Dons broek onder hardshell

Hoi allemaal

Zijn er hier leden die een donsbroek (kort meestal) gebruiken onder hun hardshell pants? Met de temperaturen van deze week lijkt me dat niet onhandig om mee te nemen of hebben in de kast?
Ik weet dat ze het bij Decathlon hebben (https://www.decathlon.be/nl/p/ondershort-voor-freeride-skien…) maar weet niet of iemand zijn ervaringen met dit product of iets gelijkaardigs kan delen?

Ik dank u!

Het is o zo hard genieten.

Meestal gewoon een 3/4 thermobroek en dan moeten de temperaturen al onder de 0graden zitten. Met dons nog geen ervaring maar dit lijkt mij toch wel te warm aangezien je actief bezig bent.

Eens met @pieter1990. Alleen gewoon een thermobroek. Heb 2 varianten een hele dunne en een iets dikkere (ook allemaal Decathlon trouwens, de fershwarm en de x-warm serie). ligt hier ook nog een 3/4 van peak voor als het echt koud zou worden (kan er over heen), maar eigenlijk nog nooit nodig gehad daarvoor.

Hele spul gebruikt tot -32 met flinke wind en dat was probleemloos (althans voor wat de broek betreft ;) )

Edwin van Riel

@Hendrik5 Met tempraturen tot -20° / -25° heb ik meer dan voldoende gehad aan dunne 3/4 tights met daarboven een fleece broek die over m’n schoenen kan en daarboven mijn skibroek. Donsbroek heb ik nog nooit nodig gehad. Plus als je op dons zit (in de lift) isoleert het zeker niet beter dan goede syntetische isolatie die beter tegen deze compressie kan.

Edit: ik zie dat het geen dons is maar gewatteerd. Nog steeds lijkt me dit veel van het goede… Als je beweegt.

Click. Click. Peace

Ik heb een Scott Short Explorair Ascent onder mijn hardshell broek op koude dagen en draag deze over een thermo heen. In vind het heerlijk! Is weliswaar geen dons maar synthetisch materiaal.

Ja dons misschien foute woordkeuze, inderdaad gewatteerd maar kon er niet opkomen hoe het te noemen :)

Tot voor kort droeg ik steeds de ‘colon’ (zo noemen we het weleens in België), dus inderdaad thermo broek (lange) en daarboven de hardshell, maar vroeg me dus af of er iemand ervaring mee had.
Heb vorig jaar weleens een sportbroek (bv. van tennis) er nog onder gehad (boven thermo, onder shell) op een koude dag met wat wind en wolken (dus geen zon). Naar beneden niet té warm, op een langere lift naar boven wel aangenaam…

Dit type leek me handig omdat je het ook zou kunnen losritsen en niets hoeft uit te trekken mocht de zon plots komen piepen.

Bedankt @Pieter1990 @evr66 @Rogier !

Het is o zo hard genieten.

@hendrik5 maar eh, je moet dan toch alsnog je shell eerst lossen om hem aan en uit te kunnen doen? Lijkt me allemaal nogal omslachtig worden dan ;)

Edwin van Riel

Ik zag dit weekend hetzelfde van Völkl hangen (heb ook Völkl broek sinds vorig seizoen), vandaar dat ik ook de vraag stelde.

Die ging van €200 naar €50 maar niet in mijn maat helaas.

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie