Kleine pareltjes gezocht

Hallo skifanaten!

Ik ben op zoek naar kleine pareltjes (gebieden) om te skiën. Kunnen jullie me helpen?

Graag rekening houden met de volgende "filters";

  • Sneeuwzeker met Pasen
  • Oostenrijk
  • Sportieve piste skiërs (rood - zwart)

Ik ben benieuwd!!

Een klein pareltje is Obergurgl-Hoghgurgl voldoet aan al je filters ,kan je ook met de zelfde skipas in Solden skiën,op de gletsjer nog meer sneeuwzeker. Obertauern kan ook nog.
Maar je mag dan wel snel accommodatie gaan zoeken,dit is een drukke periode.

Ik weet niet hoe de sneeuw zich dan houdt, maar misschien is Nassfeld dan wel wat.

Rond die periode is Oostenrijk met de wens zwart/rood gewoonweg een beetje lastig. Kom je al snel op de gekende plekken uit.

Hochzeiger en Nauders, ietwat buiten de ‘usual suspects’?

Mr. Slow

+1 voor de Gurgls in die periode. Relatief rustig, sneeuwzeker. Niet heel klein, maar ook niet al te groot

Waarom Oostenrijk? Als het de taalbarrière is, kun je ook naar Zuid-Tirol. Das ook niet verder rijden dan Oost-Oostenrijk. Ik zou dan suggereren: Solda om Ortler, Schnalstal. Beide ca 50 km pisten dus niet te groot. En ook zeker niet druk in die periode.

Met combo Oostenrijk, pasen en moeilijke pareltjes heb je bijna niets he.
In Zwitserland, Italie en Frankrijk heb je er wel genoeg.

Waarom Oostenrijk? Als het de taalbarrière is, kun je ook naar Zuid-Tirol. Das ook niet verder rijden dan Oost-Oostenrijk. Ik zou dan suggereren: Solda om Ortler, Schnalstal. Beide ca 50 km pisten dus niet te groot. En ook zeker niet druk in die periode.

77steve op 9 feb 2020 16:02

Taal is geen barrière… wellicht is Italië ook een strak plan inderdaad!

*bericht bewerkt door m.kuiper76 op 09 feb 2020 16:26

Als Oostenrijk geen ‘must’ is, zou Engelberg misschien ook een optie kunnen zijn.

Pila

Hochzeiger en Nauders, ietwat buiten de ‘usual suspects’?

Quick op 9 feb 2020 15:43

De rode van Nauders in combinatie met de zwarte van Schöneben (Rojen). 👍👍

Bla, bla, bla.

Waarom Oostenrijk? Als het de taalbarrière is, kun je ook naar Zuid-Tirol. Das ook niet verder rijden dan Oost-Oostenrijk. Ik zou dan suggereren: Solda om Ortler, Schnalstal. Beide ca 50 km pisten dus niet te groot. En ook zeker niet druk in die periode.

77steve op 9 feb 2020 16:02

Taal is geen barrière… wellicht is Italië ook een strak plan inderdaad!

m.kuiper76 op 9 feb 2020 16:24

Aha dan kunnen we verder ;)
Cortina d’ampezzo is een aanrader! 's ochtends alle varianten van de bovenste twee liften aan de pomodes, als het te pappig wordt naar de tofana gaan. In de namiddag wisselen van kant naar faloria, zalige steile pistes die gans de dag goed blijven. Je kan ook andere planning doen, maar deze is volgens mij toch het beste! Je zal geen moeite hebben om dit enkele dagen te herhalen.

In Zwitserland zou ik Zinal - Grimentz aanraden. Te combineren met St.Luc Chandolin welke ook een parel is, maar wel iets eenvoudiger.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips!!!

Plaats een reactie