Inlegzooltjes, verschillen?

@DrPhil Slapende (of branderige) voorvoeten is altijd het gevolg van te veel druk op de wreef waardoor de zenuwen tussen de middenvoetsbeentjes worden afgekneld. Meer ruimte is bij een Ranger One makkelijk te maken.

Let op: welke maat heb je gekocht. De Ranger One moet je downsizen dus meet je voet 28,5 dan is een schoen 27,5 (mits goed gevacumeerd) de juiste.Jou slippende hiel kan wel eens daarvan komen…

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 17 feb 2020 22:09

Date your skis but marry your boots

Thx. Ik heb een 26,5 en die is echt niet te groot. Ik heb eerder de indruk dat hij te breed is op mijn hiel. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen hiellift, maar ik kan mijn hak zijwaarts heen en weer bewegen, zeg maar. Bij het afklemmen van de wreef blijf ik toch mijn bedenkingen houden, want ik heb ze ook met de schnallen bovenop los geskied (dus echt open), dat hielp niet. Maar wie weet is het dat toch. Ik zal het eerst eens proberen zonder dat tussenzooltje. Thx voor het meedenken.

Mocht je toch besluiten te foamen - deze heb ik destijds gehad:

https://www.sidas.com/en/bootwear/242-pu-transfoam-flex.html…

Dat is best een tijd goed gegaan bij mij, zat ook echt comfortabel na een paar dagen inskien. In mijn geval bleek de gehele schoen te breed dus uiteindelijk rekte de boel weer op en ben ik overgestapt op een smallere schoen. Maar voor alleen een hiel fixeren werkt het mogelijk wel op lange termijn. Vond t wel vrij kostbaar met 275 euro overigens. Laten doen bij mk skiservice in bilthoven.

Thx. Idd niet goedkoop.

Let op dat mocht je last hebben van koude voeten dat schuimen geen beste keuze kan zijn. Geschuimde binnenschoenen hebben een erg dichte structuur waardoor ze minder isolerend zijn.

Thx. Ik heb een 26,5 en die is echt niet te groot. Ik heb eerder de indruk dat hij te breed is op mijn hiel. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen hiellift, maar ik kan mijn hak zijwaarts heen en weer bewegen, zeg maar. Bij het afklemmen van de wreef blijf ik toch mijn bedenkingen houden, want ik heb ze ook met de schnallen bovenop los geskied (dus echt open), dat hielp niet. Maar wie weet is het dat toch. Ik zal het eerst eens proberen zonder dat tussenzooltje. Thx voor het meedenken.

DrPhil op 17 feb 2020 22:19

Is ie wel in de vacuüm machine geweest?

Date your skis but marry your boots

Uiteraard, 2x. Mijn salomons zijn ook op maat gemaakt, dus dat proces ken ik inmiddels goed 😉
Ik ervaar ook nergens drukpunten (behalve dat de voorkant van mijn voetzool dus gaat slapen). Met gewoon hier thuis aandoen lijken ze ook goed te zitten. Mijn tenen raken ook de voorkant . Maar met skiën voelen ze te ruim.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 feb 2020 12:38

Plaats een reactie