Flitsmeister en Waze voortaan verboden in Duitsland

Probeer wel geen Duitser te volgen in België want dan heb je t vlaggen.

Born to run. B.S.

null

May the ski force be with you !!

@Martin7282. Naast deze goed verwoorde intentie kom ik overigens met automaat en cruise controle ook een heel eind in de goede richting.

Hulst op 21 feb 2020 13:32

Behalve op die stukken waar om de paar km een bord staat met een andere maximum snelheid. Dat kom je in Duitsland nog best regelmatig tegen…

Peter Pos

@peterpos. Zelfde probleem in Zwitserland, waar ook erg veel wisselende limieten zijn. Daarom neem ik zo graag de Frranse peage, waar het allereerst veel minder druk is en de toegestane snelheden vrij constant zijn.

Hen48

Regels zijn er om overtreden te worden.

RFKANGOO op 20 feb 2020 22:26

Oh, ik dacht dat het goed bedoelde richtlijnen waren, met name voor anderen …

Rob

En wat als iedereen zich nu eens normaal aan de regels houdt.

Hulst op 20 feb 2020 21:33

Nee, is niet de bedoeling, want dan kunnen ze in de kroeg niet meer opscheppen en/of afgeven op anderen die dat wèl doen :-)

Rob

Of, om met woorden van Jeremy Clarkson te spreken: "Speed doesn't kill you. Suddenly becoming stationary, that's what gets you."

Hij mag dan veel verstand van auto’s hebben, met dit soort uitspraken laat hij wel zien dat dat natuurkunde niet z’n sterkste punt is.
En dan druk ik me nog diplomatiek uit :-)

Rob

Leg dat dan eens uit, want het lijkt me redelijk te kloppen. Dat het een een gevolg is van het ander dat snap ik ook wel.

Of, om met woorden van Jeremy Clarkson te spreken: "Speed doesn't kill you. Suddenly becoming stationary, that's what gets you."

Hij mag dan veel verstand van auto’s hebben, met dit soort uitspraken laat hij wel zien dat dat natuurkunde niet z’n sterkste punt is.

RCGrootveld op 22 feb 2020 19:57

Misschien is Engels niet jouw sterkste punt en begrijp je daardoor de stelling niet, want natuurkundig is er geen speld tussen te krijgen.

Annoying skiers since 2003

Misschien is Engels niet jouw sterkste punt en begrijp je daardoor de stelling niet, want natuurkundig is er geen speld tussen te krijgen.

sterko op 22 feb 2020 21:41

Maak je over mijn engels maar geen zorgen en ik begrijp de stelling donders goed.
Tekstueel is inderdaad geen speld tussen te krijgen, maar juist daardoor laat hij zijn dat hij maar wat (na?) roept, zonder echt te begrijpen wat hij roept. Het een is nl onlosmakelijk verbonden met het ander.
Ik heb dan ook de indruk dat natuurkunde niet alleen zijn sterkste punt niet is, maar ook het jouwe niet.
Maar, daar ben je zeker niet de enige mee, dat geldt voor veel weggebruikers, zo niet de meeste.

Rob

Ik heb dan ook de indruk dat natuurkunde niet alleen zijn sterkste punt niet is, maar ook het jouwe niet.

RCGrootveld op 22 feb 2020 21:50

Zo reageren kinderen ook als ze geen goed weerwoord hebben. “Nee, je bent zelf niet goed in natuurkunde.”

Maar goed. Ik zal het je even uitleggen.
Snelheid op zich is niet dodelijk. Zeer snelle vertraging of versnelling kan dat wel zijn.
Zou snelheid op zich dodelijk zijn, zou vliegen met 1000 km/h of reizen in een hogesnelheidstrein met 300 km/h veel gevaarlijker zijn dan bijvoorbeeld autorijden met 200 km/h.
Ik weet dat jij het met mij eens bent dat autorijden met 200 km/h toch echt het gevaarlijkst van deze drie is. Dat zal ik, als notoire hardrijder, nooit ontkennen.
Dat komt dus niet door de snelheid op zich, maar door het risico op zeer snelle vertraging in het geval van een ongeluk.

Annoying skiers since 2003

Dat komt dus niet door de snelheid op zich, maar door het risico op zeer snelle vertraging in het geval van een ongeluk.

sterko op 22 feb 2020 22:41

Tja, ware het niet dat die twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Iets met tunnelvisie …

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 22 feb 2020 23:59

Rob

Waar is de delete knop?

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 22 feb 2020 23:58

Rob

Dat komt dus niet door de snelheid op zich, maar door het risico op zeer snelle vertraging in het geval van een ongeluk.

sterko op 22 feb 2020 22:41

Los van het feit dat die 2 onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is ook het risico bij hogere snelheden groter.
Niet alleen qua impact, maar ook qua kans.

RCGrootveld op 22 feb 2020 23:56

Dat ontken ik toch niet? Clarkson overigens ook niet.
Zijn opmerking is natuurlijk grappig bedoeld, maar feitelijk en natuurkundig toch echt waar.
Om zeer snel te vertragen, moet je uiteraard eerst snelheid hebben, maar die snelheid is op zich niet dodelijk.
Als iemand van de achtste verdieping valt en overlijdt, zeg je toch ook niet dat met de lift naar de achtste verdieping gaan dodelijk is? Het overlijden is een gevolg van het met de lift naar de achtste verdieping gaan. Was hij beneden gebleven, had hij nog geleefd.

Annoying skiers since 2003

Misschien is Engels niet jouw sterkste punt en begrijp je daardoor de stelling niet, want natuurkundig is er geen speld tussen te krijgen.

sterko op 22 feb 2020 21:41

Maak je over mijn engels maar geen zorgen en ik begrijp de stelling donders goed.
Tekstueel is inderdaad geen speld tussen te krijgen, maar juist daardoor laat hij zijn dat hij maar wat (na?) roept, zonder echt te begrijpen wat hij roept. Het een is nl onlosmakelijk verbonden met het ander.
Ik heb dan ook de indruk dat natuurkunde niet alleen zijn sterkste punt niet is, maar ook het jouwe niet.
Maar, daar ben je zeker niet de enige mee, dat geldt voor veel weggebruikers, zo niet de meeste.

RCGrootveld op 22 feb 2020 21:50

Dus jij stelt nu dat iedereen die (te) hard rijdt daar ook aan zal overlijden?

Übung macht den meister!!!

Sorry jongens…maar een discussie tussen een expert treinvervoer en een notoire hardrijder ( en dan ook nog snowboarder) zal nooit tot goede oplossingen leiden. (Lijden?)
😉

Born to run. B.S.

Behalve op die stukken waar om de paar km een bord staat met een andere maximum snelheid. Dat kom je in Duitsland nog best regelmatig tegen…

peterpos op 22 feb 2020 17:36

Heel irritant inderdaad, maar geen reden om dezelfde snelheid te blijven aanhouden. Als de max. snelheid naar beneden gaat is daar altijd een goede reden voor. Maar goed, voor de hardrijders zijn degenen die zich laten terugzakken naar de nieuwe max. juist gevaarlijk bezig, want als je geen borden kijkt en opeens op de rem moet, is dat niet fijn.

Sorry jongens…maar een discussie tussen een expert treinvervoer en een notoire hardrijder ( en dan ook nog snowboarder) zal nooit tot goede oplossingen leiden. (Lijden?)
😉

dan58 op 23 feb 2020 14:24

Ik ben niet op zoek naar een oplossing. Ik hou graag een discussie op gang. 😊

Übung macht den meister!!!

Waar gaat deze topic nou ook alweer over, ben het gewoon helemaal kwijt… :-O

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Waar gaat deze topic nou ook alweer over, ben het gewoon helemaal kwijt… :-O

MichelV op 23 feb 2020 19:32

Anders dan de titel doet vermoeden, gaat dit topic over de Tweede wet van Newton.

Annoying skiers since 2003

Waar gaat deze topic nou ook alweer over, ben het gewoon helemaal kwijt… :-O

MichelV op 23 feb 2020 19:32

Ik niet …

Hoe kan ik de wet overtreden zonder dat het me geld kost ?

Rob

Waar gaat deze topic nou ook alweer over, ben het gewoon helemaal kwijt… :-O

MichelV op 23 feb 2020 19:32

Ik niet …

Hoe kan ik de wet overtreden zonder dat het me geld kost ?

RCGrootveld op 24 feb 2020 13:54

Zorgen dat de politie het niet ziet. Dan kom je bijna overal mee weg.

Übung macht den meister!!!

Waar gaat deze topic nou ook alweer over, ben het gewoon helemaal kwijt… :-O

MichelV op 23 feb 2020 19:32

Ik niet …

Hoe kan ik de wet overtreden zonder dat het me geld kost ?

RCGrootveld op 24 feb 2020 13:54

Wat vinden de overtreders eigenlijk van het feit dat ze meer kans maken om iemand dood te rijden? Het zou je maar gebeuren, dan slaap je nooit meer goed. Of denken ze daar ook makkelijk over?

Wat vinden de overtreders eigenlijk van het feit dat ze meer kans maken om iemand dood te rijden? Het zou je maar gebeuren, dan slaap je nooit meer goed. Of denken ze daar ook makkelijk over?

Martin7182 op 24 feb 2020 21:32

Wat vinden de niet overtreders er van dat ze kans maken om iemand dood te rijden?
Ga je als je naar de supermarkt gaat eerst nadenken of dat je wel met de auto moet gaan want er is een kans dat je iemand dood rijdt. Als je bij alles wat je doet gaat nadenken of er een kans bestaat of je er iemand mee dood kan rijden heb je toch geen leven meer?

Übung macht den meister!!!

Even wat cijfers erbij halen. https://www.wegenwiki.nl/Autobahn; 409 doden in 2017. Volgens der Spiegel zijn 140 doden te voorkomen met een snelheidslimiet. Je hebt helemaal gelijk; de meeste doden komen door mensen die zich aan de wet houden, of maak ik nu een interpretatiefoutje? ;)

Als je alle kansen gelijk trekt, en daarin heilig gelooft, dan moet je gaan meedoen aan een grote loterij. Je hebt dan namelijk evenveel kans (50%) om al dan niet de hoofdprijs te winnen ;)

Als ik ooit iemand zou doodrijden, zou ik daar mijn leven lang slecht van slapen. Als ik dan ook nog te hard zou hebben gereden, zou ik helemaal niet meer slapen.

Als ik ooit iemand zou doodrijden, zou ik daar mijn leven lang slecht van slapen. Als ik dan ook nog te hard zou hebben gereden, zou ik helemaal niet meer slapen.

Martin7182 op 25 feb 2020 18:14

Misschien een idee om je rijbewijs ongeldig te laten verklaren en je auto weg te doen?
Ik heb geen ziel dus ik blijf lekker doorrijden.

Übung macht den meister!!!

Die veronderstelde 140 doden zijn waarschijnlijk voornamelijk de bestuurders die er zelf voor kiezen om hard te rijden. Wanneer je 100/130 rijdt op de rechter baan, zul je niet zo snel doodgereden worden door iemand die hard rijdt op de linker baan. Je loopt wel het risico om gesandwicht te worden tussen twee vrachtauto’s. Het is maar net wat je prettiger vind.

Misschien is het veiliger om maar niet meer over de autobahn te gaan, maar het hele stuk binnendoor te rijden. O nee, dat is namelijk nog veel gevaarlijker. Binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen vallen er jaarlijks 2851 doden.

Ik denk dat we beter allemaal thuis kunnen blijven, want dan vallen er helemaal geen doden meer in het verkeer.

Annoying skiers since 2003

Ik denk dat we beter allemaal thuis kunnen blijven, want dan vallen er helemaal geen doden meer in het verkeer.

sterko op 25 feb 2020 19:39

De meeste mensen gaan dood in bed. Ik slaap voortaan op de bank. Veel veiliger.

Übung macht den meister!!!

Pffffff… wat een gedoe hier zeg…

mama on a mission in the snow

Gedoe en onbenul. Droom maar lekker verder met je flitsmeister zolang het nog kan.

Plaats een reactie