Tree Wells....

Tree wells… Voor freeriders een bekend fenomeen neem ik aan. Ik ben geen freerider en ik had ik er nog nooit over gehoord, noch over nagedacht. Maar ik vind het wel iets interessants om te delen. In ieder geval stof tot nadenken aangezien ik ook weleens een stukje tussen de pistes meegepakt heb… En dus ook tussen bomen.

https://snowbrains.com/video-pro-skier-shows-us-the-danger-o…

Ik vond er op wepowder ook een artikel over.

https://wepowder.com/nl/forum/topic/263146

🏂

Ja, dat is voor de meesten wel een bekend fenomeen denk ik. Maar ik kan het je nog gekker vertellen. Ik ben weleens gewoon min of meer head first gevallen in diepe verse sneeuw en was toen ook erg blij dat er nog 2 achter me aan kwamen. Je zit gelijk muurvast. Al met al was ik er misschien zelf ook wel uitgekomen, maar de paniek is er wel degelijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja, dat is voor de meesten wel een bekend fenomeen denk ik. Maar ik kan het je nog gekker vertellen. Ik ben weleens gewoon min of meer head first gevallen in diepe verse sneeuw en was toen ook erg blij dat er nog 2 achter me aan kwamen. Je zit gelijk muurvast. Al met al was ik er misschien zelf ook wel uitgekomen, maar de paniek is er wel degelijk.

Shane op 17 feb 2020 10:32

Precies, en dan sta jij (volgens mij) nog op ski’s, op een snowboard is dit nog erger. Bijna elk jaar komen er wel mensen om die alleen, head first in de sneeuw terecht zijn gekomen.

Click. Click. Peace

Een maat van me is er vorig jaar nog in terecht gekomen. Dit fenomeen vind je voornamelijk in Noord-Amerika (westkust). In Europa kom je dit minder tegen.

When life gets too complicated.... SKI

Ik ben er in Canada een keer in terecht gekomen. Slechts half, ik bleef rechtop staand met mijn ski’s halverwege in de trechter steken, ook geen paniek, maar ik kon er zelf niet meer uitkomen en moest worden uitgegraven. Niet tof allemaal.

Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is, maar ook weleens gehoord dat mensen in een tree well zijn gevallen waar ook een beer in lag te slapen…

Click. Click. Peace

Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is, maar ook weleens gehoord dat mensen in een tree well zijn gevallen waar ook een beer in lag te slapen…

Rogier op 17 feb 2020 12:45

Dan heb je dubbel pech…

Ik herinner me dat hierover ook een artikel hier op de website is verschenen.
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/324428/wat-is-een-…
sindsdien bekend met de term. Lijkt me inderdaad beangstigend!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Dan heb je dubbel pech…

Hessel op 17 feb 2020 13:05

Slapende beren niet wakker maken!
En mocht ie wakker worden, dan misschien vriendelijk vragen of ie een handje wil helpen :)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is, maar ook weleens gehoord dat mensen in een tree well zijn gevallen waar ook een beer in lag te slapen…

Rogier op 17 feb 2020 12:45

Ja klopt,
Dat was Chuck Norris… de beer was bang om te bewegen, hij ligt nu doodstil voor de openhaard bang om te bewegen.

*bericht bewerkt door franky82 op 17 feb 2020 14:53

Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is, maar ook weleens gehoord dat mensen in een tree well zijn gevallen waar ook een beer in lag te slapen…

Rogier op 17 feb 2020 12:45

Over het algemeen liggen die beren wel echt beschut in een hol en niet rechtstreeks onder de sneeuw. Dus als je in zo’n tree well valt lijkt het mij sterk dat je meteen op een beer ligt. Maar als je de pech hebt dat je in zo’n tree well valt waar ook een hol van een beer onder of tussen de wortels van een boom zit kan het wel heel vervelend worden als je ineens ondersteboven hangt en een beer in de ogen aankijkt …

🏂

Deze eland leest blijkbaar ook niet mee op het forum… 😜

https://www.dumpert.nl/mediabase/7877021/1ad304c1

*bericht bewerkt door Martin9 op 27 mrt 2020 22:46

🏂

Vraag mij af of die eland een pieper omhad 😉

In de USA en Canada kom je tree wells regelmatig tegen. Ze zijn zeer verraderlijk. Op bijgaande foto vallen ze goed op, maar als de bomen dichter bij elkaar staan, dan duik je er zo maar in. Vaak met fataal gevolg.

null

Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is, maar ook weleens gehoord dat mensen in een tree well zijn gevallen waar ook een beer in lag te slapen…

Rogier op 17 feb 2020 12:45

Over het algemeen liggen die beren wel echt beschut in een hol en niet rechtstreeks onder de sneeuw. Dus als je in zo’n tree well valt lijkt het mij sterk dat je meteen op een beer ligt. Maar als je de pech hebt dat je in zo’n tree well valt waar ook een hol van een beer onder of tussen de wortels van een boom zit kan het wel heel vervelend worden als je ineens ondersteboven hangt en een beer in de ogen aankijkt …

Martin9 op 17 feb 2020 14:52

Ik heb nog nooit gehoord dat een beer in een tree well ligt te slapen. Maar je kan de plekken waar een beer ligt te slapen wel tegenkomen. Ik was ooit met Nancy Greene (Canadees Olympisch kampioen alpineskiën van enkele decennia geleden) in de bossen rond Sun Peaks aan het skiën. We bleven bij een heuveltje staan, waarbij ze aangaf dat er een beer onder lag te slapen. Gelukkig was het nog vroeg in het seizoen.

Plaats een reactie