Salomon S force 9/11 of....

Goedemiddag, na lang wikken en wegen toch maar even ruggespraak houden.

Ben ook op zoek naar nieuw set ski's. Ik zit te denken aan Salomon S force 9 of 11.
Mijn techniek is goed maar zeker niet perfect. Kom rode en blauwe piste zonder problemen af, zwarte piste heb ik zelf niet zo'n behoefte aan.
Ben een 41 jarige rustige skiër die niet van risico's houdt en totaal niet grensverleggend bezig is op skigebied. Gewoon lekker vakantie vieren, genieten van de bergen en lekker cruisen met de familie.
Dus hoef geen mega snelheden, mega veel kilometers etc.

Wat ik wel nodig heb is stevigheid in de ski, gezien mijn lengte van 1.85 en gewicht van circa 110 kilogram (zware botten).
Momenteel een setje Fischer F17 die super makkelijk skiën maar mijns inziens trap ik er soms iets door heen.

Iemand ervaring met eerdergenoemde Salomons of een idee wat wellicht een mooie set zou zijn? Hoor het graag, fijn weekend!

Ik heb die ‘9’ afgelopen november een dagje getest, stevige en goede ski!
Wel zeker wat anders als je F17. (naar mijn erg bescheiden mening denk ik dat je die ontgroeid bent) ;)
Zwaarder, maar goed handelbaar (makkelijk te sturen), gaf me genoeg vertrouwen, ook in de losse hopen.
Maar de Fischer RC One 82 vond ik (iets) beter, is misschien ook een optie?

Bla, bla, bla.

@bartvwg Eens wat betreft die F17. Was 2 jaar terug even een gemakskoopje op safe, omdat mijn Atomic Redsters niet bevielen. Moest ff gauw handelen zeg maar. Zal die RC one eens bekijken. Thanks.

Of de op deze site beroemde Fischer Progressor F19? Model 2018/2019 nog te koop in 1.77 m bij Sport Robl (voor 330 euro plus 30 euro verzendkosten naar NL). Heb ze daar ook gekocht en ze waren vlot in huis. Ik cruise er lekker mee en ook door verspoorde sneeuw en hopen op eind van de dag. Reviews van deze ski genoeg te vinden op deze site:-)

@yeti_girl Haha zat ik aan te denken maar was in eerste instantie de weg van de minste weerstand natuurlijk. Is immers zo vaak voorbijgekomen in het forum :-)

De 11 vraagt al echt geskied te worden, dus dat is wellicht iets te veel ski voor wat je zoekt.

@Bennie Dat vermoeden had ik al een klein beetje afgaande op de reviews. De 9 lijkt mij volgens specificaties ook wel stevig genoeg voor mijn bouw

Wat dacht je van een Blizzard Quattro 8.4 Ti. Dat die zit net boven je Fischer. Een maatje van mij heeft deze en aan jouw omschrijving af te lezen komen jullie aardig overeen.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@dokteruk Nooit aan gedacht, duik ik ff in. Danke dir

Ik heb zelf de 11 en die bevalt mij erg goed. Nodigt wel uit om agressief te skiën. Als je gewoon rustig wil cruisen bestaat er denk ik beter.

Ik heb zelf de 11 en die bevalt mij erg goed. Nodigt wel uit om agressief te skiën. Als je gewoon rustig wil cruisen bestaat er denk ik beter.

Bavadi op 7 feb 2020 18:37

Niet de beste keuze dan waarschijnlijk voor zo’n luie Teus als ik :-)

Ik heb ski’s getest en daarbij zat ook de S Force Bold. Die ski beviel me zo goed dat ik hem gelijk gekocht heb.

De S Force Bold is mogelijk een andere ski dan waar jij naar op zoek bent. Ik denk dat niemand je kan adviseren wat een goede ski voor jou zal zijn. Het is namelijk heel persoonlijk. Er is maar een manier om daar achter te komen: testen. Het probleem is echter dat ski’s uit dit segment niet zomaar te huur zijn omdat ze behoorlijk duur zijn. Je zou moeten nagaan of ergens een test-event is waar je de ski’s kunt testen.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ik heb ski’s getest en daarbij zat ook de S Force Bold. Die ski beviel me zo goed dat ik hem gelijk gekocht heb.

De S Force Bold is mogelijk een andere ski dan waar jij naar op zoek bent. Ik denk dat niemand je kan adviseren wat een goede ski voor jou zal zijn. Het is namelijk heel persoonlijk. Er is maar een manier om daar achter te komen: testen. Het probleem is echter dat ski’s uit dit segment niet zomaar te huur zijn omdat ze behoorlijk duur zijn. Je zou moeten nagaan of ergens een test-event is waar je de ski’s kunt testen.

Skieur op 8 feb 2020 18:03

Dank je wel @skieur Bijkomend probleem naast de evt. beschikbaarheid om te testen van het materiaal, is dat ik een eigen zaak heb en wat krap in de tijd zit zogezegd. Nu tijdens wat kantoorwerkzaamheden steeds even inloggen ter ontspanning, dat hoort erbij. Zo weer biertjes tappen :-). Dagje skippen om indoor te testen zit er momenteel niet in. Wellicht dat ik op vakantie een setje aldaar op de kop kan tikken om te testen.

Plaats een reactie