variantenabfarht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Beste wintersporters,

Om van de ene kant naar de andere kant te komen heb je in Montafon zo te zien twee liften nodig. Onder de 'Grasjoch' lift heb je ook een skiroute die de variantenabfarht heet? Is dit een alternatief voor de gevorderde skiër om niet per se met de lift te moeten gaan? En sluit deze aan om de skilifte 'valerisa 1'?

Groeten Koen

Hoe Hoger Hoe Beter

Dit is geen skiroute, maar serieus off-piste. Steil ook enzo. Daarnaast ligt het op een zuidhelling, en je moet afdalen naar ongeveer 600 meter, dus met sneeuw zal het niet dik zijn. Voor je idee: het volgt ongeveer de forststrasse die onder de Grasjoch lift ligt. Ik zou lekker met de lift gaan.

It's all about the turns duuuuuude!

Kan wellicht best in goed omstandigheden, maar een zuidhelling en dan naar het dal op pak m beet 900 meter? Tenzij de omstandigheden bizar goed zijn zou ik lekker de lift pakken. Mocht je de afdaling doen, zul je beneden toch nog wel even moeten lopen (zeg maar het dal en riviertje oversteken).

Hmm, begin van de route heeft ook nog wel een paar uitdagingen (al is het maar, dat de start plm 400 meter hoger ligt dan het lifstation ;)) en nog een randje van een goede 40 graden waar je echt even doorheen zult moeten ;)

Tenzij je weet wat je doet, wellicht vragen of een van de plaatselijke skileraren dat rondje eerst eens met je wil doen. Gevorderde skiër zijn lijkt zo op het eerste gezicht niet voldoende ;)

null

null

Edwin van Riel

Bedankt voor de reacties! Opzich red ik me buiten de piste ook heel goed dus misschien maar een dagje privé les nemen puur voor deze gelegenheid. Als je geen lift hoeft te nemen is dat natuurlijk het mooist :)

Hoe Hoger Hoe Beter

Uitstekende keuze als je geen kennis hebt met echt off-piste skiën. Zit natuurlijk het risico aan dat je het leuk gaat vinden ;) Gewoon de skischool binnenlopen, aangeven wat je wilt en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Ik verwacht eigenlijk niet, dat je tot deze hoogte kunt afdalen, tenzij de omstandigheden drastisch verbeteren de komende weken. Maar goed, kan dit niet, heeft men wellicht een leuk alternatief voor je.

Edwin van Riel

Als de omstandigheden het al laten maakt het niks uit. Was ook even uit nieuwsgierigheid of dit een ‘route’ is die aansluit op de lift. Het risico van het leuk vinden is al bewezen, haha. @erv66 laten we hopen op een goede dump!

Hoe Hoger Hoe Beter

Gaat nog genoeg vallen, punt is meer dat het best laag doorloopt en dan op een zuidhelling. Hangt er ook nog wat vanaf in welke periode je wilt gaan natuurlijk en hoe laat je de afdaling afgerond kunt hebben.

Edwin van Riel

Het is inderdaad erg steil daar, ook maar de vraag of er voldoende sneeuw ligt. Als je geen ervaring hebt met serieus off-piste skiën zowel qua kennis als techniek zou ik er niet aan beginnen.

Wij zaten zelf in St. gallenkirch en kozen dan per dag 1 van de gebieden uit. Zit je wat verder kan het ook nog een idee zijn om in de ochtend de bus/auto te pakken richting st. gallenkirch, zodat je direct aan de andere kant kan beginnen.

Wil je overigens freeriden in Montafon, als je betreffende lift naar boven pakt kom je uit bij het Freeride Center, het gidsenbureau daar. Kun je misschien een dag(deel) aansluiten bij een groep. Daar is ook een pieper oefenveld.

It's all about the turns duuuuuude!

Wil je overigens freeriden in Montafon, als je betreffende lift naar boven pakt kom je uit bij het Freeride Center, het gidsenbureau daar. Kun je misschien een dag(deel) aansluiten bij een groep. Daar is ook een pieper oefenveld.

Arjen5 op 28 jan 2020 07:17

Klinkt inderdaad als een goede start van de dag. Of vertel die gasten (liefst zonder een rugzak te tonen) dat je gewoon daar lekker eens onder de lift gaat kijken en wacht even af hoe ze reageren ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie