ga ik toch maar eens proberen

HN65 op 13 jan 2020 15:42

Wij hebben bij decathlon zakken gekocht waar alles samen in kon. Die kosten 80 euro en ben heel tevreden van de kwaliteit. Verharde kanten en wieltjes dus super gemakkelijk in gebruik. Heb deze zakken gekocht omdat de info op de KLM site inderdaad niet echt duidelijk was en zelfs na contact met het customer center van KLM had ik geen duidelijk antwoord gekregen. Uiteindelijk 56 euro betaald vooraf via de site voor de skizak (enkele reis)

Je kunt je vraag ook via Whatsapp voorleggen aan KLM. ( +3120 6490787) Die kunnen je hoogstwaarschijnlijk alle info geven die je zoekt. 👍🏽

Fabian op 13 jan 2020 16:25

Spijtig genoeg niet, ze bleven toen redelijk onduidelijk …

Het is heel simpel. Vorig jaar en het jaar daarvoor met KLM naar Canada gevlogen. Je boekt gewoon extra bagage bij. Dat kan een gewone koffer zijn die voldoet aan de juiste maten, maar mag ook een ski-uitrusting zijn met afwijkende maten. De skiuitrusting mag bestaan uit een skihoes met ski's en stokken en een schoenentas met skischoenen. Uiteraard mag je "ski" vervangen door "snowboard". Mijn helm berg ik altijd op in mijn koffer. Als je hem vult met kleine dingen dan neemt hij niet veel ruimte in. Ook met de vulling van beide tassen heb ik nog nooit problemen gehad (zie ander topic ski-uitrusting in het vliegtuig). De skischoenen kan je prima opvullen met sokken en ondergoed. De schoenentas kan je verder opvullen, bijvoorbeeld met handschoenen. In de skihoes stopte ik slippers en snowshoes. Het punt is dat bij het inchecken de inhoud van de hoes en tas niet wordt gecontroleerd. Alleen het gewicht van 23 kg telt. Na inleveren bij de "odd sizes" balie kijkt de Security alleen naar gevaarlijke goederen en bij het laden van het vliegtuig wordt er helemaal niet meer naar de inhoud gekeken. Daar telt alleen het zo snel mogelijk laden.
Disclaimer: Ik heb alleen KLM-ervaring met intercontinentale vluchten. Ik weet niet of de KLM-regels voor Europa anders zijn. Met Transavia heb ik ook nooit problemen gehad naar bijvoorbeeld Finland. Je moet net als overal betalen voor je spullen, maar verder doen ze niet moeilijk.

*bericht bewerkt door Ronaldski op 20 jan 2020 17:12

Plaats een reactie