Ontspannen ski met doorgroei mogelijkheden

Ik ski nu zeven weken, elk jaar een weekje in Tjechie. De omstandigheden zijn daar op de piste op zijn zachtst gezegd erg verschillend. IJsplaten, oude sneeuw, slush en erg verspoorde pistes. Ik schat mijn niveau in als licht gevorderd en red me redelijk met alle soorten bochten, rutzen en slippen. Nu zoek ik een ski die makkelijk skiet en zich ook in al die omstandigheden toch nog een beetje laat skiën, draaien en dat soort zaken. Ik vind het namelijk ook leuk om een beetje met beginners uit onze vriendengroep mee te skiën en ze hier en daar wat aanwijzingen te geven. Ook zou ik graag af en toe even een beetje gas willen geven en aan mijn eigen (carve) techniek willen werken.
En het mag niet te duur zijn want ik ski maar 1 weekje per jaar, maar ben wel een beetje klaar met huren.

Nu zie ik uit testen en hier op het forum een aantal ski's die me wel wat lijken. Wie kan mij adviseren over wat een verstandige koop is en wat een beetje een leuke lengte is om alles wat ik beschreven heb nog een beetje te kunnen doen. Ik ben 52 jaar oud, 1,73 en ongeveer 75 kg. Ik schat mezelf dus in als licht gevorderde skier. Als ik naar de indeling die ik vaak tegenkom kijk zou ik zeggen dat ik een niveau 5/6 heb.

Ik heb onder andere de volgende ski's op het oog of iets vergelijkbaars, deze ski's zijn op dit moment bijna allemaal te koop voor iets van 300 euro. En dat vindt ik een mooie prijs voor een skiër van mijn leeftijd en niveau:

Rossingnol 76 CI
Elan amphibio 12 TI of 12 CI
Fischer Progessor 17
Fischer pro mnt 74

Groeten en alvast bedankt,

Timmy Hendrix

Je zou een Salomon S Max 8 nog aan je lijstje kunnen toevoegen maar eerlijk gezegd voor 1 weekje per jaar zou ik blijven huren en eventueel zo een huurski die me aanstaat goedkoop op de kop proberen te tikken. ;)

Bla, bla, bla.

En als je nog geen schoenen hebt eerst daar in investeren. ;)

Bla, bla, bla.

Schoenen heb ik een paar jaar geleden al gekocht. Daarom zou ik nu graag een klein stapje verder willen gaan vandaar. Maar de tip van de huurski is misschien niet zo’n gek idee.

Plaats een reactie