Schade aan belag - tot op het hout?

Hi,
Hoe kan ik best de volgende beschadiging aanpakken?
Zelf ptexen of toch maar beter wegbrengen naar de skishop?
Eerst dacht ik dat er een lichtbruin steentje in mijn belag vastzat, maar het lijkt me toch eerder een gaatje te zijn tot op het hout.
(schade gemerkt na laatste skidag, smorgens was alles nog in orde).
Ondertussen hebben deze skis al een maandje droog staan te rusten.
(de zijkanten hebben ook een serieuze beurt nodig, ook deze waren smorgens nog redelijk in orde)
Alvast bedankt voor de tips.

null

*bericht bewerkt door Vivace op 17 feb 2020 16:51

Glide on!

Ptex gaat hem niet worden denk ik. Wellicht als je wat “metal grip” gebruikt voor de hechting. Anders uitsnijden en een vers stukje belag er in lijmen. Wellicht even in de shop laten doen inderdaad.

Edwin van Riel

Normaal gesproken zeg ik bij beschadigingen naast de staalkant altijd nieuw belag erin zetten. Maar bij zo’n klein gaatje zou ik het wel aandurven om met Ptex te vullen, dit gaat prima houdenin zo’n gat.

Als je zelf ervaring hebt met ptex en slijpen kun je het prima zelf doen, maar dit lost een skishop ook bij een grote beurt prima op.

Click. Click. Peace

Even los van dat gaatje… wat ziet dat belag er uit zeg! Dat was diezelfde ochtend echt niet in goede conditie. Of heb je over beton geskied? Anyway. Ik zou de hele ski wat meer love & care geven :-) Succes met de reparatie. Volgens mij eenvoudig zelf te doen.

vullen met ptex (als 't er uit valt kan je altijd nog ingrijpender dingen doen) en je ski verder veel slijp liefde geven

Ivm het belag, dat is de structuur die erin geslepen is en is dus met opzet zo.
Bekijk het als anti-aquaplaning ribbels.

*bericht bewerkt door Vivace op 17 feb 2020 17:52

Glide on!

De zijkant ziet er trouwens enkel langs dit gaatje zo erg uit. Denk dat het een en ander wel verband met elkaar houden (zwarte plekken lijken me plastic te zijn)

Glide on!

Zou ook eerst proberen met Ptex, en als het niet blijft zitten na 1 of meerdere dagen even binnendoen in een shop.
Ander vraagje hierbij:
Tips over waar ik belag kan aankopen?

Plaats een reactie