CNG richting Oostenrijk

Hallo,

Binnenkort gaan we met mijn CNG-wagen naar Oostenrijk rijden. Ik heb al berichten gelezen dat er voldoende CNG is in Duitsland, maar vroeg mij toch af of er op de baan richting Oostenrijk, dus langs de autosnelwegen, voldoende CNG-tankstations zijn? Ik wil niet bij elke tankbeurt 50km om rijden om te kunnen tanken… Ik kan op CNG 350km rijden en op benzine daarna slechts 120km…

Mensen hier die er ervaring mee hebben?

(Zonder te Googlen) WTF is CNG?

Ik vermoed iets met gas?

When life gets too complicated.... SKI

(Zonder te Googlen) WTF is CNG?

Ik vermoed iets met gas?

Alex op 9 feb 2020 17:43

aardgas ;)

Edwin van Riel

Zie de ANWB site met goede tips hierover. Cng moet lukken. Lpg is meestal gedoe…

https://www.anwb.nl/vakantie/oostenrijk/informatie/tanken…

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 09 feb 2020 23:03

Hallo yar,

Ik kwam met toeval dit topic tegen.

Ik ben zelf afgelopen zomer naar spanje geweest met een auto op aardgas.

En gebruikte daar de app van gibgas voor.
Kun je van te voren een route maken en zien waar de cng stations zitten.
En ook vanuit de app navigeren naar een van de stations.
Richting Oostenrijk verwacht ik niet echt problemen met aardgas.
Echter ikzelf ga er niet meer mee op vakantie.

10 min van de snelweg af om te gaan tanken, dat lijkt te doen maar het is 10 min heen 10 min terug 10 min tanken.
En je bent een half uur langer onderweg .
Duitsland zal je daar inderdaad minder last van hebben.

120km maar met benzine?! Wij hebben een Audi a3 g-tron, die ook op cng is. Maar kunnen 300km op cng en hebben daarnaast een normale benzinetank, waar we dan 800km mee moeten halen ( in NL) Wij redden het bijna zonder te tanken. Onderweg cng hebben we niet gedaan. Te veel van de snelweg af en om. Vooral omdat we met benzine ver kunnen. Check anders ook de app Pitpoint.

Ik gebruik de app van pitpoint, met mijn camper met een actieradius van 240 km zonder problemen naar Berlijn gereden, tankstations tussen de 0 en 2 km van de autobahn, dus steeds 2 uur rijden, kwartiertje tanken/rust, kopje koffie en weer gaan

Hallo,

Binnenkort gaan we met mijn CNG-wagen naar Oostenrijk rijden. Ik heb al berichten gelezen dat er voldoende CNG is in Duitsland, maar vroeg mij toch af of er op de baan richting Oostenrijk, dus langs de autosnelwegen, voldoende CNG-tankstations zijn? Ik wil niet bij elke tankbeurt 50km om rijden om te kunnen tanken… Ik kan op CNG 350km rijden en op benzine daarna slechts 120km…

Mensen hier die er ervaring mee hebben?

yar op 9 feb 2020 16:48

Ik rij zelf op CNG. Naar waar ga je juist want dat is wel een belangrijk gegeven om te kunnen antwoorden …

route van ter voren uitstippelen op gibgas, zo heb ik het gedaan. In duitsland zijn er meer als genoeg CNG tankstations en in Oostenrijk ook, althans waar ik moest zijn (Zillertal).
https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche%20-%20Routenp…

Wij hebben al enkele reizen gedaan met CNG…nimmer problemen gehad. Ik neem aan dat je auto tijdig een tankstation kan zoeken, verder zijn er ook voldoende goeie apps. Niet twijfelen.

120km maar met benzine?! Wij hebben een Audi a3 g-tron, die ook op cng is. Maar kunnen 300km op cng en hebben daarnaast een normale benzinetank, waar we dan 800km mee moeten halen ( in NL) Wij redden het bijna zonder te tanken. Onderweg cng hebben we niet gedaan. Te veel van de snelweg af en om. Vooral omdat we met benzine ver kunnen. Check anders ook de app Pitpoint.

Hunter op 10 feb 2020 10:13

Het is een nieuwe wagen van mid 2019. De nieuwe Europese regels schrijft voor dat een ecologische wagen op CNG geen volwaardige benzinetank meer mag hebben, maar wel een “volwaardige“ CNG tank en een noodtank voor benzine… Logische redenering natuurlijk want bij mijn vorige wagen had ik 16kg CNG en 45l benzine, en ik reed vaak op benzine omdat ik anders om de 2 dagen moest tanken. Nu ben ik verplicht het te doen en het stoort mij niet echt dat ik het toch moet doen.

Bedankt voor de tips, ik neem een kijkje op Gibgas. Via Waze kan ik tijdens het rijden gemakkelijk op zoek gaan naar een tankstation en kijken of die LPG heeft. Anders kan ik pitpoint gebruiken en mijn auto heeft ook GPS en daar kan ik via POI naar een CNG-tankstation zoeken in de buurt.

CNG zou in Duitsland niet zo’n probleem zijn. Kom vaak genoeg borden langs de A3/A9 tegen met CNG erop

CNG zou in Duitsland niet zo’n probleem zijn. Kom vaak genoeg borden langs de A3/A9 tegen met CNG erop

Het is een Gasla. Zelfde actieradius en "tank"problemen maar dan op gas.

Plaats een reactie