vanavond bij Man bijt hond

Kreeg net via FB groep Utrecht, een bericht dat er vanavond bij Man bijt hond een item is, over dat er veel ongelukken gebeuren op wintersport. Vanavond om 19:30 uur. Weet er ook het fijne niet van. alleen dat er nu opnames zijn .

*bericht bewerkt door miepmiep op 18 feb 2020 11:57

Was gisteravond al bij het reguliere nieuws. Door hoge temperaturen weinig sneeuw op de pistes, mensen zoeken het hogerop en kennelijk veroorzaakt dat meer ongelukken. Nu liggen de pistes hogerop meestal wel beter en zijn ze niet perse lastiger, dus het verband is me niet helemaal duidelijk. Dat de pistes door steeds wisselende en te hoge temperaturen en weinig sneeuwval gevaarlijker worden is wel duidelijk.

Hen48

Geen idee wat is hoor zie foto voor bij komen van een opname shoot.
dus dacht plaats het hier.
voor degene die het willen zien…
Geen idee trouwens welke zender man bijt hond komt.

Bij de camping zender SBS6

Bij de camping zender SBS6

Dat is toch een periodiek terugkerend nieuws item: -> altijd weer iets te melden voor zij die het horen willen

even verwijzen naar de Belgische media:
kerst 2020 -> Kwart minder skiongevallen in eerste week van kerstvakantie
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/29/ski-ongevallen/…

voorjaar 2019 ->Het aantal skiongevallen tijdens de krokusvakantie ging dit jaar de hoogte in
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/08/steeds-meer-ski-onge…

Glide on!

Man bijt hond is dagelijks om 19.30 uur op SBS6.

Hen48

…, dus het verband is me niet helemaal duidelijk. …

Hulst op 18 feb 2020 12:03

@Hulst Drukkere pistes doordat meer mensen op dezelfde pistes willen skiën geeft meer ongevallen, i.c. waarschijnlijk botsingen. ;)

Bla, bla, bla.

kerst 2020 -> Kwart minder skiongevallen in eerste week van kerstvakantie
[https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/29/ski-ongevallen//pos…]

Dat is knap van de Belgische media… ze kunnen kennelijk in de toekomst kijken! ;)

BW
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@bartvwg. Niet ver genoeg nagedacht. Teveel gefokust op de kwaliteit van de pistes. Trouwens, nu ik je toch “aan de lijn heb”. Ik zag je nog ergens in de lijst van bezoekers aan Trois Vallees. Je bent zowat de enige. Het stikt er steeds van de Vlamingen en de Nederlanders in het gebied, maar op de lijsten kom je ze zowat nooit tegen. Ik vind persoonlijk die lijsten vrij onzinnig, maar het valt me op.

Hen48

Welke lijst @Hulst ? 🤔
Zelf ben ik in ieder geval nog nooit in Trois Vallees geweest. 😉

Bla, bla, bla.

Niet in vorm vandaag. Verwisseld met Matthias123. Even nakijken was wel zo verstandig geweest. Overigens blijft mijn opmerking wel staan. Wat hebben die lijsten voor zin als ze een paar % uitmaken van het totaal aantal bezoekers.

Hen48

Weer even on topic:
Het was een zeer kort item waarin iemand in een trainingspak in het gras met een paar ski’s voor deed hoe je een warming up kunt doen vóór het skiën :)

Uitrusten doen we thuis wel!

Weer even on topic:
Het was een zeer kort item waarin iemand in een trainingspak in het gras met een paar ski’s voor deed hoe je een warming up kunt doen vóór het skiën :)

Lotte77 op 18 feb 2020 19:34

Oh echt. . Dat is wat ik op de foto zag .
Ga zo eens kijken .

Flut item . Maar op RTL 5 is zaterdag ski A&E dit gaat over een medische post in een Frans ski gebied Val Thorens.

Flut item . Maar op RTL 5 is zaterdag ski A&E dit gaat over een medische post in een Frans ski gebied Val Thorens.

ruudsan op 20 feb 2020 19:29

Leuk programma dat Ski A&E. Het valt mij elke aflevering weer op hoe goed het Engels van de hulpverleners is. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt in Frankrijk.

Uitrusten doen we thuis wel!

Flut item . Maar op RTL 5 is zaterdag ski A&E dit gaat over een medische post in een Frans ski gebied Val Thorens.

ruudsan op 20 feb 2020 19:29

Ja erg hè 🙈

Flut item . Maar op RTL 5 is zaterdag ski A&E dit gaat over een medische post in een Frans ski gebied Val Thorens.

ruudsan op 20 feb 2020 19:29

Leuk programma dat Ski A&E. Het valt mij elke aflevering weer op hoe goed het Engels van de hulpverleners is. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt in Frankrijk.

Lotte77 op 20 feb 2020 19:36

Ik vind het zelfs storend soms. Als ik in Frankrijk ben wil ik Frans praten maar krijg steevast antwoorden in het Engels als ik in L3V ben. En mijn Frans is echt wel goed, daar ligt het niet aan… 😄

Verder idd leuk programma. Mooi om te zien hoe ze iedere patiënt individueel benaderen en hoe de een al out gaat van een kneuzing en de ander (afgelopen weekend een oudere Franse dame) nog lacht met een beenbreuk…

*bericht bewerkt door Harm op 20 feb 2020 23:15

Ik vind het zelfs storend soms. Als ik in Frankrijk ben wil ik Frans praten maar krijg steevast antwoorden in het Engels als ik in L3V ben. En mijn Frans is echt wel goed, daar ligt het niet aan… 😄

Harm op 20 feb 2020 23:13

Als je echt in de toeristische gebieden komt (Tignes, L3V, Parijs enz) wil dit wel eens gebeuren. Mijn vrouw spreekt ook vloeiend Frans, maar krijgt ook wel eens Engelse antwoorden terug. Voor mij prettig, want dan kan ik het beter volgen, maar raar (bijna onbeleefd) is het wel. Gewoon blijven volhouden… dan schakelen ze wel weer naar het Frans.

Andersom blijf ik ook ergerlijk vinden. Als ik gebrekkig Frans spreek en mijn woorden bij elkaar zoek, krijg ik antwoord in een tempo waar je u tegen zegt. En dat ook gewoon in (redelijk) toeristische gebieden. En zuchtend vernemen ze dan als ik vraag om het te herhalen en of het iets langzamer mag. Al wordt dat laatste echt wel beter de afgelopen jaren! Zomer en winter toerisme.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Verder idd leuk programma. Mooi om te zien hoe ze iedere patiënt individueel benaderen en hoe de een al out gaat van een kneuzing en de ander (afgelopen weekend een oudere Franse dame) nog lacht met een beenbreuk…

Harm op 20 feb 2020 23:13

Ja, hahaha, die kermende kerel met die spierkramp. Wat een watje was dat 😂 Als voormalig ambulancechauffeur moest ik daar kostelijk om lachen! (thuis, op de bank. Recht in zijn gezicht zou ik dat natuurlijk nooit doen 🤭)
Als vrijwilliger bij het Rode Kruis hadden we als uitgangspunt: hoe meer herrie ze maken, hoe minder erg ze eraan toe zijn. Het zijn juist de stillen over wie je je zorgen moet maken.

Uitrusten doen we thuis wel!

Flut item . Maar op RTL 5 is zaterdag ski A&E dit gaat over een medische post in een Frans ski gebied Val Thorens.

ruudsan op 20 feb 2020 19:29

Vanaf donderdag as is er (denk ik) een soort gelijk programma

RTL 5 Pech Op De Piste donderdag avond 20.30

⛷🎿

Plaats een reactie