Handschoenen Hestra versus Reusch

Hi all,

Op dit moment nieuwe handschoenen aan het overwegen en hierbij wil ik een degelijke keuze maken…

Een warme soepele handschoen die lekker zit en bovenal lang mee gaat.

Nu twijfel ik tussen de Reusch Henrik Kristoffersen en de Hestra Army Leather.

Kosten maken mij niet uit als je het uitsmeert over een aantal jaren…

Ik ski graag tijdens de kerst, krokus en in het na seizoen en ik wil dit graag doen met 1 paar handschoenen…

Wat raden jullie aan?

Hestra Army Leather.

Bruuuno op 2 feb 2020 12:46

Welk model bedoel je, want Army Leather is geen modeltype alleen een aanduiding van het type leer?

https://hestragloves.com/sport/en/search/?q=Army+leather…

*bericht bewerkt door Alex op 02 feb 2020 13:31

When life gets too complicated.... SKI

Ik en mijn vrouw hebben veel handschoenen geprobeerd door de jaren heen, waaronder ook Reusch (niet het model dat jij aangeeft trouwens) maar wij hebben nu allebei sinds enige tijd Hestra (model Heli ski 3 finger) en die is zoveel beter dan wat wij daarvoor hebben gehad. En ik heb daarbij altijd in een hoge prijsklasse geshopped dus dat is redelijk like for like.

He @Bruuuno

Moeten we jou nog adviseren met jou ervaring 😃

@Hooykaas ik ben opzoek naar de ervaringen van andere mbt de betreffende handschoenen vooral naar de Reusch handschoenen… er zijn namelijk veel Hestra ervaringen.

@Alex Hestra Vertical Cut Czone

Ik ben een Hestra fan, maar ik zou altijd kiezen voor een handschoen met een liner die je eruit kunt halen.

Zelf heb ik o.a. de Hestra Patrol (https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/30590-ar…)

en voor koudere omstandigheden de Black Diamond Guide (https://eu.blackdiamondequipment.com/en_NL/guide-BD801516_cf…)

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb Reusch Marcel Hirscher. Geen enkel negatief punt op te noemen. Hestra heb ik nooit gehad (dus eigenlijk geen vergelijking), maar als iets goed is is het goed.

Best wishes,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Had altijd vochtige handen, en dus in de middag koude handen, tijdens het skiën Nu voor het eerst volledig lederen Reusch Master Pro handschoenen en wat zijn die top! De binnen handschoen (geen losse liner) blijft droog en het leer ademt goed. Geen koude handen meer bij -5 en ook ook niet te warm bij +5.
Overigens doe ik mijn handschoenen tegenwoordig wel in mijn jas wanneer op een terrasje. Dat scheelt ook een hoop.
Een vriend heeft wanten van Hestra en ook nooit koude en/of vochtige handen dus zo lijken de merken gelijkwaardig.
Ga je voor Reusch dan wel de volledig lederen dus. Heb ook wat goedkopere syntetische en die zijn een heel stuk minder.
Nadeel van de Hestra’s vind ik persoonlijk wel dat de “manchet” niet in je mouw kan.

Hm, ik heb hestras en ben daar dan niet super tevreden over: ik heb denk ik wat @Serghino ook beschrijft: eerst warme handen die gaan zweten en dan aan 't eind van de dag koude tengels.
Kortom: de hestras zijn me te warm.

En áls je dan natte handschoenen hebt drogen ze intens langzaam door 't leer. Heb regelmatig gehad dat ze na een nachtje op de skischoendroger ze nog niet helemaal droog waren in de vingertoppen. (ik heb wel een oude versie zonder uitneembare liner)

Ook denk ik dat ik de volgende keer voor een model kan gaan waar de manchetten ín je mouw kunnen: als je valt scheppen die reuzemanchetten best wat sneeuw met als gevolg weer natte en koude handschoenen. En ook vind ik het aantrekken van die manchetten best overbodig de hele tijd. Het model is dus ook nog iets om op te letten.

Een skileraar die ik kende zei ook al niet echt weg te zijn van Hestras omdat hij ze niet zo duurzaam vond als de meeste mensen denken: het leer in de palm slijtte te snel. (mijn hestras zijn 5+ jaar oud en hebben dat niet… Maar ja… Hij skiet in één jaar wss wat ik in 5 jaar ski ;))
Ik ben dus wel te spreken over de duurzaamheid voor 'normaal' gebruik.

Ik begin wel een beetje te denken dat hestra vooral een merk is voor de Nederlandse skiër die geïnteresseerd is in goede gear ;) (k heb het idee dat veel mensen ze blind kopen omdat ze er andere skiërs mee zien en omdat ze duur zijn 'en dus vast wel goed'. Mij passen ze iig niet als een handschoen…)

@Serghino ik ben wel geïnteresseerd geraakt in jouw handschoen verhaal: ik heb dus hetzelfde. Ik aarzel wel een beetje over die van jou, want er zit geen losse liner in… Hoe bevalt dat aspect? En ooit eens softshell handschoenen geprobeerd? Dat stond op m'n optielijstje…

*bericht bewerkt door Quisa2 op 03 feb 2020 00:06

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Nadeel van de Hestra's vind ik persoonlijk wel dat de "manchet" niet in je mouw kan.

Serghino op 2 feb 2020 23:26

Dat is afhankelijk van het model. Met mijn Patrol’s kan dat wel, maar met de Heli lijn minder makkelijk.

Is ook een beetje afhankelijk van de jas die je draagt. Ik kan de manchetten van mijn jas zo wijd maken dat zelfs mijn BD Guides erin passen.

PS. als iedereen dingen roept over zijn/ haar handschoenen zonder daar het specifieke model bij te noemen is het erg lastig om er überhaupt een oordeel over te vellen.

*bericht bewerkt door Alex op 03 feb 2020 07:31

When life gets too complicated.... SKI

@Quisa2
Mijn andere Reusch zijn softshells (de syntetische 😁). Zou dat dus niet doen.
Ik had ook half lederen (no name) lobsters bij me met liner maar die waren minder warm dan de lederen Reusch.

@Alex
Zie inderdaad dat er voldoende Hestra’s zijn die in de mouw kunnen.

Persoonlijk vind ik skihandschoenen allemaal veel te warm, heb 2 paar liggen, neem ze ook altijd braaf mee “voor een koude dag”, maar tot nu toe ook met -18 niet meer mee gepakt.
Ik gebruik dunne hardloophandschoentjes (op heel koude dagen iets dikkere) in combinatie met mijn leren zomer-motorhandschoenen (ongevoerd).
De motorhandschoenen behandel ik regelmatig met ledervet zodat ze waterafstotend (zo niet -dicht) zijn, de hardloophandschoentjes kun je lekker wassen en zijn supersnel droog.
Tevens werkt het leer van de motorhandschoenen prima als zeem voor de goggles op sneeuwdagen.
Bijkomend voordeel is de extra protectie op de bovenzijde van de motorhandschoenen.

Hi,
Ik heb gisteren de REUSCH BRAGA R-TEX XT MITTEN aangeschaft, dit zijn wanten maar wel met vingers in de voering, hierdoor heb je wat meer grip. De pasvorm van Reusch vond ik fijner dan die van Hestra

Zelf heb ik de Hestra All Mountain Czone 3 finger. Hele mooie warme handschoen maar ik krijg er enorme zweet handen in. Na een lunch afgelopen week in Oostenrijk trek je ze weer nat aan. Op zich niet erg vind ik omdat ik snel weer warme handen heb, maar het ademd slecht. Iedere avond moet ik er een droger in zetten.

Dit is een handschoen van geen van beide merken, maar van Ziener.
https://www.skiwebshop.nl/ziener-gisor-as-skihandschoenen-zw…

Gemaakt van geitenleer met Aquashield.
Ik heb ook gauw warme klauwtjes maar heb daar met deze handschoenen geen last van gehad.

Soms kan het inderdaad geen kwaad om even verder te kijken dan Hestra. Ben momenteel erg te sprekend over 10 peaks. Ze gebruiken degelijke materialen en ik kan niet meer zonder die rits in de handschoen :D ( niet enkel enorm handig, maar je kan er dus zelf een beetje de temp mee regelen)

null

When life gets too complicated.... SKI

Dank voor alle reactie’s zaterdag maar even op pad om de juiste handschoenen aan te schaffen… het zal verdere onderzoek zal ik 2 winkels moeten zijn denk ik, maar dat gaat lukken.

Mocht iemand nog een leuke aanbieding tegenkomen van Hestra (model Heli ski 3 finger) dan hoor ik dat graag.

Groeten, Harald

Plaats een reactie