Vola wax decathlon

Lieve mensen, ik heb een vraagje.

Het onderhoud voor mijn snowboard en ski's doe ik altijd zelf, goede wax is best prijzig en ik vraag me af of dit wel nodig is. Ik wax mijn board meestal om de 2 dagen, maar ik ben ook maar een studentje die op zijn centjes moet letten.

Kan iemand mij vertellen wat nou echt de nadelen zijn van bijvoorbeeld die Vola 500 g wax van de decathlon? (€15,00)

Ga ik dit verschil echt aanzienlijk merken?

Ben benieuwd naar de reacties van de pro's ;)

Sölden en Willingen fanboy

Is een prima wax. Ik heb wel het idee dat het iets minder slijtvast is als bijvoorbeeld Holmenkol.

Dubbel

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 17 feb 2020 06:51

Inderdaad, prima spul.
Is niet de hardste wax, maar is inzetbaar in verschillende omstandigheden.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Is prima wax voor gewoon recreanten skiën.
Wat @Sjaak27 zegt over slijtvastheid klopt ten dele, maar dat is omdat deze wax (-8/15) waarschijnlijk iets zachter is dan de Holmenkol die hij gebruikt.
Wil je iets meer slijtvastheid neem dan de mx level 2 wax rood (-14/-4) van Vola, die is vergelijkbaar qua temperatuurrange als de overeenkomstige holmenkol en swix waxen.

*bericht bewerkt door Hessel op 17 feb 2020 08:02

Ik sluit me aan bij de schrijvers hierboven, prima wax maar een tikje zacht.

Mag ik uit jullie reacties concluderen, dat je betaald voor de ‘slijtvastheid’? Oftewel hoelang de wax goed blijft?

Ik vind het niet erg om om de dag mijn board een laagje te geven, als het bovenste gegeven correct is neig ik ernaar om de vola 500g level 1 een keer uit te proberen.

Sölden en Willingen fanboy

Ik gebruik de Holmenkol Betamix rood en heb daar goede ervaringen mee. Ik hoef in ieder geval niet elke twee dagen weer te waxen (dat lijkt me ook wat te veel van het goede)