Verwarmde handschoenen

Hallo allen,

Redelijk nieuw op het forum en meteen maar een vraagje. Telkens als ik op ga skieen krijg ik zulke koude handen, zelfs met wanten waar een handschoen in zit. Die heb ik van de verkoper een paar dagen mogen lenen. Nu had een maatje van me laatst verwarmde handschoenen gekocht bij http://www.verwarmdehandschoen.nl. Nog specifieker, ze hebben daar verwarmde skihandschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/s2-verwarmde-skihandschoen…). Hij was daar erg over te spreken en de batterijen gaan ook een goede 8 uur mee zei hij. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Volgens de huisarts heb ik vernauwde vaten in mijn handen waardoor ik een slechte bloedsomloop heb en daardoor altijd koude handen.

De prijs is niet min. Ik zou een goede want kopen met eventueel een onderwand en zo van die warme zakjes. Het voordeel is dat je geen gedoe met batterijen en opladen hebt en meer keuze in handschoen. Als je ze eens verliest zal het ook minder pijn doen.

Dankje dr dre, ik zal er eens naar gaan kijken.

Zo, prijzig grapje… heatpads zijn stukken goedkoper en, inderdaad, dan kun je nogeens wat verliezen.

Zou die webshop ook laten voor wat het is… geen keurmerk en geen (correct) beveiligde accountomgeving.

Voor minder geld koop je bij een topmerk zeer luxe en degelijke geitenlederen handschoenen met goretex en dikke wollen voering. Geschikt voor -12C tot -28C.

A-merk wanten geschikt voor extreme kou zijn ongeveer 100 Euro.

Probeer ook eens dunne onderhandschoenen van zijde of merinowol. En handen vooraf invetten!

Op terrasjes niet te lang zonder handschoenen zitten, tegen de tijd dat je voelt dat je handen koud zijn, kan het erg lang duren voordat ze weer op temperatuur komen in de handschoenen.

Mijn indruk is dat wegwerpwarmers ongeveer evenveel warmte geven als accu warmers. Zou interessant test onderwerp zijn.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Een vriend van mij heeft eenzelfde probleem met die vernauwde vaten. Hij draagt onder zijn skihandschoenen en skisokken, handschoenen en sokken met zilver erin verwerkt.

Hij heeft daardoor geen last meer van koude handen en voeten.

Wellicht is dat wat?

Geen idee waar je ze kan kopen, maar via Google zal je vast een heel eind in de buurt komen:)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

ja maar dat zilver is dan weer om bacterien af te doden en zo zweetlucht te voorkomen. Doet niks qua warmte.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@Constant

Zou inderdaad een interessant testonderwerp zijn. Ik ga er eens over nadenken of ik daar wat mee kan doen. De verwarmde handschoenen kan ik wel lenen, dus de uitgave zal beperkt zijn voor de andere ‘warmhoudproducten’. Ik kom er op terug.

Ik stem op geitenleder met wol!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik wil niet bevooroordeeld zijn dus ik stem nog helemaal nergens op :)

ja maar dat zilver is dan weer om bacterien af te doden en zo zweetlucht te voorkomen. Doet niks qua warmte.

bartus op 28 jan. 2012 18:53

Bacterien af te doden? Zweetlucht?

http://www.koudehandenenvoeten.nl/koude-handen.html…

Deze worden wel degelijk aangeraden voor mensen met koude handen. Het bevordert namelijk de doorbloeding.

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Deze worden wel degelijk aangeraden voor mensen met koude handen. Het bevordert namelijk de doorbloeding.

Arends op 29 jan. 2012 09:53

Ik lees veelbelovende claims, maar betrouwbare en onafhankelijke erkenning van dit product ontbreekt…

I even pee standing sideways...

Voor hetzelfde geld kan men ook dunne handschoenen van Merinowol kopen, gegarandeerd warm binnenshuis en buitenshuis geweldig onder handschoenen. En wol heeft net als zilver een geurremmende werking.

Volgens mij hebben alleen compressiemiddelen en speciale medicijnen direct invloed op de doorbloeding.

Nog een tip: handschoenen en wanten moeten nauwsluitend zijn voor een optimale werking! Menigeen koopt handschoenen een maat te groot.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Nou Constant, daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. Handschoenen en wanten kun je beter een maat te groot kopen, anders gaan ze je handen/vingers afknellen waardoor er helemaal geen bloed meer doorheen komt en je alsnog met koude vingers zit.

Te groot is nooit goed en natuurlijk is te klein ook niet in orde. Het gaat om precies passend, het is niet zomaar dat de Engelsen de uitdrukking hebben "fits like a glove". Passend is een maatje boven te kleine handschoenen ;-) maar soms kom je dan inderdaad een fractie te ruim uit (ik heb vlakke lange handen, maat m is te kort en maat l is te breed, dan moet je toch iets kiezen…). Bewust te groot kopen raad ik echt af!

Lederen handschoenen vormen zich naar je hand en zitten daardoor vrijwel altijd goed. Mits je ze nauw passend koopt.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Zo, vandaag verschillende producten voor de test besteld:

  • Handschoenen met zilver
  • Heat pads
  • Merinowol handschoenen
  • Thermo handschoenen

Komende week wordt het erg koud dus dan zal ik de producten stuk voor stuk testen en mijn bevindingen hier neer pennen.

De Warmawear handschoenen zijn binnen. Nu wachten op de rest.

Hmm dat is snel zeg, voor een maandag…

Ik heb zelf geen last van koude handen, maar ik ben wel erg benieuwd naar je bevindingen!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Hmm dat is snel zeg, voor een maandag…

Arends op 30 jan. 2012 13:13

Zou de genoemde shop (en 123 ICT Solutions) van hemzelf zijn? :)

I even pee standing sideways...

Zoals je ziet staat die niet in de lijst met dingen die ik besteld heb, maar het is een vergelijkend product wat niet mag ontbreken. Vandaag in de winkel gehaald.

Alles wat getest wordt en na de deal niet meer gebruikt gaat worden gaat óf op Marktplaats, óf naar een goed doel.

Ik zie geen geitenlederen handschoenen in het overzicht! Svp met goretex en wol!

Dit zijn mijn handschoenen:
http://www.gearculture.com/gear/black-diamond-mad-max/…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Kun je me die ook lenen? Ik heb inmiddels aardig wat geld uitgegeven aan die andere producten. Welke maat heb je? Ik heb vrij kleine handen, dus een S of een M zou mij passen.

Sorry, mijn handschoenen leen ik niet uit. Het is trouwens een Amerikaanse L, dus valt erg groot uit.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Begrijpelijk. Mocht iemand zo’n handschoen en 'm uit willen lenen dan graag, dan neem ik 'm mee in de test.

Heatpads, handschoenen met zilver en thermohandschoenen zijn vandaag binnengekomen met DHL en UPS.

Hopelijk heeft de TNT-man vanavond mijn merinowol handschoenen ook bij zich.

TNT meneer had mijn pakketje bij zich, samen met de H&M kleding van mijn vriendin haha!

Vanaf morgen ga ik ze testen, ik denk dat ik er nog een apart topic voor ga openen.

Ik heb vandaag ook heaters gekocht. 15 setjes voor zowel voeten als handen. Ze zouden 5 uur moeten meegaan, ik ben benieuwd. Test vanaf dit weekend in Val Gardena, testcondities lijken me ideaal :)

Ik vind het verbazingwekkend hoeveel warmte er van zo’n headpad afkomt!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Hoe werkt dat eigenlijk ? je hebt er herbruikbare die je dan in kokend water moet leggen. Daar start je een proces door het plaatje te breken. Maar diegene die je kan weggooien, die beginnen te reageren door het contact met de lucht maar in mijn skibotten is er toch (te?) weinig lucht ?

De wegwerp heaters moet je eventjes (2 min) buiten de schoen houden alvorens te gebruiken. Daarna werkt het gewoon in de schoen. De werking is gebaseerd op roesten! Er zit ijzeroxide in de pads, dat gelijk gaat roesten nadat er lucht bijkomt.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie