Beste ski-app

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede ski-app waarop aangegeven wordt welke pistes je hebt gedaan, hoeveel km in totaal, hoe hard je bent gegaan, hoe hoog, maar liefst ook bij welke lift je bent. En liefst een gratis versie. Ik heb een Samsung telefoon.

De meeste apps vreten batterij… Welke app raden jullie aan? Ik las vandaag goede reviews over de app iSKI Tracker. Volgens mij een Duitse app. Wij skien overigens in Italië.

Ski tracks vind ik een leuke app om te gebruiken. En ja het kost energie, dus of kabeltje mee of externe accu gebruiken

Strava

Dolomiti Superski al geprobeerd? Zelf nog geen ervaring mee, vertrek vrijdag naar Italië! :-)
App ziet er wel tof uit!

Dolomiti Superski al geprobeerd? Zelf nog geen ervaring mee, vertrek vrijdag naar Italië! :-)
App ziet er wel tof uit!

NachtBroeder op 14 jan 2020 21:51

Heb de Dolomiti Superski app tussen kerst en nieuw gebruikt samen met de oude vertrouwde Ski Tracks, de interactieve kaart van de Superski app is handig maar de tracking is op zen minst voor verbetering vatbaar. De app gebruikt t.o.v. Ski Tracks ook nogal veel batterij.

Voor TS, ik denk niet dat je exact gaat vinden wat je zoekt, in mijn ervaring zijn de apps die interactieve kaarten hebben meestal van de skigebieden zelf (en dus ook enkel voor dat skigebied). Qua tracking vindt ik echter Ski Tracks nog steeds veruit de beste, over het algemeen zijn alle populaire tracking apps ongeveer even (in)accuraat maar in mijn ervaring is Ski Tracks veel vriendelijker voor je batterij. (Gebruikt bij mij 20-30% voor de hele dag)

Ski tracks.
Haalt netjes de liften af van je pistekilometers en heeft leuke stats.

Strava vind ik eigenlijk maar ruk voor skiën. En kost veel/meer batterij dan ski tracks.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

ik gebruik al jaren naar tevredenheid skitracks.

Dolomiti Superski al geprobeerd? Zelf nog geen ervaring mee, vertrek vrijdag naar Italië! :-)

App ziet er wel tof uit!

NachtBroeder op 14 jan 2020 21:51

Heb de Dolomiti Superski app tussen kerst en nieuw gebruikt samen met de oude vertrouwde Ski Tracks, de interactieve kaart van de Superski app is handig maar de tracking is op zen minst voor verbetering vatbaar. De app gebruikt t.o.v. Ski Tracks ook nogal veel batterij.

Voor TS, ik denk niet dat je exact gaat vinden wat je zoekt, in mijn ervaring zijn de apps die interactieve kaarten hebben meestal van de skigebieden zelf (en dus ook enkel voor dat skigebied). Qua tracking vindt ik echter Ski Tracks nog steeds veruit de beste, over het algemeen zijn alle populaire tracking apps ongeveer even (in)accuraat maar in mijn ervaring is Ski Tracks veel vriendelijker voor je batterij. (Gebruikt bij mij 20-30% voor de hele dag)

RikM op 14 jan 2020 22:05

Dank voor de tip! Gelijk de app aangeschaft.

Ik vind slopes een leuke app, alleen betaal je daar tegenwoordig €22,00 per jaar voor. Ik begrijp niet zo goed waarom ze er zo veel geld voor vragen. Ik heb het er niet voor over.

Net als vele zeggen, Ski tracks is een aardig alternatief. Doet goed z’n ding. Op een Apple iWatch gaat wel vrij snel de accu leeg.
Op een iPhone komt hij als beste uit de test: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/415255/test-hoe-be…

Dolomiti Superski al geprobeerd? Zelf nog geen ervaring mee, vertrek vrijdag naar Italië! :-)

App ziet er wel tof uit!

NachtBroeder op 14 jan 2020 21:51

over het algemeen zijn alle populaire tracking apps ongeveer even (in)accuraat

RikM op 14 jan 2020 22:05

Ik heb het idee dat dát vooral aan je toestel ligt. Sommige hoesjes zijn ook niet gps vriendelijk.

Dolomiti Superski al geprobeerd? Zelf nog geen ervaring mee, vertrek vrijdag naar Italië! :-)

App ziet er wel tof uit!

NachtBroeder op 14 jan 2020 21:51

over het algemeen zijn alle populaire tracking apps ongeveer even (in)accuraat

RikM op 14 jan 2020 22:05

Ik heb het idee dat dát vooral aan je toestel ligt. Sommige hoesjes zijn ook niet gps vriendelijk.

Auke83 op 14 jan 2020 23:29

Ik bedoel voornamelijk dat de topsnelheden veelal zwaar overschat worden (ongeacht hoe goed of slecht je gps-signaal is). Uiteraard is de effectieve positie-tracking mits deftig gps-signaal relatief nauwkeurig.

Rossignol heeft ook een app. Ik weet niet of deze beter of slechter is dan andere apps. Ik vond 'm wel leuk. De app is gratis en geen reclame of zo tussendoor

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rossignol…

Bedankt voor alle reacties! De Dolomiti app heb ik, maar kan er pas wat mee in het gebied zelf… Ski tracks zal inderdaad de beste optie zijn. Ook voor Android neem ik aan…

Ik gebruik de iSki Tracker(s), de algemene en deze per land (in mijn geval die voor Italië en Oostenrijk)
Ik vind die prima, die andere tracker vind ik maar niks. :p
Kan makkelijk een hele dag ‘draaien’ zonder je foon leeg te vreten. Mooie overzichtelijke gegevens en kaartjes en hij biedt allerhande interessante info. :)

Bla, bla, bla.

Gebruik zelf Sportler, die is voor mij prima. Vreet ook niet echt batterij, zeker als je “broadcast location” uit of op een lage frequentie zet(dan is namelijk niet perse een constante 4G verbinding nodig).

Ben niet helemaal zeker of hij de lift kilometers van het totaal van de dag aftrekt…

Zelf voor eerste keer skiline gebruikt. Is gelinkt met skipas en kost dus nauwelijks batterij. Niet in alle gebieden bruikbaar, maar aanrader. Je kan bij thuiskomst desnoods alles inladen

Ik gebruik de iSki Tracker(s), de algemene en deze per land (in mijn geval die voor Italië en Oostenrijk)
Ik vind die prima, die andere tracker vind ik maar niks. :p
Kan makkelijk een hele dag ‘draaien’ zonder je foon leeg te vreten. Mooie overzichtelijke gegevens en kaartjes en hij biedt allerhande interessante info. :)

bartvwg op 15 jan 2020 07:51

Ook voor Android?

Ja @mukkie bij mij draait foonmatig alles op Androïd. ;)

Bla, bla, bla.

Ik gebruik trace snow. Bevalt mij prima, maar volgens mij is skitracks ook prima. Ik wil het liefst alles in een app, dus als ik overstap ben ik mijn historie kwijt, dus daarom nog steeds trace.

Mijn vriendinnetje heeft een fancy Garmin horloge en die filtert liften er prima uit, dat werkt ook mooi.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heb zowel skitracks (al een paar jaar) als Garmin watch (Fenix 5X plus). Op skitracks ben ik wel structureel 5 km sneller ;) Hiernaast af en toe ook bizarre scores naar boven qua topsnelheid. Dus max snelheid is structureel aan de hoge kant en de echte uitwassen haal je er wel uit. Voorbeeldje, hele vakantie loopt het max op skitracks zo rond de 90-95, zit er ineens een bij van 135 km/h. Over dezelfde periode geeft Garmin meestal 85-90 als maximum. Neem maar van mij aan dat dit beter in de buurt zit dan die 135 ;)

Edwin van Riel

Ik gebruik al jaren SKI Tracker. Werkt goed, en nadien kun je doorheen je dag lopen op hoogte of snelheid (grafiek onderaan) en loopt een bolletje mee over de pistes/liften op het kaartje.
Is behoorlijk batterijvriendelijk, na een ganse dag gebruik + regelmatig maken van foto’s kom ik binnen met nog 40% batterij. Opgelet, bij deze - en wss ook andere - moet je de app speciale instellingen geven of Android beperkt het batterijverbruik van zodra de telefoon in de zak gaat, en stopt de app met registreren.
Zie screenshot van een dag hieronder:

null

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/370210abb25cf7c0b3257853...
Skitracks. Op de piste.
Doe dat maar eens na.

Precies, dat soort dingen ja ;)

Edwin van Riel

Ik gebruik eingelijk alleen maar Skiline
Is meer alleen lift registratie en de link met fot’s en filmpjes die gemaakt zijn door de camaera;s van het gebied.
Nadeel is dat niet alle gebieden gekoppeld zijn
Verder kan je meerdere skipassen koppelen dus het is makkelijke manier om ongeveer de positie van de kinderen te tracken

Het is geen gps tracker met route en snelheid trouwens

Oh heerlijk! Jullie zitten in het gebied van Cervinia waar wij vanaf 15 februari weer zitten! Al jaren! 🤗 Veel plezier en bedankt voor jullie inbreng allemaal!

ik vond skinav heel erg fijn om door de dolomieten te navigeren.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/370210abb25cf7c0b3257853...
Skitracks. Op de piste.
Doe dat maar eens na.

DrPhil op 15 jan 2020 13:48

Ik kan screenshot niet meer vinden, maar ik had ooit 347,5 km/h ha! :-)

Click. Click. Peace

Vandaag nav deze topic ISKI tracker geïnstalleerd en gebruikt.
Weinig batterij inderdaad: 25% en veel informatie.
Ik zal morgen ski tracker uitproberen en vergelijken.

Ik gebruik al enkele jaren Ski Tracks en ben er eigenlijk prima tevreden mee.

Heb zowel skitracks (al een paar jaar) als Garmin watch (Fenix 5X plus). Op skitracks ben ik wel structureel 5 km sneller ;) Hiernaast af en toe ook bizarre scores naar boven qua topsnelheid. Dus max snelheid is structureel aan de hoge kant en de echte uitwassen haal je er wel uit. Voorbeeldje, hele vakantie loopt het max op skitracks zo rond de 90-95, zit er ineens een bij van 135 km/h. Over dezelfde periode geeft Garmin meestal 85-90 als maximum. Neem maar van mij aan dat dit beter in de buurt zit dan die 135 ;)

evr66 op 15 jan 2020 11:13

Je merkt dat de meeste sport-horloges (of de clouddiensten er achter) eigenlijk veel beter zijn in het wegfilteren van de gekke GPS data die de gekke afwijkingen veroorzaken, niet alleen met skien maar ook met hardlopen merk je dat verschil al.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/370210abb25cf7c0b3257853...
Skitracks. Op de piste.
Doe dat maar eens na.

DrPhil op 15 jan 2020 13:48

😎😎😎

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/38fc2d4673f7e70a242efd87...

skitracks zit er inderdaad soms een beetje naast.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/38fc2d4673f7e70a242efd87...

skitracks zit er inderdaad soms een beetje naast.

MMM12 op 15 jan 2020 22:02

Ik denk dat dat toch ook van je telefoon afhangt. Dit soort extremen heb ik nog niet gehad in ieder geval.

Aftellen maar!

Plaats een reactie