3 hole burton snowboard - welke bindingen?

Goedemiddag,

Na 7 trouwe jaren is afgelopen jaar is één binding kapot gegaan tijdens het snowboarden. (Dit waren Burton flow bindingen). Aangezien een binding huren 12,- tot 15,- per dag kost ben ik op zoek naar een nieuwe, goede (en ook betaalbare) bindingen.
Nu luidt mijn vraag: ik heb een Burton board, met 3-hole insert pattern, kunnen hier alle bindingen op? en zo niet: waar moet ik op letten?

Ik heb (dames) maat 39 snowboardschoenen.

3e insert pattern:

null

edit:
zouden bijv deze bindingen https://www.bol.com/nl/p/fastec-snowboard-bindingen-m-rage-f… geschikt zijn?

*bericht bewerkt door Eliebaelie op 20 jan 2020 14:41

Als je eigen disc nog gewoon goed is zou je kunnen kijken of je die op deze binding kunt gebruiken dan weet je zeker dat hij ook op je board past namelijk.
Ik heb zelf Flow bindingen en die disc heeft een 4 schroefgaten verbinding maar wel meerdere gaten/ opties om de binding vast te maken wat dit merk waarschijnlijk ook wel zal hebben omdat dat toch de standaard is.
Anders even naar de wintersportwinkel gaan om te vragen/kijken hoe verschillend de discs zijn.
Ik weet niet of jou disc onderin ook gekarteld is om je hoek/graden vast te zetten?

Die 3D hole discs worden nog altijd standaard meegeleverd met de Burton bindingen met Re:Flex mounts. Andere merken weet ik niet zeker of ze die nog meeleveren (volgens mij K2 wel), maar zijn wellicht nog wel verkrijgbaar.
Een disc van een Burton binding gaat in ieder geval niet op een Flow binding passen, maar wellicht dat Flow zelf ook nog 3d discs heeft.

SP Fastec weet ik niet of ze het er standaard bij hebben zitten, maar zijn in ieder geval wel te bestellen: https://sp-bindings.com/collections/discs

*bericht bewerkt door Tiny-M op 20 jan 2020 16:11

Tegenwoordig worden veel merk bindingen met verschillende plates meegeleverd.
een goeie binding vind ik de gnu psych

Goedemiddag,

Na 7 trouwe jaren is afgelopen jaar is één binding kapot gegaan tijdens het snowboarden. (Dit waren Burton flow bindingen). Aangezien een binding huren 12,- tot 15,- per dag kost ben ik op zoek naar een nieuwe, goede (en ook betaalbare) bindingen.
Nu luidt mijn vraag: ik heb een Burton board, met 3-hole insert pattern, kunnen hier alle bindingen op? en zo niet: waar moet ik op letten?

Ik heb (dames) maat 39 snowboardschoenen.

3e insert pattern:

null

edit:
zouden bijv deze bindingen https://www.bol.com/nl/p/fastec-snowboard-bindingen-m-rage-f… geschikt zijn?

Eliebaelie op 20 jan 2020 14:38

ik weet niet wat er precies stuk is maar is je binding niet te repareren? Shops hebben vaak wel wat onderdelen liggen en misschien valt er nog iets van te maken.?

🏂

Herkenbaar probleem van burton. Ze hebben de afgelopen jaren het patroon en de maten van inserts aangepast. Een goede Burton dealer heeft meestal wat onderdelen van oude sets waarmee je tegen lage kosten je huidige binding kunt repareren.

Bedenk echter dat je misschien ook eens een ander board gaat kopen en dat daar dan waarschijnlijk geen drie punts systeem op zit.

Plaats een reactie