Atomic X7 of X9

Ik ben van plan om een paar nieuwe ski's aan te schaffen. Op het moment ski ik op Elan SL race van een paar jaar oud.
Nu lees ik goede recensies over de Atomic redster X7 en X9 (WB). Omdat dit een ski is die wat meer allround is en niet alleen voor het korte bochtenwerk leek mij dit een fijne nieuwe ski.
Ik ben zelf 1.71 cm en weeg 70 kg. Ga 2 x per jaar op wintersport en wil graag mijn techniek verbeteren.

Heeft iemand ervaring met deze modellen en wat is aan te raden?

Gr Tom

Paradise isn’t tropical

Ik heb ze allebei geskiet (de wb) varianten. Het verschil is de stijfheid, de x9 is wat steviger (maar nog steeds prima te skiën). De X7 vond ik wat vlak. Maar dat hangt natuurlijk ook van je niveau, gewicht etc af.

De wb is echter niet alleen breder, maar ook minder stijf dan de normale x9/7. Ik vind de review van GiGi vrij accuraat: https://gigiski.com/review-atomic-redster-x9-wide-body/…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je aan techniek wilt werken zou ik voor de x9 gaan (is niet echt heftig, wel lekker) en de wb variant overslaan ;)

Edwin van Riel

Alleen al voor de looks zou ik voor de X9WB gaan. Maar zonder enig idee van @willy19855 zijn ski kunnen blijft het vrij lastig om echt goed advies te geven. Hoe schat je jezelf in Willy?

Als je aan techniek wilt werken zou ik voor de x9 gaan (is niet echt heftig, wel lekker) en de wb variant overslaan ;)

evr66 op 4 feb 2020 08:39

Helemaal eens met @evr66. De Rossignol Hero Elite Plus is daarbij een mooi alternatief. Toch kan ik je aanraden het blikveld wat te verruimen en te denken aan de Atomic Redster G9 (als je binnen Atomic wil blijven). Andere opties in die categorie zijn Rossignol Hero Elite LT Ti, Elan GSX Fusion X, Nordica Dobermann GSR just to name a few.

Ik zou, voordat je iets aanschaft, wel eerst wat uitproberen. In Zoetermeer staan er best wel wat opties in het testrek.

Succes!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@HN65 ik kom overal redelijk van af. Ik denk alleen dat er aan mijn houding en techniek nog veel winst te halen valt.
Het echt snijden van bochten ipv rutchen enz enz. Als de pistes er strak bij liggen in de ochtend is er nergens een probleem. In de middag als alles omgeploegd is merk ik wel dat het allemaal wat stroever gaat en meer moeite kost.

Ik ga eind maart nog een week naar La Plagne en was van plan om daar, mits ze in de verhuur, zijn de ski’s een dagje te testen.
Verder is Atomic geen must maar zag deze modellen voorbij komen. Buiten dat ze een mooie uitstraling hebben leek het mij een fijne ski gezien de recensies.

Paradise isn’t tropical

De X9s lijkt dan een stap te hoog. De ski vraagt enige techniek en kan heerlijk energiek carven maar net zo stabiel slippen. Bedien je die ski verkeerd dan vind je nog wat van het oude doubledeck karakter terug en is er een kans dat je de sneeuw van dichtbij mag inspecteren.

De x9WB is een stuk vergevingsgezinder, en de X7WB zelfs ronduit vlak maar betrouwbaar.

Plaats een reactie