Snelheid en controles Franse autowegen

Over het algemeen vind ik de Franse rustplaatsen een stuk(je) beter dan de Duitse. Vaak uitgebreider, meer keuze en ruimer en ook de koffie is beter dus ik sluit mij aan bij Hulst.

Het stuk Luxembourg-Metz-Nancy is volstrekt scheisse. Wanneer komt daar eens een tolweg? Vanaf Toul, waar de peage begint, is het uitstekend 150-160 rijden. Zeker in de moderne auto’s van tegenwoordig is dat ultra-relaxed. Na Dijon kan het soms een stuk drukker worden door toevoeging van Parijzenaars en Britten. Alhoewel we van die laatste straks minder last zullen hebben. Alleen bij Lyon de bergen in is weer chatte avec poires.

*keep cool and relax...*

Mooie Frankrijk vs Duitsland clash geworden dit topic.

Ik mag hopen dat iedereen weet dat elke vaste flitspaal in Frankrijk aangeven is met een bord 1 à 2 km vantevoren. En dat ze geregeld staan te laseren. En dat het stuk Lux-Toul vv. gewoon een baggerstuk is met slecht asfalt, 90-100 km/u en flitspalen.
En dat de snelheidsboetes een flink stuk lager zijn dan in NL.

Zo niet dan weet je het nu.
Doe er je voordeel mee.

Ik had ook al gedacht dat die foto nooit van de kerstperiode kon zijn. Ik zie vrijwel geen enkele dakkoffer, terwijl je die in de winterperiode legio ziet. De weg Luxemburg Toul lijkt me voortdurend te verbeteren. Nadeel is wel dat die ook wel tolweg zal worden.

Hen48

Lang geleden reed ik heel hard terug richting nl. Even een plaspauze en toen weer op de snelweg gesukkeld. Eerste viaduct: radar. De peage was een km verderop, en daar werden de hardrijders staande gehouden. Nog nooit zo’n geluk gehad.

Die foto ansich is onzin natuurlijk, typisch gevalletje vakantiedrukte in de zomer. Maar dat neemt niet weg dat die er ook is op de eerste zaterdag van de kerstvakantie natuurlijk (en terug). Dan is het dal van Moutiers naar Bourg St. Maurice en Tignes/Val d'Isere ook echt een ramp.

Wat wordt er beter dan aan dat stuk @Hulst? Ik blijf dat echt een baggerstuk vinden waar de snelheid nu bijna overal naar 90km/u gegaan is toch? Daarna…heerlijk over de payage, hoewel ik wel een keer bij de betaalpoort uit de rij werd geplukt wegens te hard…, weet ik dat ook weer, is wel echt een ride of shame ten overstaan van de andere automobilisten.

*bericht bewerkt door HN65 op 30 jan 2020 13:31

Ik ben vorige week heen en terug die route gereden. Je weet nu eenmaal dat je daar 100 of misschien wel meer km. resp. 90 en 110 mag rijden. Dat doe ik desondanks grotendeels op de automaat/cruisecontrol. Voorheen zag je daar veel automobilisten, waaronder veel Nederlanders inhalen. Inmiddels hebben de meesten wel geleerd dat je daar niet ongestraft te hard kunt rijden. Ik zie op dat traject toch best ook al veel gedeelten waarvan het wegdek vernieuwd is. Vroeger was het echt veel slechter. En na dat gedeelte, de peage, is het natuurlijk heerlijk rustig om de “achterstand” in te halen. Het is denk ik ook een kwestie van instelling. Echt oponthoud met files kan ik me daar niet herinneren. Zelfs de fysieke kenmerken van de Franse grens zijn inmiddels verdwenen.

Hen48

het laatste nieuws wat ik kan vinden over bijvoorbeeld Waze is dat het niet meer verboden is in frankrijk:

https://autobahn.eu/artikel/16887/goed-nieuws-uit-frankrijk-…

Sinds een tijdje geeft ook google maps meldingen van flitspalen.

Plaats een reactie