ski advies voor dames ski's

Goedemorgen mede sneeuwfanaten,

Hopelijk zijn hier wat mensen die met mij willen meedenken over de aanschaf van nieuwe ski's, want het lukt mij niet om wensen en adviezen te combineren…

Ik ben 40, 65 kg en 1,70 lang
Niveau 6-7
Ski (mede door mijn gezelschap) verreweg het meest op de piste, maar hou wel van spelen in de randjes, de bulten en buckels en een bochtje buiten de piste, de stijle stukken of nemen van een skiroute. We skiën ook regelmatig met de (kleine) kinderen en dan ligt het tempo natuurlijk een stuk lager (voor zo lang als dat duurt, haha)
Mijn vorige ski's zijn Nordica mint, maar die zijn oud en reageren wat mij betreft niet (meer) goed genoeg.

Op basis van deze info hebben ze in de winkel een Salomon aira 76 st geadviseerd.
Daarnaast heb ik op een weekendje met kerst de ski's van mijn zusje meegenomen; atomic cloud 11, en die vond ik op de piste en met een klein beetje verse sneeuw toch ook wel behoorlijk prettig, ik kreeg hier veel reactie uit, het gevoel dat ze willen werken zeg maar. Maar in de zijkanten duiken ze weg.

Deze twee dingen kan ik niet helemaal met elkaar rijmen, heeft iemand nog goede tips?
Ik ben trouwens helaas ook nog gevoelig voor design :-)

Alvast bedankt!
Groet, Birgit

Kijk eens naar de K2 Anthem 72ti. Dan heb je een sportieve ski die makkelijk skiet en het in verspoorde sneeuw ook nog prima doet.

De dynastar intense 10 kun je nog aan het rijtje toevoegen.

Plaats een reactie