Völkl racetiger SL 17/18 VS 19/20

Ik heb de afgelopen week een aantal dagen verschillende ski's mogen uitproberen, hierbij beviel mij de Racetiger SL van Völkl geweldig.

Nu was de ski waar ik op geskied heb een 17/18 model. De jaargangen erna schijnen nog iets sportiever te skiën; hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben bang dat een nog sportievere ski vooral in losse sneeuw mij niet gaat bevallen. Maar mochten het kleine accenten zijn die verschillen, zal het 19/20 model mij ook goed bevallen natuurlijk.

Ik hoor graag of er mensen zijn die ervaring met de modellen hebben :)

Het 17/18 model is toegankelijker dan het 18/19 model, hoe het 19/20 model is heb ik nog niks specifieks over gehoord. Heb ze zelf nog nooit onder gehad maar dit is wat er overal te lezen is, hoe jij het ervaart kun je alleen zelf bepalen door ze zelf te skiën☃️

LA NORMA😍☃️

Van horen zeggen: de nieuwe volkl skiet n stuk aggressiever. De oude was veel vriendelijker. Zijn vast mensen hier die beiden geskied hebben. Ik vond de oude al pittig vergeleken bij andere sl modellen.

Zou dan of de oude kopen of naar n ander model kijken als je niet nog sportiever wil.

Testen.

Dan weet je het verschil.

Ik heb ze in verschillende jaren geskied, maar de nieuwe zijn denk ik vooral flink torsiestijver. Ze carven dus nog fijner, maar met name de tails grijpen flink aan. Meer techniek vereist dus.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb zelf de 18/19 versie in 170cm. Deze alleen indoor geskied.
De 19/20 versie in Sölden getest, kon geen verschil waarnemen.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 28 jan 2020 22:24

Heb zelf de 18/19 versie in 170cm. Deze alleen indoor geskied.
De 19/20 versie in Sölden getest, kon geen verschil waarnemen.

Sjaak27 op 28 jan 2020 22:24

Deze zijn ook hetzelfde. Gaat om 17/18 vs. 19/20.

De 17/18 maar twee afdalingen geskied in ZTM. Die zijn wellicht wat minder heftig dan de 18/19 of 19/20, maar zoveel verschil kan ik me niet echt herinneren.

Dank voor de reacties allen.

Dan is het toch goed dat ik nog even heb gewacht met het kopen van de ski’s. Ik was er stiekem vanuit gegaan dat het verschil wel mee zou vallen… maar het zou dus zomaar kunnen dat de nieuwe versie iets te extreem voor mij is.

Ik ga de ski testen!

Plaats een reactie