Vuilniszakken (en het Milleu) in La Tzoumas (Zwitserland)

Hallo,

Ik begreep dat de vuilniszakken super duur zijn in La Tzoumas (soort van milieuheffing? 1 rol is 50 euro ??!!!).
Wat gebeurd er of wat is de boete als je normale vuilniszakken meeneemt?

Kan me niet herinneren dat we er speciale zakken gekocht hebben.
Maar volgens mij lagen er idd wel zakken van de gemeente in ons appartement
Afval wegbrengen was gewoon in centrale containers dus denk niet dat het iemand opvalt als je gewone zakken gebruikt

Altijd gewone zakken gebruikt, never a problem. Eerlijk gezegd vertelde je me net iets nieuws, ik had geen flauw idee.

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 22 jan 2020 11:42

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Hoi,

Ja je moet speciale vuilniszakken kopen (die op een rol rond de 50 euro kosten??!!).

bizar

Vorig jaar in Nendaz geweest, je moet daar witte vuilniszakken gebruiken. Neem gewoon witte zakken van thuis mee, probleem opgelost. Als je ze daar moet kopen zit er idd een milieutoeslag op.

It's all about the turns duuuuuude!

Vorig jaar in Nendaz geweest, je moet daar witte vuilniszakken gebruiken. Neem gewoon witte zakken van thuis mee, probleem opgelost. Als je ze daar moet kopen zit er idd een milieutoeslag op.

Arjen5 op 22 jan 2020 12:36

Je hebt ze niet per ongeluk op een parking beneden achtergelaten toen je een sleutel van je appartement aan het zoeken was toch? ;) ;)

Edwin van Riel

whahahaha nee hoor!

Hoi,

Ja je moet speciale vuilniszakken kopen (die op een rol rond de 50 euro kosten??!!).

bizar

Koela op 22 jan 2020 11:45

Bizar vind ik het niet
Wij betalen de afvoer van afval hier in Nederland via de gemeente belastingen of in sommige gemeentes met een pasje die je moet gebruiken voor het openen van containers.
Denk dat het onderaan de streep niet zo veel uitmaakt op jaarbasis
Bealve dan dat als je per zak betaald je misschien wel beter omgaat met afval scheiding dan dat je het via een vast jaarlijks tarief doet en kliko’s hebt staan

Vorig jaar in Nendaz geweest, je moet daar witte vuilniszakken gebruiken. Neem gewoon witte zakken van thuis mee, probleem opgelost. Als je ze daar moet kopen zit er idd een milieutoeslag op.

Arjen5 op 22 jan 2020 12:36

Je hebt ze niet per ongeluk op een parking beneden achtergelaten toen je een sleutel van je appartement aan het zoeken was toch? ;) ;)

evr66 op 22 jan 2020 12:49

Nee hoor Ed, netje bij Les Etanges is de vuilnisbak gegooid, daar moest ik toch zijn om de sleutel in te leveren ;-)

It's all about the turns duuuuuude!

Er zitten volgens mij iets van 20 zakken op 1 rol, dus 2,50 per stuk. Dat is je bijdrage aan het afval afvoeren vanuit het gebied naar de vallei + verwerking. Bij ons in het appartement lag zo een rol en je moest geld achterlaten voor je verbruik. Het is niet zo gek als het klinkt. Kosten waren iets van 8 euro (SF?) per week.

Ik zou mij drukker maken om de kosten van de lunch in het gebied.

*bericht bewerkt door HN65 op 22 jan 2020 14:49

Vorig jaar in Nendaz geweest, je moet daar witte vuilniszakken gebruiken. Neem gewoon witte zakken van thuis mee, probleem opgelost. Als je ze daar moet kopen zit er idd een milieutoeslag op.

Arjen5 op 22 jan 2020 12:36

Je hebt ze niet per ongeluk op een parking beneden achtergelaten toen je een sleutel van je appartement aan het zoeken was toch? ;) ;)

evr66 op 22 jan 2020 12:49

Nee hoor Ed, netje bij Les Etanges is de vuilnisbak gegooid, daar moest ik toch zijn om de sleutel in te leveren ;-)

Arjen5 op 22 jan 2020 14:27

Nette jongen ben je toch he ;). 4 weekjes nog, dan zitten we weer daar ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie