Snowworld slechte baan

Ik ben nog een beginnende snowboarder dus vooral nog veel bezig met goede bochten maken. Voor vanavond had ik een avond ticket gekocht bij snowworld rucphen (18 uur tot 22 uur) maar ben er na 2 uur al mee op gehouden. De baan was super ijzig. Is dit vaker het geval? En zijn er bepaalde avonden dat de baan standaard beter of slechter is dan andere avonden?

Ik ben laatst ook voor t eerst in de avond geweest in Zoetermeer… Nooit meer!

Wat in ochtend een strakke piste is, wordt in middag een matige piste. En in avond flinke buckels met ijs ertussen… Voor beginners niet te doen. En voor iedereen op huurmateriaal helemaal niet (t wordt niet geslepen).

Een doordeweekse avond is t beter dan in t weekend. En in de zomerperiode nog beter.

Maar t beste is: vroeg gaan doordeweeks

Helaas het gevolg van gebruik. Op zich een goede oefening om ook met mindere omstandigheden te boarden, zal je ook in de bergen tegenkomen. Maar leuk is anders natuurlijk.

Nou, als beginnend wintersporter is t gewoon te lastig (en gevaarlijk) dan. Geeft geen vertrouwen

Nou, als beginnend wintersporter is t gewoon te lastig (en gevaarlijk) dan. Geeft geen vertrouwen

kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 21:01

Als gevorderde ook kan ik je vertellen. 1 val per 6 maanden kan vrij lelijk uitpakken op die harde ijsbulten 😬.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou, als beginnend wintersporter is t gewoon te lastig (en gevaarlijk) dan. Geeft geen vertrouwen

kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 21:01

Als gevorderde ook kan ik je vertellen. 1 val per 6 maanden kan vrij lelijk uitpakken op die harde ijsbulten 😬.

Shane op 5 feb 2020 22:09

Val dan ook niet. ;)

Übung macht den meister!!!

Nou, als beginnend wintersporter is t gewoon te lastig (en gevaarlijk) dan. Geeft geen vertrouwen

kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 21:01

Als gevorderde ook kan ik je vertellen. 1 val per 6 maanden kan vrij lelijk uitpakken op die harde ijsbulten 😬.

Shane op 5 feb 2020 22:09

Val dan ook niet. ;)

RFKANGOO op 5 feb 2020 22:10

Moet jij zeggen dweil 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jammer van deze avond. Van april t/m september is het zeer rustig met regelmatig in de avond nog ribbels op de piste in Rucphen. Vanaf oktober begint het winterseizoen weer met een stijgende lijn in de bezoekers, december/januari/februari zijn de drukst bezochte maanden met deze piste condities tot gevolg. Doe er je voordeel mee☃️

LA NORMA😍☃️

Ik woon zelf bij Rucphen in de buurt, en vind het eigenlijk sowieso niet meer de moeite om daar naartoe te gaan. Als je beperkt bent tot s’avonds is het vaak ijzig, en in het weekend rij ik net zo lief naar Landgraaf, dat is qua skieën veel meer de moeite.

Afhankelijk van waar je woont zou je ook Zoetermeer kunnen proberen.

*bericht bewerkt door moderator op 05 feb 2020 22:56

Het is jammer dat ze niet tussendoor even de piste prepareren. Dat zou best mogelijk moeten zijn . Gewoon van 1730 tot 1800 de lift uit en even straktrekken

Als je strakke piste wilt, ztm op zondagochtend om 8 uur. 9 uur weer wegwezen ivm drukte, maar dan heb je een uur perfecte piste. Foto is van vorige week

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d72b8ce692ee0d995635c5cd...

Edwin van Riel

Nou, als beginnend wintersporter is t gewoon te lastig (en gevaarlijk) dan. Geeft geen vertrouwen

kjiratsiekoedel op 5 feb 2020 21:01

Als gevorderde ook kan ik je vertellen. 1 val per 6 maanden kan vrij lelijk uitpakken op die harde ijsbulten 😬.

Shane op 5 feb 2020 22:09

Val dan ook niet. ;)

RFKANGOO op 5 feb 2020 22:10

Moet jij zeggen dweil 😉

Shane op 5 feb 2020 22:11

Liever als een dweil genieten van de sneeuw dan thuis zitten. :P

Übung macht den meister!!!

Tussendoor even gladstrijken gaat denk ik te lang duren. Tenminste als ik de pistebully in Terneuzen 's avonds bezig zie.

Excuses, op nadrukkelijk verzoek van een mede sw-ganger: SW ZTM opent op zondag pas om 10 uur natuurlijk ;) ;) ;)

Edwin van Riel

@evr66 Je gaat me toch niet vertellen dat je voor 1 uurtje skiën naar ZTM gaat rijden?!?!?!?

When life gets too complicated.... SKI

Als je strakke piste wilt, ztm op zondagochtend om 8 uur. 9 uur weer wegwezen ivm drukte, maar dan heb je een uur perfecte piste. Foto is van vorige week

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d72b8ce692ee0d995635c5cd...

evr66 op 6 feb 2020 08:03

Als je als eerste naar boven gaat, zie je uiteraard nog niemand op de piste ;)

Annoying skiers since 2003

@evr66 Je gaat me toch niet vertellen dat je voor 1 uurtje skiën naar ZTM gaat rijden?!?!?!?

Alex op 6 feb 2020 10:20

Momenteel wel eigenlijk. Is gewoon bizar druk met lessen. Dus om 8 uur erop (met een beetje geluk gaan ze iets eerder open) en even na 9 uur aan de koffie. Nog 2 weken, wordt het wel weer rustiger ;)

Heb horen vertellen dat het na 10 uur weer wat rustiger is, maar er niet op gewacht.

Edwin van Riel

Als je strakke piste wilt, ztm op zondagochtend om 8 uur. 9 uur weer wegwezen ivm drukte, maar dan heb je een uur perfecte piste. Foto is van vorige week

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d72b8ce692ee0d995635c5cd...

evr66 op 6 feb 2020 08:03

Als je als eerste naar boven gaat, zie je uiteraard nog niemand op de piste ;)

sterko op 6 feb 2020 10:21

de morgen stont…

Edwin van Riel

@evr66 Je gaat me toch niet vertellen dat je voor 1 uurtje skiën naar ZTM gaat rijden?!?!?!?

Alex op 6 feb 2020 10:20

Als het druk is zelfs voor minder dan een uur.

Übung macht den meister!!!

@evr66 Je gaat me toch niet vertellen dat je voor 1 uurtje skiën naar ZTM gaat rijden?!?!?!?

Alex op 6 feb 2020 10:20

Dit dus. Ik vind skiën echt het einde maar tenzij je zo ongeveer naast de baan woont zou dit never nooit in me opkomen. En al helemaal niet voor dag en dauw op een zondag.

Mr. Slow

Het wordt een soort verslaving @Quick, net als veel mensen dat hebben met de sportschool…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja hoor, geen probleem, best lekker in de ochtend daarna koffie en nog een groot deel van de dag tijd voor andere dingen/sporten ;)

Edwin van Riel

@evr66 Je gaat me toch niet vertellen dat je voor 1 uurtje skiën naar ZTM gaat rijden?!?!?!?

Alex op 6 feb 2020 10:20

Dit dus. Ik vind skiën echt het einde maar tenzij je zo ongeveer naast de baan woont zou dit never nooit in me opkomen. En al helemaal niet voor dag en dauw op een zondag.

Quick op 6 feb 2020 12:07

Vinden wij helemaal niet erg. Zolang er meer mensen zo over denken kunnen wij van de rustige momenten blijven genieten.

Übung macht den meister!!!

de morgen stont…

evr66 op 6 feb 2020 10:24

Ik ga ook het liefst zo vroeg mogelijk, maar mijn punt was dat je op de foto niet kan zien hoeveel man er al achter jou in de lift hangen. Als je als eerste in de lift zit, heb je in ieder geval één afdaling in je eentje, maar als er gelijk 30 man achter je aan komen, is de tweede afdaling al een stuk drukker.

Annoying skiers since 2003

de morgen stont…

evr66 op 6 feb 2020 10:24

Ik ga ook het liefst zo vroeg mogelijk, maar mijn punt was dat je op de foto niet kan zien hoeveel man er al achter jou in de lift hangen. Als je als eerste in de lift zit, heb je in ieder geval één afdaling in je eentje, maar als er gelijk 30 man achter je aan komen, is de tweede afdaling al een stuk drukker.

sterko op 6 feb 2020 12:23

Valt wel mee, tot 0830 erg rustig zoals in gewoon erg stil, denk in totaal een man of 20. Daarna wat drukker maar goed te doen. Rond 9 uur beginnen de lessen, dus zodra die de poortjes door zijn, kun je beter koffie bestellen ;)

Edwin van Riel

Het is er niet beter op geworden na de overname… om half 9 begint de skiclub, maar de restaurants zijn niet open, kennelijk te weinig klanten op dit tijdstip. Voor de overname was alles open op dit tijdstip.

@koenstrooper over welke vestiging heb je het dan?

Edwin van Riel

Plaats een reactie