Ooops - eland op de piste

Zag deze voorbij komen: https://www.friflyt.no/nyheter/plutselig-dukker-elgen-opp-mi…

Een eland die je pad kruist maakt skien zo veel spannender =)

Die moet behoorlijk geschrokken zijn. 😉
Dochterlief kwam eergisteren deze tegen in Zweden. 🙂

null

Bla, bla, bla.

Ik kan je vertellen dat ze heel erg indrukwekkend zijn. Deze volwassen eland met een schouderhoogte van 2.20m+ kwam van een kilometer afstand op ons aflopen langs deze rivier toen ik in dit riviertje stond te vissen. Precies bij ons stak hij over door het riviertje en kwam hij recht op ons af. We hebben snel foto’s gemaakt en zijn toen maar snel de camper ingestapt voordat hij te dicht bij kwam. Elanden kunnen best humeurig zijn en agressief worden.

null

Born to Ride

Ja. Je wil ze t liefst op een afstandje zien… ☺️ Ik ben als de dood voor ze nadat een eland een joggende buurman voorbij liep op een pad dat ik ook regelmatig loop 😬

Hij zal maar tegen je aanknallen…
Weer een voordeel van een helm die verder nooit wordt benoemd ;-)

...ski-addict...

Dat beest was in flinke paniek…

Ik heb in Canada langs de icefiels highway een moeder met kalf mogen zien. Op gepaste afstand achter bosjes helaas, dus geen volledig zicht voor een mooie foto. Sommige mensen dachten dat het slim was de bosjes in te gaan voor die mooie foto… Ik heb genoegen genomen met een foto vanachter onze auto en we zijn doorgereden.

Prachtige beesten!

🏂

Volgens mij is dat filmpje in het Zweedse Are gemaakt.

Deze zomer zijn we tijdens een hike in het Glacier National Park (vlak bij de Canadees/Amerikaanse grens) vlak langs een eland gelopen. Deze stond naast het pad tussen de bomen te eten. Gelukkig was het pas ietsje hoger dan waar de eland stond. We waren bang om tijdens de wandeling (grizzly-) beren tegen te komen, maar later hoorden van een local dat er jaarlijks meer gewonden vallen door toedoen van elanden dan van beren.

In Steamboat, Colorado heb ik ook eens een tijd staan kijken naar twee elanden die de piste overstaken. Daar werd al voor gewaarschuwd, omdat ze in dat gedeelte van het skigebied overwinterden.

Plaats een reactie