Kiezen voor Ehrwald, Lermoos of Berwang

We kunnen niet kiezen. Welke van de drie heeft jullie voorkeur.
Onze wensen zijn. Veel blauwe pistes en een appartement voor 6/8 personen. (we gaan buiten de schoolvakanties).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

weleens in Ehrwald geweest, bus nodig (niet zo heel veel te doen)
weleens in Lermoos geweest, appartement aan de piste
al enkele keren gekeken naar Berwang, lijkt me zeer leuk.
wel alle 3 maar relatief kleine gebieden.

Berwang of Lermoos zou ik zeggen

Lermoos heeft qua skiën VERREWEG het meest te bieden.

Skipas is ook elders geldig dus je kunt steeds een dagje naar Berwang, Ehrwald enz. gaan.

*bericht bewerkt door havana op 09 feb 2020 17:27

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hangt denk ik beetje van wat jullie wensen zijn. Ehrwald is vooral een familiegebied met blauwe en rode pistes. Lermoos is wat steiler boven in het gebied. Berwang is rustiger en heeft van alles wat. Als jullie met de auto reizen en je vindt niet erg om kleine stukjes te rijden dan zou je ook in Biberwier of Lahn kunnen kijken voor leuke accomodaties. Als je toch in Zugspitze arena bent ga dan ook is kijken in Biberwier, de Wetterstein bahnen en vergeet niet de Zugspitse te bezoeken om koffie te drinken.

*bericht bewerkt door GerritA op 09 feb 2020 23:20

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

Ben meerdere jaren in alle gebieden geweest en heb leren skiën in Lermoos. Lermoos is het grootst, maar de afdalingen zijn daar wat pittiger als in de andere gebieden. Berwang is ideaal voor beginners en heeft veel leuke blauwe en een paar rode afdalingen. Ehrwald licht er een beetje tussen in. De dal afdaling is blauw en goed te doen en verder is er genoeg blauw en rood te vinden. Nadeel van Ehrwald wel is dat het skigebied wat van het dorp af ligt en je altijd de auto of bus zal moeten pakken. Je kan ook centraal in Lermoos verblijven en de auto pakken en zo alle gebiedjes bezoeken.

*bericht bewerkt door luuk777w op 09 feb 2020 23:31

Wintersport, het beste wat er is.

Heb je met de skipas Zugspitze-arena toegang tot die allernieuwste Seilbahn naar de Zugspitze? Of moet je daarvoor apart betalen? Ik wil een keer naar Garmisch Partenkirchen. Vandaaruit gaat er een treintje naar de Zugspitzplatte (dievanuit Ehrwald ook te bereiken is, met een zweefbaan). Is het laatste stukje van de Zugspitzplatte naar de Zugspitze gratis met de Zugspitze-arena skipas?

Of je met de skipas vanuit Garmisch Partenkirchen met het treintje kan, weet ik niet. Verwacht eerlijk gezegd van wel. Met de skipas kan je wel helemaal naar de top van Zugspitze en ook daar skiën. Vandaar heb je hele mooie vergezichten.
Aanrader is ook een dagje in Garmisch Partenkirchen skiën.

Niet lullen, skiën!!!

Plaats een reactie