Leuke en niet al te dure eettentjes! 3vallees

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hi allemaal!
Komende weken gaan de meeste van Nederland lekker op wintersport. Maar waar ik vaak tegenaan loop in Frankrijk is het vinden van een niet al te druk en duur eettentje. Dus dacht dat het wel een leuk idee was om jullie meningen hierover te vragen! Les trois vallees is namelijk zo groot! En wij hebben vaak gehad dat je moest reserveren bij bepaalde restaurants.

Ik begin alvast. Als je de blauwe piste naar het dal van Saint Martin de Belville pakt. Daar net van de piste af heb je een heerlijk niet al te duur restaurant. En ook een paar jaar terug niet druk in de vakantie.

Ik ben benieuwd naar jullie tips! 🤗

La Loy is dat. Dat is ook mijn favorietje tentje.
Edit: La Loy zit net boven St. Martin, aan de blauwe piste. Dus niet in St. Martin zelf.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 feb 2020 21:08

Chez Alfred in LM en Ski Lodge in la Tania

Geef als onderwerp in “eten in Trois Vallees” en je vindt ook de nodige informatie.

Hen48

@Hulst
Topicvernieler.😆

Born to run. B.S.

@dan58. Dan toch maar een paar. Le Tilbury. Erg goede bakkerij/lunchroom in winkelcentrum Croisette. Niet aan voorzijde, beetje centraal in winkelcentrum, met vlak daarbij een erg goede traiteur. En in Bruyeres zit “La Chouette” een goed cafe/restaurant. Beide in Les Menuires.La Cantine d’Alvar in Meribel Centra. Vooral het grote buitenterras is gezellig met lekkere eetvarieteiten. Polar Café in Courchevel Croisette 1850. 4 van onze al jarenlang vaste adressen. Voorlopig je honger gestild @dan58. Ben je trouwens al opgedroogd?

Hen48

@Hulst
💪👊

Born to run. B.S.

Hacienda voor een lekker biertje in Croiset in LM

La Table des Marmottes in Les Menuires.
Erg gezellig restaurantje met een mooi terras. Weliswaar in het dorp maar op ski’s te bereiken.

La Table des Marmottes in Les Menuires.
Erg gezellig restaurantje met een mooi terras. Weliswaar in het dorp maar op ski’s te bereiken.

@MichelHoskens. Mijn appartement op 100 m. Neem daar dagelijks de afslag naar Tortellet. Nooit geweten, al lijkt het erg nieuw. Bij een volgende gelegenheid toch eens langs gaan.

Hen48

Ik vond het een erg leuke plek. Ze maken veel gebruik van producten uit de regio.
Ben benieuwd wat je er van vindt!

Zal helaas volgend seizoen worden.

Hen48

Cocon des Neiges onderaan de Bruyeres lift. Aardig zonneterras. Geldt trouwens ook voor La Ferme de Reberty, ligt aan de piste die langs Reberty 2000 gaat (Boyes?)

*keep cool and relax...*

Bij reberty 1850 heb je ook een betaalbaar eet tentje . Weet alleen de naam even niet. Zit aan de piste op rijtje . Heel klein tentje . Met een paar tafeltjes .

Chez Alfred is zeker betaalbaar in les menuires

Bij la croisette naar peyrand kom je ook iets tegen. Zelf nooit gegeten , wel gedronken . Maar is wel gezellig . Aan de linker kant.

Bij la Tania ook lekker . In de buurt van lift .

Bij pleclet boven ( val Thorens ) kan je lekker eten . Niet super goedkoop.

Bij de bakker in val Thorens , route soleil , kan je lekkere broodjes eten . En ook warme dingen . Niet veel tafeltjes .

Vorig jaar paar keer bij 360 bar gegeten. Viel niet tegen . Pasta maken ze pas klaar waar je bij staat. Voor betaalbare prijs. Dacht 15 euro. Was aangenaam verrast.

Orelle , vonden wij vorig jaar tegen vallen . Was mega druk . Maar moet zeggen was ook wel laatste dag in seizoen.

En voor betaalbare koffie/ thee ( Nederlandse prijzen ) skischool prosneige val thorens. Ze hebben ook terras en binnen paar zitplaatsen . Geen 4 euro voor bakje thee . Maar dacht iets van 2,… euro

Hotel restaurant tegen over de bruyeres lift .

*bericht bewerkt door miepmiep op 09 feb 2020 18:00

Croisette/Preyerand is la Ruade.

Hen48

Restaurant La Chaumière in Val Thorens

Croisette/Preyerand is la Ruade.

Hulst op 9 feb 2020 18:35

Ja die bedoelde ik . Geen ervaring mee . Maar zag er binnen wel gezellig uit .

Ik start ertegenover altijd met skiën. Daar komt het pad uit vanaf mijn appartement. Heb er nog niet gegeten. Ligt wel mooi, onmiddellijk aan de piste.

Hen48

Plaats een reactie