Les Ménuires L3V

Dat zou me zeer verbazen. De pistes worden altijd uitzonderlijk goed geprepareerd. Daar beginnen ze mee in de vroege avond en dat gaat heel de nacht door. Dat zie ik althans in het LM gebied. Het is sowieso verstandig daar ter plaatse te huren, dan kun je namelijk ook gemakkelijk omwisselen.

Hen48

@Hulst goed om te horen dat ze niet snel wat af hoeven te sluiten👍🏻 En dat huren gebeurd uiteraard in LM zelf 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Als er 's nachts veel sneeuw valt is het natuurlijk lastig omdat ze nu eenmaal overdag niet kunnen prepareren. Dan zijn de pistes de dag nadien wat lastiger te skiën, maar voor velen wordt het dan een eldorado. Ik heb het niet eerder meegemaakt dat er dan niet geskied kan worden. Wel kan het gebeuren dat er door harde wind liftten gesloten worden, maar daar moet je niet tevoren al
vanuit gaan. In de lage gebieden ziet het er beroerder uit omdat de voorspelde sneeuw daar voorafgegaan kan worden door regen. In Trois Vallees heb je steeds wel hogere uitwijkmogelijkheden.

Hen48

In de week dat ik er was, heeft het op dinsdag gesneeuwd. Toen was een aantal rode pistes op woensdag (nog) niet geprepareerd. Met name de pistes die ik noemde in Courchevel 1650. Maar ook eentje boven Meribel. Geen probleem want ze waren allemaal prima te skiën.

Maar 2 meter is goed nieuws toch,
Vakantie voorbij en een dik pak sneeuw

*bericht bewerkt door fredgabberhouse op 22 feb 2020 00:17

Maar 2 meter is goed nieuws toch,
Vakantie voorbij en een dik pak sneeuw

fredgabberhouse op 22 feb 2020 00:16

Je zit op de fijnste plek van LM. 's avonds en 's nachts heel stil, vanaf elk app binnen 1 min lopen naar de piste, parkeren voor de deur en 2 skishops, 1 bakker en en klein restaurantje. Lopen naar het dorp is 7 minuten en er gaat elk kwartier een bus. Skiënd terug tot 1 minuut lopen van je app. Bij sommige appartementen tot aan de deur de rest max 1 minuut.

Zoals a gemeld ski je vanaf de wijk naar de liften van la Masse, Doron en Reberty. Je kunt vanaf dat punt ook met een voetgangerslift naar het centrum (ski’s kunnen mee) en je kunt ook verder naar beneden skiën naar de Tortollet lift die je net boven het dorp brengt.

Veel plezier! Wij gaan al meer dan 15 jaar naar de wijk Fontanettes.

@Jeffvdv. Ik neem aan dat je eind deze week richting Les Menuires gaat. Met de sneeuw gaan jullie het wel heel erg treffen, als ik de webcams bekijk. Het enige wat jullie nu nog nodig hebben is minder wind en zon, met name in die volgorde, ofwel liefst alle twee. Veel plezier.

Hen48

@Hulst Zaterdag met de Thalys die kant op 😃 Er staat inderdaad lekker veel sneeuw in de voorspellingen, hopelijk dat de wind een beetje wegblijft.

Een paar dagen zo’n zou ook niet verkeerd zijn 😎

Bedankt, we hebben er zin in!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 27 feb 2020 19:40

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wind lijkt mee te gaan vallen, voor de zon wordt het duimen. Ik ga ook as zaterdag naar LM, zit in het appartement boven la ferme de Reberty. Wie weet tot ziens!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/833a4167a46d07ae1f11d3b3...

Wind lijkt mee te gaan vallen, voor de zon wordt het duimen. Ik ga ook as zaterdag naar LM, zit in het appartement boven la ferme de Reberty. Wie weet tot ziens!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/833a4167a46d07ae1f11d3b3...

sjorsdk op 27 feb 2020 19:57

Wie weet tot ziens idd! In ieder geval veel plezier 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik kom dinsdag met de auto!!! Zon zo’n zin zo’n zo’n z’n zon

Ik kom dinsdag met de auto!!! Zon zo’n zin zo’n zo’n z’n zon

Ik kom dinsdag met de auto!!! Zon zo’n zin zo’n zo’n z’n zon

Ik kom dinsdag met de auto!! Zon zo’n zin zo’n zo’n zon

Ik kom dinsdag met de auto!! Zon zo’n zin zo’n zo’n zon

Ik kom dinsdag met de auto!! Zon zo’n zin zo’n zo’n zon

Excuus mijn mobiel doet vaag!!

Ik ga van 14 t\m 20 met nog even spelen in de sneeuw in l3v

To ski or not to ski, that 's not a question

@fredgabberhouse. De zon gaat nu zeker schijnen. Sneeuw ligt er alvast genoeg. Goede reis en veel plezier.

Hen48

Tnx goed nieuws!

Plaats een reactie