welke lengte Rossignol Hero Elite ST Ti

Afgelopen december in Ischgl bij het Testcenter de Rossignol Hero Elite ST Ti in 162 cm getest en enthousiast geworden over deze ski. Ik herkende heel veel over wat er over deze ski is geschreven: vriendelijk, veelzijdig, stabiel, voldoende technische uitdaging. Kortom een erg allrounde ski die niet veel vraagt maar wel veel geeft.
Ik wil deze ski aanschaffen maar twijfel nog over de lengte. Ik heb de ski in 162 cm (radius 12m) getest maar de 167 cm heeft een iets grotere radius (13m) wat misschien prettiger is voor wat grotere bochten. Ga ik dat merken?
Lengte 177 cm, gewicht 72 kg.

Hier kan je zelf checken welke skilengte bij je past. Wel in het Duits.

https://skifahren.me/skilaengen-online-rechner-calculator/…

Ik zou voor de 167 gaan ivm je gewicht/lengte. Verschil tussen 12 en 13 meter merk je waarschijnlijk niet.

Succes!
Groet Henk

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Kan allebei. Zou laten afhangen van je stijl. Ski je echt alleen korte felle bochten dan 162, ski je ook wel langer en rustiger 167. Gaat sowieso niet enorm veel verschil maken.

Ik gebruik mijne vooral indoor in 157, dus bewust kortere lengte gekozen. Ben 175 en 68kg.

Vriendelijke ski? Ik vond hem te stijf en ontzettend snel happen. Wellicht vriendelijk voor een minimaal niveau 7, technisch goede skiër. Ik heb de 162cm ski getest en ik heb bijna dezelfde lengte maar zo’n 15kg meer. Ik ben wel meer van de geslipte bochten, wellicht dat het daar mis ging.

Ben eigenlijk dus benieuwd hoe het komt dat deze als vriendelijk wordt omschreven en als een allrounde ski die niet veel vraagt, maar wel veel geeft. Waar ging het mis voor mij?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Vriendelijke ski? Ik vond hem te stijf en ontzettend snel happen. Wellicht vriendelijk voor een minimaal niveau 7, technisch goede skiër. Ik heb de 162cm ski getest en ik heb bijna dezelfde lengte maar zo’n 15kg meer. Ik ben wel meer van de geslipte bochten, wellicht dat het daar mis ging.

Ben eigenlijk dus benieuwd hoe het komt dat deze als vriendelijk wordt omschreven en als een allrounde ski die niet veel vraagt, maar wel veel geeft. Waar ging het mis voor mij?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Veenhoorn, corrigeer me als ik het fout heb, maar ik dacht te hebben gelezen dat jij nog van de oude wedeltechniek bent?

@DrPhil Dit klopt. Hoezo?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Een moderne slalomcarve ski gaat moeilijk samen met de oude wedeltechniek, omdat hij (te) snel aangrijpt. Ik kan me voorstellen dat je de ski dan niet erg vriendelijk vindt. Voor de wedeltechniek heb je juist een ski nodig met een zo groot mogelijke radius.

Ik (2m/100 kg) gebruik hem naar volle tevredenheid binnen in 172. Mijn dochter (1.80/60kg) idem. Vind hem eigenlijk echt bijzonder vriendelijk skiën. Bovendien heeft @piefke er zijn eerste indoor slalom wedstrijd op gewonnen zonder er daarvoor ooit op gestaan te hebben ;)

Dus de ervaringen van @veenhoorn stijf en snel happen herkennen wij echt niet.

Edwin van Riel

@DrPhil Bedankt voor die tip/ inzicht. Dan hebben ze me destijds verkeerd begrepen en heb ik om de verkeerde ski gevraagd.

@evr66 ik was ook al in de veronderstelling dat het aan mij moest liggen en niet aan de ski. :)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Geen idee, heb nooit met je geskied, maar juist over deze ski’s zijn de meeste geleerden/wijsneuzen het redelijk eens ;)

Edwin van Riel

@evr66 de materiaalman had z’n werk goed gedaan😉☃️

@Veenhoorn deze ski stijf?🤔 En snel happen had ik ook niet, juist niet genoeg zou ik eerder zeggen maar dat kan ook aan dezelfde materiaalman liggen😁

@ruiten7 als de 162 goed beviel zou ik die gewoon nemen aangezien je die dus al outdoor getest hebt. Verwacht zo geen enorme verschillen tussen de 162 en 167 je zal dit pas echt gaan merken als je er alles uithaalt en dat doen tenslotte maar weinig skiërs.

LA NORMA😍☃️

Het is ook wel een stijve ski…vergeleken met de meeste allround modellen. Binnen de categorie slalomski’s is ie wel redelijk vriendelijk en allround.

Voor wedelaars inderdaad niet echt geschikt met zo’n taillering.

Vriendelijke ski? Ik vond hem te stijf en ontzettend snel happen. Wellicht vriendelijk voor een minimaal niveau 7, technisch goede skiër. Ik heb de 162cm ski getest en ik heb bijna dezelfde lengte maar zo’n 15kg meer. Ik ben wel meer van de geslipte bochten, wellicht dat het daar mis ging.

Ben eigenlijk dus benieuwd hoe het komt dat deze als vriendelijk wordt omschreven en als een allrounde ski die niet veel vraagt, maar wel veel geeft. Waar ging het mis voor mij?

Veenhoorn op 29 jan 2020 01:03

Dit is voor een consumenten slalom ski echt een van de meest veelzijdige en vriendelijkste ski die je denken kan. Deze staat zeker in mijn top 3 slalom skies. Aan die Hero Elite serie (St, Plus en Lt) kan je geen buil vallen lijkt me. Ik zou hem alleen in de iets langere versie nemen.
Maar geslipte bochten en slalom ski past niet samen in dezelfde zin. Is dat wel de wens @Veenhoorn, dan zou ik eerder voor de LT versie kiezen, dit is een consumenten RS ski versie 2.0.

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 29 jan 2020 09:18

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

sorry @ruiten7 dat ik enigzins in je topic heb ingebroken. Zal even een ander topic starten of PB’s sturen omtrent mijn ervaring met deze ski.

Vandaar ook nog even mijn inhoudelijke bijdrage: in verschillende reviews lees ik dat geadviseerd wordt deze 5-15 cm onder lichaamslengte te nemen. In jouw geval zou dat uitkomen op 167, maar de 162 valt ook nog binnen die marge. Als je die getest hebt en ze bevielen goed, zou je die gewoon kunnen nemen.De 167 zou je iets meer stabiliteit op hogere snelheid moeten geven en zoals reeds aangegeven een iets hogere radius. Als je het verschil zou willen testen, zal dat lastig zijn om dit indoor te doen, dit zou je echt op de berg moeten doen. Succes met je keuze!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@evr66 de materiaalman had z’n werk goed gedaan😉☃️

@Veenhoorn deze ski stijf?🤔 En snel happen had ik ook niet, juist niet genoeg zou ik eerder zeggen maar dat kan ook aan dezelfde materiaalman liggen😁

Piefke op 29 jan 2020 08:36

@Pieke, dat was wel in de tijd dat ik de punten nog een beetje afbotte. Doe ik de laatste keren eigenlijk niet meer. Bevalt me op deze manier beter. Gaan is gaan zeg maar, je moet nu wel met iets meer commitment die bocht meteen doorzetten ;)

Edwin van Riel

@evr66 de materiaalman had z’n werk goed gedaan😉☃️

@Veenhoorn deze ski stijf?🤔 En snel happen had ik ook niet, juist niet genoeg zou ik eerder zeggen maar dat kan ook aan dezelfde materiaalman liggen😁

Piefke op 29 jan 2020 08:36

@Pieke, dat was wel in de tijd dat ik de punten nog een beetje afbotte. Doe ik de laatste keren eigenlijk niet meer. Bevalt me op deze manier beter. Gaan is gaan zeg maar, je moet nu wel met iets meer commitment die bocht meteen doorzetten ;)

evr66 op 29 jan 2020 09:59

Hmmm, dan moeten we nog eens een nieuwe test doen😃 Wanneer is er weer een slalom wedstrijd🥶☃️

LA NORMA😍☃️

Momenteel alleen slalommen tussen de mensen ben ik bang ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie