Advies gevraagd mbt skies van mn vrouw

Goedemorgen,

Ik heb even wat advies nodig inzake het aanschaffen van (een gebruikte ski) voor mijn vrouw. Ze heeft nu een damesski van Rossignol maar deze is wel al redelijk op leeftijd (denk 10 jaar oud). Waar het om gaat is dat ze makkelijk kan draaien en hopelijk daardoor ook het vertrouwen krijgt om stappen te maken met skien. Ze zit tegen parallel skien aan, maar dat gebeurt nu alleen op stukken wat redelijk vlak is en omdat ze het niet in de gaten heeft. Enige angst speelt wel een rol. Wat zou een goede ski voor haar kunnen zijn die dus licht is, makkelijk draait en waar ze ook stappen mee kan maken en vertrouwen kan opbouwen. Voor het vertrouwen heeft ze overigens wel altijd een paar dagen skiles per jaar.
Ik hoop dat ik wat waardevolle tips ontvang om voor haar een juiste (gebruikte) ski kan uitzoeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geen idee maar laat eens iets weten over je andere vragen in andere topics zo krijgen we een leuke wisselwerking.

“tips voor skivakantie 22 feb voor een week met 6 volw en 3 kinderen 4/7/10”

Born to run. B.S.

Geen idee maar laat eens iets weten over je andere vragen in andere topics zo krijgen we een leuke wisselwerking.

“tips voor skivakantie 22 feb voor een week met 6 volw en 3 kinderen 4/7/10”

dan58 op 20 jan 2020 09:42

Ben alle tips nagegaan hoor, neem aan dat je bedoelt dat ik alleen het eindresultaat nog niet vermeld had. Heb ik alsnog even bijgewerkt. :)

Wat is haar lengte en gewicht en op wat voor snelheid maakt ze bochten? Is het langzaam net pizzapunt af, of kan ze bvb een rode piste wel vlot af?

Ze is 1,73, rond de 68kg en skied op lage snelhid. Dus langzaam en bij het inzetten van de bochten nog neigend naar de pizzapunt.
Vlot een rode piste af is niet het geval. We houden het bij haar voornamelijk bij blauw.

Wellicht hier wat leuke opties, bv de Dynastar Speedzone 8. https://www.wintersport.nl/materiaal/skis/vakantieskier…

Denk wel, dat intensief lessen hier meer kan opleveren dan nieuw materiaal ;)

Edwin van Riel

Wellicht hier wat leuke opties, bv de Dynastar Speedzone 8. https://www.wintersport.nl/materiaal/skis/vakantieskier…

Denk wel, dat intensief lessen hier meer kan opleveren dan nieuw materiaal ;)

evr66 op 20 jan 2020 11:00

Uiteraard levert intensief lessen meer op dan materiaal, mee eens.
Echter zal ze nu ook even materiaal moeten hebben zodat ze ook makkelijker de stappen kan maken straks als ze weer les heeft.

Inmiddels de ski’s gekocht voor mn vrouw van Elisabeth

Niet tegen jou hoor, Markdjmb, maar ik vind het opvallend dat ik regelmatig topics voorbij zie komen van mannen die advies zoeken voor ski’s voor hun vrouw. En altijd in de hoop dat hun vrouwen dan vooruitgang gaan boeken met skiën.
Op de één of andere manier bekruipt mij altijd het idee, dat veel vrouwen een beetje skiën op een paar fijne bekende pistes wel prima vinden, maar dat het hun mannen zijn die grotere plannen hebben met de skikunde van hun vrouw.
Ik heb nog nooit een topic gezien van een vrouw die skiadvies voor haar man zoekt. Hoe komt dat toch?

Ik pak mijn popcorn en ga er eens goed voor zitten, dit kan nog wel eens een leuke discussie worden…

Ik doe alvast een voorzetje:

  • Een vrouw weet dat ze zich niet met de technische dingen van de man moet bemoeien.
  • Een vrouw koopt zaken zonder er over na te denken. Het kleurtje was nu eenmaal passend bij de skibroek. type ski en technische gegevens doen er niet toe.
  • Een man wil meer zien dan die paar vertrouwde pistes, Als hij alleen op pad gaat, krijgt hij zijn kop van vrouwlief, want dat is niet gezellig en als hij commentaar levert als ze alweer diezelfde piste af moeten, is hun huwelijk eerder voorbij dan de skivakantie.

Nog meer stigmatiserende opmerkingen? :)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Een man die denkt daar ie de ski skills van z’n vrouw wel even kan veranderen met nieuw materiaal?
En vrouw die advies van de verhuur/ winkel aanneemt en de man vindt dat ie het beter weet?

Dat soort dingen?

Hier anders aangepakt een paar jaar terug, mijn vrouw vond haar ski’s best en had echt niks anders nodig, gaat toch goed zo? Terwijl wij vonden dat ze echt wel aan een upgrade qua ski’s toe was.

Zelf s ochtends een paar nieuwe gekocht, ok, een beetje aan de korte kant ;). Uitgeleend aan vrouwlief bij knalharde sneeuw, zo van joh, probeer het eens.

S middags zelf nog maar een setje op de voor mij juiste lengte gekocht hahaha

Edwin van Riel

Vooropgesteld.
Ik heb er geen verstand van.
Maar ik heb GiGi wel eens horen zeggen je kan als vrouw ook heren ski’s kopen @Elisabeth101
@Tiny-M

@Hooykaas

Als je er geen verstand van hebt moet je zwijgen. 😉
Die discussies met vrouwen verliezen we toch altijd.
Zij kunnen immers multitasken : skiën EN discussiëren tegelijkertijd. 😃

Born to run. B.S.

@dan58
Ik dacht even dat je boos werd 😜

Plaats een reactie