Verwarmde handschoenen

Ik ben erg benieuwd naar de "testresultaten" ik heb zelf ook altijd last van koude handen. Draag goede wanten en geen handschoenen, maar als nog altijd last van koude handen. Nu het zo koud is in de Alpen moet er ook voor mij toch ook wat anders komen dan alleen mijn wanten. Ik heb zelf die headpad wel eens uitgeprobeerd maar dat vind ik niet zo lekker zitten in mijn wanten.

Probeer ook eens armwarmers als de beste wanten niet helpen…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

dat heb ik weet je hoe handig!!

Wat doet die link onder je bericht?

passen die heaters wel in de schoenen?
Ik heb heaters voor in de handschoenen, die je activeren moet, door op zo’n metalenplaatje te drukken.Maar zijn die niet te groot/dik voor in de schoenen

De heatpads die ik heb zijn voor eenmalig gebruik en vrij plat. In wanten is er meestal meer ruimte voor pads dan in handschoenen. Niet direct op de huid plakken want op hun top kunnen de pads tot 70C worden.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

constant.
Heb je misschien een plaatje/voorbeeldje van die pads

k fiets inmiddels enige jaren, eerst alleen op de racefiets maar de laatste tijd ook op de mtb. Ik heb in de koudere maanden altijd last van koude voeten en koude handen, niet een beetje maar echt heeeel erg pijnlijk koud en dat terwijl ik het verder echt totaal niet koud heb op de fiets. Ook binnenshuis heb ik nooit echt snel koude voeten en handen.

Voor mijn voeten heb ik inmiddels de oplossing. Exacte de juiste maat mtb schoen, de dikste sealskinz sokken die ik heb kunnen vinden (wind en waterdicht) + overschoenen – resultaat is heerlijk warme voeten halejuja!

Mijn handen vertroetel ik met de duurste wind en waterdichte sealskinz handschoenen die ik kon vinden. Maar helaas met temperaturen vanaf een paar graden boven het vriespunt zijn mijn vingers binnen 15 minuten erg koud. Ik stop iedere 5 minuten en ga als een gek met mijn armen staan zwaaien zodat er wat bloed in de bijna bevroren ledematen komt. Behalve dat het er nogal vreemd uitziet is de lol van het fietsen dan ver te zoeken. Ik heb gisteren van de handwarmers geprobeerd, het resultaat: heerlijk warme handpalmen en bevroren vingers :~

inmiddels ben ik zover dat ik de mtb en de racefiets in de schuur wil gaan ophangen totdat het weer zomer wordt. Maar allerlaatste hoop is verwarmde handschoenen die bijvoorbeeld wintersporters of motorrijders gebruiken. Heeft 1 van jullie ervaringen met verwarmde handschoenen? Zo ja welke en wat is dan je ervaring?

Ik ga binnenkort serieuze luidsprekers kopen waardoor ik geen eens meer handschoenen nodig heb (-; Daar krijg je het vanzelf al warm van hhihihi

Sjoerd,

Mijn verwarmde handschoenen gebruik ik ook op de MTB en eerlijk is eerlijk: Het kost wat, maar het is wel zo’n waanzinnige vertroeteling voor je handen. Mijn MTB had ik ook bijna aan de wilgen gehangen (wielrennen doe ik niet in de winter) maar nu gaat dat weer prima. Ik heb ze in combinatie met verwarmde sokken gekocht. De shop waar je ze kunt halen is al eerder genoemd in dit topic, http://www.verwarmdehandschoen.nl (sorry ik weet niet hoe je zo’n mooie link maakt) en was heel erg tevreden met hun service.

Wat een spam! Ik heb het helemaal gehad met dit topic!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Spam is mail toch?

Jongens, niet vechten. Vandaag als eerste de http://www.eurogifts.nl/nl-nl/shop/p/559440/handenwarmer-hea… geprobeerd.

Morgen ga ik met de ANWB thermo handschoenen op pad.

Ik ben nog even aan het dubben hoe ik de test/review vorm zal geven, maar elke dag noteer ik mijn bevindingen om zo ergens dit weekend de test compleet te maken.

Zelf ook zo’n koukleum qua handen tot ik wanten van eska aangeraden kreeg. Dun leer in de palm en goretex bovenop om transpiratie af te voeren. De tip is idd om je handschoenen niet uit te doen en als je het toch doet ze tussen je jasen je midlayer op te bergen.
Is het heel koud dan kun je altijd nog ultra dunne wantjes van merinowol zoalsvan icebreaker aandoen. Mijn ervaring met wanten is dat je ze ruim moet nemen want lucht isoleert. Ik had met handschoenen altijdde meeste last bij strakke pasvorm en minder bij iets ruime pasvorm.

Nadeel is dat echt goede handschoenen (hestra bv) of wanten (hestra of eska) 100 tot 110 euro kosten. Maar het goede nieuws is dat ze langer meegaan en beter isoleren. Jarenlang na 2 seizoenen nieuwe handschoenen gekocht van 35 tot 75 euro per paar maar bovengenoemde merken houden het langer vol en zijn dus zelfs de betere koop los nog van het feit dat ze je handen wel warm houden. Hestra heeft trouwens handschoenen, 3 vingerwanten en volledig wanten. Type is iets van Army leather nogwat.

Zo, bevindingen van de ANWB thermogloves zijn genoteeerd.

Morgen de merinowol handschoenen en op de terugweg de handschoenen met zilver.

Vanmiddag of vanavond heb ik de test wel af. Nu nog even netjes en overzichtelijk maken.

Ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Hallo Arends,

Hij is af, ik heb er een https://www.wintersport.nl/forum/topic/53090#reply53090… over geopend.

wat je ook kunt doen is heel simpel ga langs het tankstation neem een setje van die plastic handschoenen mee en doe die onder je handschoenen. ik heb nog extra katoenen onderhandschoentje die werken tegen je zweethanden.

Frank, ik ben helemaal enthousiast over je onderzoek.
Weinigen kunnen het zich voorstellen, maar als je doorbloeding niet goed is, zijn koude handen en voeten een groot probleem.
Zelf schaats ik veel, en ondervind veel hinder van dit probleem.
Dank je wel en groeten, fons schouten

hallo,
zelf heb ik altijd last van koude handen op skireis,
vorig jaar was het wel tot -20 en met gewone skihandschoenen echt niet vol te houden!
ik volg dit forum nu al eventjes en twijfel nog altijd om de verwarmde handschoenen aan te schaffen.
op de website (http://www.verwarmdehandschoen.nl/verwarmde-wanten-7v…) staan de wanten maar in 1 maat (one size fits all???) .
is het dan nog altijd beter om wanten te kopen of de handschoenen?

Groeten

Hallo Gast822. Ik weet niet hoe groot de wanten vallen want die heb ik niet getest, dus ik adviseer je om contact op te nemen via http://www.verwarmdehandschoen.nl/contact

Ik ben nog altijd ontzettend blij met mijn verwarmde handschoenen.

Werkt echt fantastisch die handschoenen, aanrader voor iedereen!

Plaats een reactie