Welk dorpje logeren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Hallo,

Heeft iemand ervaring met dit skigebied?

Ik ben beginnende skiër.

Welk dorpje en hotel raden jullie aan in buurt van skilift?

Bedankt!

San Cassiano, prachtige lange blauwe afdalingen tot dalstation waar je ook je skis in een gehuurde locker kunt laten ‘s nachts

La Villa Hotel Ladinia

Overkant straat van Gran Risa wereldbeker -afdaling.

Born to run. B.S.

Alta Badia is een heel geschikt gebied voor beginners.

Het maakt niet uit in welk dorp je zit. Overal liggen eenvoudige pistes en af en toe een iets moeilijkere. De zwarte pistes kan je makkelijk links laten liggen.
In ieder dorp heb je accomodaties in de buurt van de lift en wat verder van de lift. Het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt.

Alta Badia is een heel geschikt gebied voor beginners.

Het maakt niet uit in welk dorp je zit. Overal liggen eenvoudige pistes en af en toe een iets moeilijkere. De zwarte pistes kan je makkelijk links laten liggen.
In ieder dorp heb je accomodaties in de buurt van de lift en wat verder van de lift. Het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt.

Noblesse op 7 feb 2020 10:34

Even ter aanvulling: je moet dan wel een dorpje nemen dat bij het skigebied ligt. Dus: San Cassiano, La Villa, Corvara of Colfosco.
Deze dorpen geven allemaal direct toegang tot het skigebied.
La Villa is qua prijs net iets gunstiger.

Als eerste Corvara, echt ideaal voor beginners.
Dan San Cassiano, heerlijke blauwe afdaling naar het dorp terug.
Dan Colfosco, als je Alta badia in wil moet je wel via Corvara.
La Villa raad ik af je moet altijd via een rode of zwarte piste naar het dorp.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Als eerste Corvara, echt ideaal voor beginners.
Dan San Cassiano, heerlijke blauwe afdaling naar het dorp terug.
Dan Colfosco, als je Alta badia in wil moet je wel via Corvara.
La Villa raad ik af je moet altijd via een rode of zwarte piste naar het dorp.

MountainHugger op 7 feb 2020 17:40

Nee hoor, er loopt ook een blauwe onderlangs naar La Villa. Zo vlak, dat je met moeite vooruit komt.😆
En die rode Gran Risa is echt wel een fijne piste. Wij hebben diverse malen in La Villa gelogeerd, met 2 “angsthazen” in de groep. Altijd terug gegaan met de rode GR, nooit een probleem.

En je kan natuurlijk ook altijd met de lift terug naar het dorp. Niet zo leuk, maar het kan wel.

‘S avonds terugkomen in Corvara kan soms ook nog wel een dingetje zijn voor beginners, als je via die piste moet die begint tussen de hut (ken de naam niet, maar er staat daar altijd iemand buiten skies te waxen en slijpen) en de Pralongia lift. Een heel vervelend stukje daar bovenaan. Heb je dat stukje eenmaal gehad, dan lekker een Bombardino halen in de Negerhütte en je glijdt verder naar huis. 😃
Onze ervaring is dat je die piste vaak nodig hebt.

Die blauwe kan je alleen via een rode komen en die eindigt ook weer op een rode, toch? Dat staat mij bij.

Ik denk dat San Cassiano het rustigst is, ik heb daar met veel plezier gezeten in ieder geval. Ik zat net buiten het dorp, maar was met 10 minuten in het centrum en de skibus reed af en aan. Ik denk dat je Corvara en Colfosco wat makkelijker zonder bussen naar de piste kan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Twee jaar geleden zaten wij in Ciasa Roby in San Cassiano. Prima plaatsje met inderdaad blauwe dalafdaling, en perfect gebied voor beginners. Wij huurden een skilocker bij de lift, en liepen binnen 10 minuten van en naar het hotel. Ik kreeg alleen de indruk dat er in San Cassiano vooral hotels/pensions waren, en niet zoveel appartementen. Qua restaurantjes was er geen heel uitgebreid aanbod, maar wel allemaal goed qua kwaliteit. Het is een rustig plaatsje. Naar het skigebied zou ik zeker nog eens terugwillen.

Die blauwe kan je alleen via een rode komen en die eindigt ook weer op een rode, toch? Dat staat mij bij.

Ik denk dat San Cassiano het rustigst is, ik heb daar met veel plezier gezeten in ieder geval. Ik zat net buiten het dorp, maar was met 10 minuten in het centrum en de skibus reed af en aan. Ik denk dat je Corvara en Colfosco wat makkelijker zonder bussen naar de piste kan.

Roy83 op 7 feb 2020 18:51

Inderdaad heb je een rode nodig om op die blauwe te komen. Eindigt dan op het laatste stukje van de rode Gran Risa. Maar eenmaal daar is dat absoluut geen moeilijke piste meer hoor, voorzover die rode Gran Risa al moeilijk is.

Alta Badia is natuurlijk een heel relaxt gebied, heel geschikt voor beginners. Maar ik denk dat je toch zo af en toe wel eens rood nodig hebt om een beetje tochtje te kunnen maken. Maar een echt pittige rode kan ik me zo snel niet voor de geest halen. Er kan natuurlijk weleens een lastiger stukje inzitten, maar over het algemeen valt het reuze mee.

+1 voor @Noblesse …zo ervaar ik 't ook.😊

Born to run. B.S.

Plaats een reactie