Lijkt zo'n onbemand hutje jullie wat?

Je moet hiervoor 1500 meter zelf omhoog klimmen (toerski’s), er is geen verwarming, het is er koud, je zit er op 2800 meter hoogte. Je moet zelf je eten regelen, en sneeuw smelten voor water.
Maar wat wil ik graag een nachtje slapen in deze gloednieuwe bivakhut op de grens van Italië en Frankrijk!

null

Click. Click. Peace

Alleen als je je eigen jaccuzi mee mag nemen 😉

Nice

When life gets too complicated.... SKI

Heeft zo’n bergbeklimmer dat weer achtergelaten 🤨

Moet je het reserveren? Blijft het ook staan in de zomer?

Ook jij @Rogier weet best dat dit niet heel primitief is ;) ;)

Ook jij @Rogier weet best dat dit niet heel primitief is ;) ;)

nr49 op 15 feb 2020 23:25

idd, ziet er best heel fraai uit. Zou zo gaan

Edwin van Riel

Om in te overnachten is het natuurlijk fantastisch met dat uitzicht maar landschapstechnisch is het natuurlijk echt een gedrocht wat ze op de berg hebben gezet. Geef mij wat dat betreft maar de klassieke berghut die ze met stenen uit de omgeving en wat hout hebben gebouwd. Die verdwijnen vaak half in het hoge alpine landschap.

Born to Ride

Bijzonder Matthias; jij als fervente voorvechter van hoe meer en groter lelijke skiliften in het hooggebergte hoe beter, val je over een klein overnachtingsplekje aldaar voor bergwandelaars.

Bijzonder Matthias; jij als fervente voorvechter van hoe meer en groter lelijke skiliften in het hooggebergte hoe beter, val je over een klein overnachtingsplekje aldaar voor bergwandelaars.

Frank66 op 16 feb 2020 15:04

Ik denk dat je de verkeerde tagt want zoiets heb ik nooit gezegd.

Born to Ride

Een tijdje geleden zag ik iets gelijkaardigs. Zou kunnen dat die link hier is gepost. Lijkt me zalig om in zo’n hutje wakker te worden en zo’n panorama voorgeschoteld te krijgen door dat grote raam. Eerst leren tourskiën dus 😳 of misschien toch een helikopter uit Italië regelen 😉

https://youtu.be/8XgP6ei1NJU

*bericht bewerkt door Hupla op 16 feb 2020 15:27

@hupla in de zomer kun je er gewoon heen wandelen :-)

Click. Click. Peace

@rogier waar staat dat ding precies? Ziet er wel lekker uit ;)

Edwin van Riel

Op de Crête de Dormillouse voor meer preciezere info PM :-)

Click. Click. Peace

Oeh! Dat is een mooie plek😍

mama on a mission in the snow

@evr66 Das bij Rogier om de hoek, wanneer gaan we? ;-)

It's all about the turns duuuuuude!

@arjen5 Pm ;)

Edwin van Riel

Oei Pm @evr66 ??
We mogen dus niet mee? 😭😢

Born to run. B.S.

@tuurlijk wel @dan58, kunnen wel wat hulp gebruiken om de jacuzzi omhoog te sjouwen ;)

@arjen5 en ik hadden ook nog even contact over een ander tripje, volgende week Verbier, paar dagen freeride met gids, dus als er serieuze liefhebbers zijn, roep maar ;)

Edwin van Riel

Lijkt me een mooie plek om de zon onder te zien gaan 😀
En ik vind ‘m nog best goed in het landschap passen, op deze foto is het net een grote kei:

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/2d928e092b4cabfb1e2945d7...

Wakker worden met de opkomende zon over de besneeuwde toppen…ja ik zou het zéker doen!

@stok zeker ik vind het ook een hele mooie hut eerlijk gezegd!

Click. Click. Peace

@tuurlijk wel @dan58, kunnen wel wat hulp gebruiken om de jacuzzi omhoog te sjouwen ;)

@arjen5 en ik hadden ook nog even contact over een ander tripje, volgende week Verbier, paar dagen freeride met gids, dus als er serieuze liefhebbers zijn, roep maar ;)

evr66 op 17 feb 2020 09:28

Roep roep Ed @evr66 🥳 en ik loop net zo langzaam als jij 😝

mama on a mission in the snow

Nice

Alex op 15 feb 2020 22:03

Nice ligt toch niet op de grens van Italië en Frankrijk? :p

OT: wat een gedrocht van een hut! Lijkt me super om er te overnachten, maar vind zo'n authentieke berghut veel mooier in die omgeving dan deze container… :D

*bericht bewerkt door Harm op 17 feb 2020 11:23

@stok zeker ik vind het ook een hele mooie hut eerlijk gezegd!

Rogier op 17 feb 2020 09:59

Zeker als je het vergelijkt met veel andere hoge bivak hutten, dat is toch vaak zo’n “stalen tunnel”hut.

Plaats een reactie