Welke ski's om les te geven

Hi. Ik was benieuwd of iemand weet welke ski's ik het beste kan kopen waarmee ik les kan geven?
En ook nog eens voor Landes 1 kan gaan.
Ben 179 cm, 84kg. Weet wel dat de Fisher RC4 worldcup RC 170 mij niet bevielen. S'middags op rood en zwarte pistes werd deze ski lastig onder controle te houden, terwijl al 25 jaar ski.

*bericht bewerkt door Furnst op 14 jan 2020 13:17

Welke les?

  • kinderclub
  • ploeg
  • parallel
  • carving
  • buckels
  • off-piste
  • freestyle/snowpark tricks
  • slalom (of andere wedstrijdvormen)

Mijn laatste trainer gebruikte wat afgeleefde slalomlatten (Atomic Doubledeck SL 2.0) om hierop les te geven (carving).

Verder (bij gebrek aan een GiGi op het forum):
heb je hier al gekeken?
https://gigiski.com/lijstje-skis-voor-skileraren-2019-2020/…

Glide on!

Voor Landes is een consumenten GS-lat doorgaans het meest geschikt, dus daarvoor zou die Fischer RC4 zeker geschikt moeten zijn. Als je daar nu last mee hebt, wil dat misschien zeggen dat je eerst technisch nog wat moet bijspijkeren?

Lesgeven op het niveau voor Landes 1 is doorgaans niet heel erg spannend, en dan heb je waarschijnlijk veel meer aan een lat zoals de F19.

Vooral een lat kopen waarmee je voor, na, en tussen de lessen door je ding kan doen. Les geven kan op iedere (piste)ski.

Ikzelf geef les op Blizzard WRC.

Ideaal is het niet, maar moest ik 1 paar skies kiezen die mee moeten als ik ook moet lesgeven zou ik toch mijn Fischer Rc4 meenemen. Ook geslipte bochten kan je prima voorskieen. Zeker met oog op je landes lijkt me dat je toch in die richting moet zoeken.
Ik ski met de 170cm en ben zelf 163.
Lengte zou ik zeker niet korter nemen. Eerder langer.
Ben niet zo op de hoogte van de gelijkaardige skies van verschillende merken maar misschien is daar iets wat je beter past.

Plaats een reactie