Skikeuzehulp nodig

Hallo iedereen,

Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe ski’s, maar zie door de bomen het bos niet meer echt. Volgens het niveau van GiGi ben ik een 9. Ik ben een skileraar die het Oostenrijkse diploma tot Landes 2 heeft gehaald en ski al heel mijn leven. Ik sta dus elk jaar wel tegen de 30 dagen op ski’s. Echter ken ik niet genoeg van de verschillende merken om te weten achter welke ski ik moet gaan bij welk merk. Momenteel ben ik 21 jaar.

Mijn lengte is: 1,75m
Mijn gewicht is: 62kg

Ik zoek een ski die zowat alles kan, lange carve bochten, korte carve bochten en moguls. Aangezien ik maar 10% van de tijd off piste ben moet de ski dit niet geweldig kunnen. Ik weet niet of ik in de categorie racecarver of sportcarver moet gaan zoeken, aangezien ik een nogal laag gewicht heb, maar wel een heel technische, agressieve skiër ben.

Met Landes 2/niv 9 en jouw gewicht zou ik kijken naar een lekkere consumenten gs of zo. Die korte bochten lever je dan mss iets in, maar beetje extra kantendruk om ze toch lekker te kunnen maken mag voor jou geen probleem zijn. Lange bochten en moguls geen probleem en gelande gaat ook wel goed komen ermee.

Voorbeelden rossi lt ti, dobermann gsr, racetiger gs, blizzard wrc en zo zijn er nog wel wat te vinden.

Edwin van Riel

Ik zou ook zeggen een gs ski vanwege je goede techniek en vaardigheden. Maar met 62 kg zou ik wel voor 1 van de lichtere/speelsere gaan. Voor mij zouden de Rossi LT Ti of de Elan GSX bovenaan staan. Beide allround maar kosten minder kracht.

De Nordica Dobermann GSR RB kun je prima mee wegkomen dan. Precies, speels en prima im Gelände. Lengte uiteraard in 180 voor een Landes 2.

Zit de Head Worldcup Rebels i.Speed (Pro) ook in deze categorie? Of is deze voor mijn gewicht wat te stijf, zeker bij de pro?