Kantenhoek Blizzard Rustler 9

Hallo,

Ik heb een paar Blizzard Rustler 9. Kan iemand mij vertellen welke hoek die ski's hebben? Ik zou mijn ski's laten slijpen bij Kienhuis in Denekamp. Maar, ik heb daar ooit eerder laten slijpen en toen is mij later verteld dat er een verkeerde hoek aan zat.

Iemand die mij hier wat over kan vertellen?

Alvast bedankt!!

Volgens deze gasten: https://www.thepisteoffice.com/index.php/edge-angles-wax-dat…
Alle Blizzard 1gr. base, 3 gr. kant hoek. (87 dus)

Kan de firma Kienhuis dat niet even uitvogelen voor ze aan de slag gaan? Lijkt me een kleine moeite als je het vraagt. Zo nee, wegwezen daar ;)

Edwin van Riel

Van Blizzard zelf, voor allmountain/freeride:
Side 87
Base 1,3

On piste skis:
Side 87
Base 1

Racing Firebird:
Side 87
Base 0,5

Van Blizzard zelf, voor allmountain/freeride:
Side 87
Base 1,3

elisabeth101 op 7 feb 2020 12:42

Hetzelfde wat ze bij Fischer zeggen voor vele modellen maar wie en waar en met wat kan dat (die base)?

Bla, bla, bla.

En op https://www.blizzardsports.com/products/rustler-9-flat/… bij de vragen geeft een Blizzard medewerker als antwoord "
1 for the base and 2 for the side.", dus zeg het maar :)

Het doet er niet echt toe met welke hoek ze af fabriek kwamen. Het gaat erom welke hoek je er nu op hebt staan en of je daar tevreden mee bent…
Maar gezien het soort ski zit je met 88/1 niet snel verkeerd.

Anders even aan Blizzard zelf vragen via messenger, gaven bij mij binnen een dag antwoord op een zelfde vraag bij de Regulator 88/0.5

.

Ik had die info gekregen via facebook messenger. Mijne heb ik op 87 en 1 laten zetten en dat gaat prima. 88 en 1 kan ook prima. Niemand gaat een base van 1,3 slijpen ben ik bang😁

Ik had die info gekregen via facebook messenger. Mijne heb ik op 87 en 1 laten zetten en dat gaat prima. 88 en 1 kan ook prima. Niemand gaat een base van 1,3 slijpen ben ik bang😁

elisabeth101 op 7 feb 2020 15:07

Snap ook niet waarom een fabrikant dat zou doen. 🤔

Übung macht den meister!!!

T is niet toevallig zo, dat het een kwestie van notatie is, dat ze met 1,3 in feite 1 en 87 bedoelen?

Geen hond toch die z’n hoeken op .1 graden gaat slijpen volgens mij

Edwin van Riel

copy paste:

Racing skis: base edge bevel 0.5°; side edge bevel 3°(87°); final result edge angle = 87.5° (Firebird Comp, RC Ti)

On Piste skis: base edge bevel 1°; side edge bevel 3°(87°); final result edge angle = 88°

Freeride skis: base edge bevel 1.3°; side edge bevel 3°(87°); final result edge angle = 88.3° Rustler

Let us know if you have any questions, hope this helps!

Fischer Progressors en Curvs hebben ook 87 en 1,3 dus blijkbaar is dat wel iets wat vaker voorkomt.

Zal t eens nagaan hier. Heb nog een setje rustler 11 staan met kanten nog alleen in de fabrieksstand geslepen ;)

Edwin van Riel

Zal t eens nagaan hier. Heb nog een setje rustler 11 staan met kanten nog alleen in de fabrieksstand geslepen ;)

evr66 op 7 feb 2020 19:40

Haha zou mooi zijn om te kijken of de medewerkers daar een beetje opletten en geen onzin verkondigen!! :D

Nog iemand suggesties voor een nauwkeuriger methode dan een viltstift wellicht?

Edwin van Riel

null

Zoiets? @evr66

Mooi, maar ehhh, hoe komen we dan aan die tienden van een graad?

Edwin van Riel

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 07 feb 2020 21:01

Hmm, wordt nu een uitdaging ;). Kom er op terug ;)

Edwin van Riel

Nog iemand suggesties voor een nauwkeuriger methode dan een viltstift wellicht?

evr66 op 7 feb 2020 20:01

Misschien twee geodriehoeken van de kinderen gebruiken? Die 0.1 moet je dan een beetje inschatten.

.

In de link van Sjaak stond een leuke suggestie van iemand. Eens kijken of daar wat mee lukt ;)

Edwin van Riel

Ta da da dada Inspector Gadget 😂 ben benieuwd of het lukt!!

null

Beetje roestig, die brugklaswiskunde, maar in theorie moet er wat mee kunnen. I’ll be back ;)

Edwin van Riel

Nog iemand suggesties voor een nauwkeuriger methode dan een viltstift wellicht?

evr66 op 7 feb 2020 20:01

Kan de graden meter eens meenemen van het werk. 😊

Übung macht den meister!!!

@rfkangoo, mooi ding! Zal wel een paar knaken kosten. Op Ali staat ook wel een, vraag me af of dat een beetje nauwkeurig is. Iets als dit zou ook wel lukken vermoedelijk voor amateurgebruik
https://www.gereedschappro.nl/artikel/17717/wixey-3-in-1-een…

Edwin van Riel

Geodriehoek op je belag en haakse hoek langs je kant.

null

Ken er niet veel van…maar zou dit kunnen helpen?

Sorry kon het niet laten

null
.😂

Born to run. B.S.

Prima @dan58
Maar dan ski je in het late voorjaar wel met hele extreme kanthoek 😂

@dan58 als ie recht hangt wel hoor ;)

@hessel, dan meet je de side angle, niet de base en het ging even om die tiende graden van blizzard in de base ;)

Edwin van Riel

Ah @evr66
Base werkt met die geo veel minder nauwkeurig.

Plaats een reactie