Verbinding van Orelle naar Val Thorens tot 16 feb gesloten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Orelle

Vanwege een aardverschuiving is de 3 Vallées express van Orelle naar Val Thorens gesloten tot 16 februari, er wordt hard gewerkt aan de reparatie en stabilisatie van het terrein.

Dit betekent dat men vanaf Orelle niet meer in het gebied van Val Thorens kan komen. Dit is enorm vervelend voor het skigebied van Orelle en alle vakantiegangers die deze week in Orelle aankomen. De eerste vakantieweek van Frankrijk begint komende zaterdag. Als ik meer informatie heb over de opening van deze lift dan zal ik het hier melden.

De aardverschuiving wordt gekwalificeerd als “consequent” in het persbericht van het gebied. Een of meer rotsblokken zouden een pyloon hebben beschadigd, waardoor de lift niet meer kan/mag draaien. Gisteren werd aangekondigd dat dit probleem slecht twee dagen zou duren. Nu gaat men uit van een ruime week.

Dit probleem zet Orelle in een enorm lastige situatie zonder deze lift kan men niet omhoog naar Val Thorens, en verder zijn er geen pistes in het dorp zelf. Met de auto is het 2 uur rijden naar Val Thorens. Het gebied vraagt mensen die voor komende week geboekt hebben om contact op te nemen met het VVV om een oplossing te zoeken.

Op de site van Orelle kun je up to date informatie vinden. https://www.orelle.net/page-meteo-pistes-ski-journee…

null

Click. Click. Peace

Heftig!

dat is balen. is het vanuit Valtho wel gewoon bereikbaar of komt er geen lift crew uit orelle en zijn dus ook de pistes/ liften dicht?

Dat is echt wel sneu als je volgende week in Orelle zit. Dan kan je beter naar Valloire of La Norma gaan.

Vanuit Val To kan je wel naar beneden skieen en de Rosael lift weer terug nemen. Ook de andere twee stoeltjes zijn open (ook voor de tyrolien).

dat is balen. is het vanuit Valtho wel gewoon bereikbaar of komt er geen lift crew uit orelle en zijn dus ook de pistes/ liften dicht?

Roderikv op 6 feb 2020 19:59

Ik ga er vanuit dat de liften en pistes open zijn. Alleen de verbinding van Orelle naar boven ligt eruit. Het deel gebied Orelle wordt actief gebruikt door de skiërs vanuit de 3V en met die liften en pistes is niets mis mee.

Plaats een reactie