Tips vakantie Hinterglemm met 6 vrienden.

Ik ga binnekort met 6 vrienden op wintersport naar hinterglemm, dit is onze eerste keer. Heeft er iemand nog tips voor in hinterglemm?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 29 jan 2020 22:33: Titel inhoud gegeven.

Skiën, met elkaar of Hinterglemm

Als je niet in de vakanties daar bent dan zeker de challenge.

Avondrodelen, wel beetje begin van de avond pakken als je niet tussen de iets te bezopen lui wil sleeen

De eerste keer dat je gaat skiën of de eerste keer Hinterglemm?
In het eerste geval: skilessen nemen. 😉

Bla, bla, bla.

Voor Skiën raad ik je aan om de challenge te doen, of vanuit Hinterglemm de unterschwarzachbahn te nemen en de richting van leogang uit te gaan tot in de dal van leogang, dat is al een leuke route.
Voor apres ski in hinterglemm is de beste Der Schwarzacher en na het eten de tanzhimmel. Uit eten zijn verschillende leuke zaken.

Het beste van Hinterglemm is de eerste skibus naar Saalbach 😃😃
En vergeet Bauer’s Schi-Alm niet in Saalbach.

Voor apres ski in hinterglemm is de beste Der Schwarzacher […]

Skippy79 op 30 jan 2020 09:12

Helemaal mee eens, maar je moet ook wel minstens één keer naar de Goaßstall.

De ‘challenge’ die hier verschillende keren genoemd wordt, haal je alleen als je een ervaren skiër bent, dus als het je eerste keer wintersport is, zou ik me daar nog niet aan wagen.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik ging ervan uit dat het de eerste keer in Hinterglemm was maar eerste keer skiën kan natuurlijk ook. Dan zou ik inderdaad zeker niet de challenge doen maar inderdaad gewoon les nemen😎

Het beste van Hinterglemm is de eerste skibus naar Saalbach 😃😃
En vergeet Bauer’s Schi-Alm niet in Saalbach.

Hooykaas op 30 jan 2020 10:19

Goed advies zeg.

We hebben het over één van de mooiere skigebieden in de alpen met zeer goede infrastructuur en je kan skiënd met 2 á 3 liften via zowel de Noord of zuid hellingen in Saalbach zijn en jij gaat hier vertellen dat je de bus moet pakken… 😜

In Hinterglemm apres ski in de goassstal en daarna verder bij ‘zum dorfschmiede’ waar je ook meteen kan eten. Het mooie aan het hele gebied is dat je in Hinterglemm een rondje kan maken, je kan het rondje groter maken door saalbach en/of leogang erbij te pakken. En als je echt gek wilt doen doe je de Challenge.

Ben je in saalbach pak dan zeker Bauers schialm mee aan het einde van de dag en pak daarna het mooiste nog mee… De bus terug naar Hinterglemm! 😅

🏂

Der Schwarzacher moet je van houden. erg duur, veel patserpubliek en een schreeuwlelijk achter de microfoon.
De goasstall is veel gemoedelijker, gezelliger en je kunt er heerlijk en betaalbaar eten.

Tanzhimmel is leuk indien het voldoende druk is. Een nadeel is dat overal de apres-ski rond 20u stopt.
Helaas is het Apres-ski paleis er niet meer voor de avondfeesten. Bauer skialm is ook erg leuk in Saalbach.

Qua skieen is het overal prima. Veel makkelijk blauwe pistes, dus rondes zijn voor ieder niveau goed te doen.
Route naar Fieberbrunn is echt voor gevorderden. Dit is een dieprode piste. Rondje naar Leogang is al snel te doen als je normaal een blauwe piste afkomt.

6 dagen per week kun je gratis avond skieen en ook rodelen (reiterkogelbahn) is heel betaalbaar (onbeperkt voor 11 euro ofzo).

FB rondje is alleen lastig als je eind vd middag naar FB wilt, dat kan een lullige rode zijn dan., Verder gaat het allemaal prima en terug is sowieso geen probleem met die nieuwe lift (nou ja, staat er ook al weer een jaar of 4 geloof ik?)

Edwin van Riel

Zou @Didiervolk00 al onze tips ter harte nemen? Het blijft verdacht stil…

Uitrusten doen we thuis wel!

Fijn he als mensen vragen stellen en vervolgens niet meer reageren. Superirritant 😖

When life gets too complicated.... SKI

Fijn he als mensen vragen stellen en vervolgens niet meer reageren. Superirritant 😖

Alex op 1 feb 2020 14:53

Ja, er is ook zo’n troela die elk jaar een nieuw profiel aanmaakt om één oproep voor reisgenoten te doen. De rest van het jaar zie of hoor je haar niet op het forum… Voor de 40+ Nederlanders onder ons: vroeger zei Spaan dan tegen Vermeegen: VRAAG HET MIJ DAN NIET!!!"

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie