Afgeschreven ski!?

Als je door zo’n kras al nieuwe ski’s nodig hebt… dan zou ik wel minstens 4 paar ski’s per seizoen verslijten
gewoon even glad maken (snijden) en verder skiën , t liefst weer opvullen , maar dat doe ik meestal thuis wel
Niet lang geleden bij off piste even flink over paar stenen gegaan (die onder laagje sneeuw lagen) kan altijd gebeuren… met z’n 4-en naast elkaar…maar ik (op plek 2 of 3, hangt er vanaf aan welke kant je met tellen begint) was de pineut…of eigenlijk mijn ski’s ! Thuis weer even opgevuld, en weer gewaxed en ben net terug van de skivakantie daarna (met ‘uiteraard’ wel weer een paar krassen (niet zo heftig dit keer) erbij
Heb deze ski’s overigens al kleine 10 jaar en heb slechts één keer eens een grote beurt (is inkl belag reparatie) laten doen…gaat prima hoor !

@Joostw gedelamineerde ski
weer plat slaan met epoxy (of 2 comp lijm) er tussen en evt gewoon een schroef er doorheen draaien en die aan de belagkant afslijpen…niks aan de hand, merk je niks van
(ik spreek/schrijf uit ervaring , had ooit wel 4 schroeven door m’n ski heen)

@Joostw gedelamineerde ski
weer plat slaan met epoxy (of 2 comp lijm) er tussen en evt gewoon een schroef er doorheen draaien en die aan de belagkant afslijpen…niks aan de hand, merk je niks van
(ik spreek/schrijf uit ervaring , had ooit wel 4 schroeven door m’n ski heen)

Vollca op 10 feb 2020 17:26

Beter door je ski dan door je knie :-O

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ja allemaal leuk en aardig maar ik keek dus net nog een keer naar die ski en blijkbaar (vraag me niet hoe) heb ik ook een deuk in de tail. Zelfs de kant is hier omhoog gebogen, best apart aangezien ik niet achterwaarts off piste ski.

Joostw op 7 feb 2020 23:00

Zeer onverstandig. Is het je nooit opgevallen dat je helm wel de achterkant van het hoofd beschermt, maar de voorkant helemaal niet? Achteruit skiën bevordert dus de veiligheid in zekere mate. Handige tip (RTL snowmagazine), voordat je ook een deuk in de hersenpan skiet!

Plaats een reactie